Witam. Jak w temacie- gdzie znajduje się masa (minus) silnika w silniku 2.8? Mam problem z odpaleniem, brak reakcji na pozycję start, kontrolki świecą się.
[ Dodano: 2016-02-15, 19:53 ]
Podpowie ktoś jaka może być przyczyna braku reakcji przekrecenia kluczyka na pozycję "start"? Gdzie jest masa silnika w tym modelu?
Masa silnika
a zaraz na ścianie grodziowej pod
zbiorniczkiem płynu chłodzącego to
jest masa wiązki silnika , a główny
masa łącząca blok silnika z
nadwoziem jest chyba na
podłużnicy nad lewą półosią
Dziękuje, za odpowiedź. Wiesz może kolego czy ta główna masa znajduje się na podłużnicy czy od jej spodu? I dodatkowe pytanie bo niestety ludzie mylą to- podlużnica lewa tj. ta po stronie kierowcy?
[ Dodano: 2016-02-15, 20:11 ]
a zaraz na ścianie grodziowej pod
zbiorniczkiem płynu chłodzącego to
jest masa wiązki silnika , a główny
masa łącząca blok silnika z
nadwoziem jest chyba na
podłużnicy nad lewą półosią
Dziękuje, za odpowiedź. Wiesz może kolego czy ta główna masa znajduje się na podłużnicy czy od jej spodu? I dodatkowe pytanie bo niestety ludzie mylą to- podlużnica lewa tj. ta po stronie kierowcy? Orientacyjnie, jakiej grubości jest to przewód?
[ Dodano: 2016-02-17, 11:24 ]
Wie może
ktoś czy ta główna masa znajduje
się na podłużnicy czy od jej spodu?
I dodatkowe pytanie bo niestety
ludzie mylą to- podlużnica lewa tj.
ta po stronie kierowcy?
Orientacyjnie, jakiej grubości jest
to przewód?
zbiorniczkiem płynu chłodzącego to
jest masa wiązki silnika , a główny
masa łącząca blok silnika z
nadwoziem jest chyba na
podłużnicy nad lewą półosią
Dziękuje, za odpowiedź. Wiesz może kolego czy ta główna masa znajduje się na podłużnicy czy od jej spodu? I dodatkowe pytanie bo niestety ludzie mylą to- podlużnica lewa tj. ta po stronie kierowcy?
[ Dodano: 2016-02-15, 20:11 ]
a zaraz na ścianie grodziowej pod
zbiorniczkiem płynu chłodzącego to
jest masa wiązki silnika , a główny
masa łącząca blok silnika z
nadwoziem jest chyba na
podłużnicy nad lewą półosią
Dziękuje, za odpowiedź. Wiesz może kolego czy ta główna masa znajduje się na podłużnicy czy od jej spodu? I dodatkowe pytanie bo niestety ludzie mylą to- podlużnica lewa tj. ta po stronie kierowcy? Orientacyjnie, jakiej grubości jest to przewód?
[ Dodano: 2016-02-17, 11:24 ]
Wie może
ktoś czy ta główna masa znajduje
się na podłużnicy czy od jej spodu?
I dodatkowe pytanie bo niestety
ludzie mylą to- podlużnica lewa tj.
ta po stronie kierowcy?
Orientacyjnie, jakiej grubości jest
to przewód?
Witam. Rozwiązał się problem z brakiem reakcji stacyjki na pozycję "start". Problem leżał w przewodzie masowym łączącym rozrusznik z podłużnicą, po prostu zaśniedział. Diagnoza polegała na podłączeniu kablem rozruchowym obudowy rozrusznika i obudowy alternatora. Podłączenie obudowy rozrusznika i masy akumulatora nic nie działa. Wcześniej podmieniłem stacyjkę (sprawną stacyjkę) która również nie odpaliła samochodu. Oczyściłem masę komputera która znajduje się przykrecona do ściany tuż pod zbiorniczkiem wyrównawczym płynu chłodzącego- Nadal brak reakcji. Aby dostać się do obu końców masy rozrusznika musiałem zdemontować przód samochodu- zderzak, pas przedni, chłodnice, pasek osprzętu i poluzowac przewody klimatyzacji (tak jak do wymiany paska rozrządu) a także wyjąć alternator. Wtedy już ujrzałem zaśniedziały przewód. Wyczyściłem, złożyłem, działa. Dodam, że wszystko robiłem na posadzce, może na kanale byłoby mniej pracy. Na lewej podłużnicy (kierowcy) tuż przy mocowaniu z belką przednią znajduje się opornik rezystor wentylatora (dwa kable zatopione w płytce która nosi numer 8DO 959493) Który można łatwo uszkodzić próbując ruszyć nakrętki myśląc że to masa. A, i dodatkowo wróciło prawidłowe ładowanie akumulatora.
Opis dla potomnych, mam nadzieje że rzeczowo opisany. Dziękuje za pomoc.
Opis dla potomnych, mam nadzieje że rzeczowo opisany. Dziękuje za pomoc.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7186
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
o widzisz pamiętałem że były tam przewody wyglądające na masęNa lewej podłużnicy (kierowcy) tuż przy mocowaniu z belką przednią znajduje się opornik rezystor wentylatora (dwa kable zatopione w płytce która nosi numer 8DO 959493) Który można łatwo uszkodzić próbując ruszyć nakrętki myśląc że to masa

co do tego przewody masowego za alternatorem - nie jest on czasem dostępny po zdjęciu półosi pasażera?
Tak, wyglądają na masę, jeden jest koloru czarnego z czerwonym paskiem jednak nie od tego one są, można zresztą domyśleć się tego po tym że są na dwóch osobnych śrubach a nie na jednym miejscu "w kupie". Co do wyjęcia półosi pasażera... Niestety nie sprawdziłem tego a rozbierałem przód bo tak robiłem jak wymieniałem alternator ponieważ miałem słabe ładowanie (lekko ponad 12v). Po wymianie na inny napewno sprawny stwierdziłem że przekłamuje mi wskaźnik na desce rozdzielczej i odpuściłem temat. Dopiero teraz przy problemie z odpaleniem połączyłem wszystkie nieprawidłowości w całość (słabszy nawiew klimatronika na wolnych obrotach, słabsze działanie świateł, brak prawidłowego ładowania) i czepiłem się masy.