[ AFN 1.9 110 KM] Jaki olej do AFN'a po 400 000 km
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
[ AFN 1.9 110 KM] Jaki olej do AFN'a po 400 000 km
Czek mnie wymiana oleju, zazwyczaj lałem Magnateca 10w40 pół syntetyk ale teraz chciałbym zrobić sobie płukankę i zalać jakiegoś dobrego oleju. Myślałem o Motulu ale brat mi doradził żeby wybrać liqi Molly no i nie wiem w końcu jaki wybrać. I nie wiem czy pół syntetyk zmieniać na pełny syntetyk.
olej
po 400 000 tysiącach to raczej bym wlał 10w40 zależy w jakiej kondycji masz silnik to możesz po płukance 5w40, jeżeli chodzi o markę to i motul jest dobry jak i liqui moly, cenowo też podobnie wychodzi, ja osobiście leje motula od kilku lat do samochodów jak i do motocykli i nigdy się nie zawiodłem a zawsze biorę olej z tej samej hurtowni w Lublinie
do samego końca, mojego lub jej 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Zdecydowałem się już raczej na Motula 8100 5w40. Silnik ogólnie mam po remoncie jakieś 3 lata temu. Była ściągana głowica i planowana, wymieniane wszystkie uszczelki, oringi. W listopadzie tamtego roku mechanik wymienił mi jakiś tam oring czy sumering na pompie oleju i jeszcze przez 5 lat użytkowania samochodu w międzyczasie był wymiany sumering na wale więc myślę że nic nie powinno się dziać złego.
[ Dodano: 2016-05-04, 18:49 ]
Już po wymianie. Zalałem Motul Specific 5W40 505.1 502 00 full syntetyk. Do tego filtr Filtron i przed wymianą płukanka 15 minut Valvoline Engine flush. Ogólnie zaraz po wymianie i odpaleniu z okolic pompy olejowej było słychać niepokojące stukanie jakby ktoś wrzucił gdzieś śruta i on się tam przewracał samowolnie ale przejechałem się, rozgrzałem silnik i olej i stukot ustał. Zobaczę jak będzie jutro jak go odpalę na zimnym. I również zauważyłem że ucichły mi szklanki po przejściu na ten olej. Jeśli zaobserwuje coś niepokojącego będę dawał znać na forum. PS. 5 litrów oleju, filtr i płukanka wyniosły mnie 195 zł.
[ Dodano: 2016-05-10, 22:27 ]
Przejechałem już jakieś 300km od wymiany i nie zaobserwowałem żadnych wycieków ani ubywania oleju po użyciu płukanki i przejściu z półsyntetyka na syntetyk. Z czasem będę informował nadal co i jak.
[ Dodano: 2016-05-04, 18:49 ]
Już po wymianie. Zalałem Motul Specific 5W40 505.1 502 00 full syntetyk. Do tego filtr Filtron i przed wymianą płukanka 15 minut Valvoline Engine flush. Ogólnie zaraz po wymianie i odpaleniu z okolic pompy olejowej było słychać niepokojące stukanie jakby ktoś wrzucił gdzieś śruta i on się tam przewracał samowolnie ale przejechałem się, rozgrzałem silnik i olej i stukot ustał. Zobaczę jak będzie jutro jak go odpalę na zimnym. I również zauważyłem że ucichły mi szklanki po przejściu na ten olej. Jeśli zaobserwuje coś niepokojącego będę dawał znać na forum. PS. 5 litrów oleju, filtr i płukanka wyniosły mnie 195 zł.
[ Dodano: 2016-05-10, 22:27 ]
Przejechałem już jakieś 300km od wymiany i nie zaobserwowałem żadnych wycieków ani ubywania oleju po użyciu płukanki i przejściu z półsyntetyka na syntetyk. Z czasem będę informował nadal co i jak.