Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Brak mocy?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Tomasz6590
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2016, 20:45
Lokalizacja: Legionowo

[ AKE 2.5 180 KM] Brak mocy?

Post autor: Tomasz6590 » 15 kwie 2016, 20:58

Witam wszystkich, jestem świezo upieczonym posiadaczem audi a6 c5 2,5tdi 180ps quattro. Auto nabyłem od kolegi i odkąd wsiadlem do niego mam wrażenie że mu brakuje mocy szczególnie na niskich obrotach i przy zimnym silniku, znajomy podłączal mi pod kompa i stwierdził że brak błędów ale wg niego za mało powietrza dostaje, więc z ciekawości wymieniłem przeplywke, ale na używana i nic to nie dało. Chciał bym dodać że na codzień jeżdżę autem sportowym 340 ps i 700nm więc może moje odczucie jest po prostu takie ponieważ poza tym auto świetnie odpala, żadnych dymow i ładnie pracuje, Stąd moja prośba aby ktoś mi napisał ile przeplywka powinna dawać powietrza (wartości) i czy jest tu ktoś z okolicy Warszawy albo Legionowa kto posiada takie samo auto i mógł by mnie przewieźć w celu porównania, oczywiście odpłatnie. Z góry dziękuję za pomoc.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 15 kwie 2016, 23:48

Przepływka ma pokazywać tyle co wartość wymagana (czyli jak komputer przelicza że np przy 1500obr/min ma byś 550mg/skok to przepływka ma pokazać zbliżoną wartość ) , jakie ciśnienie doładowania uzyskuje turbo po obciążeniem (powinno przekraczać 2 bar) . A najlepiej jak byś logi wstawił .Ale ja bym stawiał na ogranicznik że jest zapchany (bo wtedy są problemy z przepływką i turbo ) a mianowicie katalizator do wywalenia .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Tomasz6590
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2016, 20:45
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tomasz6590 » 17 kwie 2016, 07:44

Dzięki za podpowiedź, będę sprawdzał po kolei. Pozdrawiam

ADZIO 1974
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 05 paź 2014, 12:50
Lokalizacja: wykroty

Post autor: ADZIO 1974 » 17 kwie 2016, 20:42

Odepnij przepływkę z wtyczki i zobacz czy będzie lepiej - mam ten sam problem ale po od pięciu przepływki lepiej idzie a jak podepnę to tak jak by mu momentami odcinało moc zwłaszcza na 3 biegu jak przygazuje tak do 3 tys to mam odcięcie mocy nie zawsze ale zdarza się. nie wiem co może być.

Tomasz6590
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2016, 20:45
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tomasz6590 » 20 kwie 2016, 20:25

Odpiecie przepływomierz nic praktycznie nie zmienia, chyba będę musiał wykonać jednak te logi tylko nie do końca wiem które i czy da się to zrobić nie pełna wersja vaga i cały czas czytam jak to wykonać. W dodatku mam wrażenie że te auto poza brakiem mocy dużo pali. (średnie 13l) tryb mieszany z przewaga trasy.

[ Dodano: 2016-04-20, 20:23 ]
Dziś jestem po wycieciu katalizatorem, auto może i lepiej się zbiera ale dalej mam wrażenie że na niskich obrotach w ogóle nie reaguje na gaz, dopiero po przekroczeniu niecałych 2000 zaczyna jechać. Macie jeszcze jakieś pomysły co mogę sprawdzić? Czy może być za to odpowiedzialny zawór n75? Dodam że słyszę jak gwizdze turbo albo lewe powietrze, ale nie jestem pewien które z nich, dźwięk się nasilil po wycieciu katalizatorem. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2016-04-20, 20:25 ]
Katalizatorów :)

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 20 kwie 2016, 22:27

sztanga turbo pracuje płynie i w pełnym zakresie ,i pasowało by zobaczyć przepływkę w dynamicznym logowaniu i turbinę też przy pełnym obciążeniu ,a i korekty wtryskiwaczy też by pasowały .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Tomasz6590
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2016, 20:45
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Tomasz6590 » 21 kwie 2016, 20:21

Sztanga to ta od gruszki ? Jezeli tak to zdejmowałem z niej przewód i zakladałem nac zmianę i wydawało mi się że pracuje ok. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie wtrysk sterujący. Wydawało mi się ze takowy powinien być i powinien mieć podpiety jakis kabel elektroniczny, a u mnie zaden wtrysk chyba takiego nie ma. Może plote głupoty albo coś żle wyczytałem. Pewnie było przerabiane ,ale jak ktoś by miał chećnapisac jakie bloki powinienem sprawdzić (logi ) ,zeby ktoś mogł mi podpowiedzieć w czym problem to bede wdzięczny. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Lukasz24815
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 05 cze 2015, 22:33
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Lukasz24815 » 03 maja 2016, 10:21

Wtrysk sterujący jest, przewody są pod deklami wałków. Co do mocy tak samo mam, do 2tyś obr muł a jak przekroczy to dosyć jedzie, próbowałem z przepływką itp. ale nic to nie dało i zrezygnowałem, dziwne bo miałem 1.9tdi 110km w A4 i mam wrażenie że lepiej się zbierał tak jakby z mojego 2.5tdi zostało ze 120km max, moze to juz przyzwyczajenie czy co bo tez mnie to dreczylo...
Było:
- Fiat 126p :)
- Fiat Uno
- Chrysler Voyager 2.4
- Audi 80 B3 1.8
- A4 B5 1.9 TDI AFN
- A6 C5 2.5 TDI AKE Quattro
- BMW 523i e39

- jest A6 C6 3.0 TDI Tiptronic, wirusik na 270KM :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja