[ MANUAL] Sprzęgło i dwumas do 2.0tdi 136koni. po chip tunin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 07 lut 2016, 16:28
- Lokalizacja: Lublin
[ MANUAL] Sprzęgło i dwumas do 2.0tdi 136koni. po chip tunin
Witam. Mam problem jekie sprzęgło kupić do mojej a6 z 2011. 2.0 tdi oryginalnie 136koni. Po chip tuningu ok 180 koni i 390n. Orginalny zestaw luka dwumas i sprzęgło zaczęły halasowac po 60tys km.
Standardowy zestaw sprzęgła i dwumasy do 2.0 TDI 136-140 KM ciężko znosi więcej aniżeli + 10% momentu obrotowego przy zachowaniu bardzo umiejętnej jazdy. O tym powinien poinformować każdy zakład zajmujący się chipowaniem, niestety większość daje minimum + 20%, a właściciel auta robi resztę. C6 jest ciężkie, moment diesela po chipie spory, a dodatek w postaci jazdy bez pamiętania o np. niekręceniu z niskich obrotów potrafi szybko załatwić standardowy zestaw z 2.0 TDI.
Niestety alternatywy za bardzo nie ma, można spróbować z Sachsem (LUK idzie na pierwszy montaż, ale dla mnie osobiście to przy Sachsu produkt drugiej kategorii, kiedyś zawsze brałem LUKA i nigdy sprzęgło z dwumasą nie działały idealnie, w C6 również się nie sprawdził) albo stworzyć jakiś zestaw tunningowy ze wzmocnionymi elementami.
Niestety alternatywy za bardzo nie ma, można spróbować z Sachsem (LUK idzie na pierwszy montaż, ale dla mnie osobiście to przy Sachsu produkt drugiej kategorii, kiedyś zawsze brałem LUKA i nigdy sprzęgło z dwumasą nie działały idealnie, w C6 również się nie sprawdził) albo stworzyć jakiś zestaw tunningowy ze wzmocnionymi elementami.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Wstępnie różnią się tylko dociskiem. Więcej napiszę w dzień, teraz już jest późno.
[ Dodano: 2016-04-13, 16:06 ]
Dla silnika CAGB komplet sprzęgła składa się z:
1) tarcza sprzęgła:
» 03G 141 031 H - wycofano 01/09/2008,
» 03G 141 031 P - aktualna wersja,
2) docisk sprzęgła:
» 038 141 117 L,
3) łożysko wyciskowe:
» 01E 141 165 D.
Dla silnika CAHA/CAHB komplet sprzęgła składa się z:
1) tarcza sprzęgła:
» 03G 141 031 H - wycofano 01/09/2008,
» 03G 141 031 P - aktualna wersja,
2) docisk sprzęgła:
» 078 141 123 C,
3) łożysko wyciskowe:
» 01E 141 165 D.
Oba przypadki różnią się tylko dociskiem. Reszta jest ta sama (średnica itp.). Także myślę, że sprzegło podejdzie od mocniejszej wersji.
[ Dodano: 2016-04-13, 16:06 ]
Dla silnika CAGB komplet sprzęgła składa się z:
1) tarcza sprzęgła:
» 03G 141 031 H - wycofano 01/09/2008,
» 03G 141 031 P - aktualna wersja,
2) docisk sprzęgła:
» 038 141 117 L,
3) łożysko wyciskowe:
» 01E 141 165 D.
Dla silnika CAHA/CAHB komplet sprzęgła składa się z:
1) tarcza sprzęgła:
» 03G 141 031 H - wycofano 01/09/2008,
» 03G 141 031 P - aktualna wersja,
2) docisk sprzęgła:
» 078 141 123 C,
3) łożysko wyciskowe:
» 01E 141 165 D.
Oba przypadki różnią się tylko dociskiem. Reszta jest ta sama (średnica itp.). Także myślę, że sprzegło podejdzie od mocniejszej wersji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 lut 2024, 17:50
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAGB 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żywiec
Re: [ MANUAL] Sprzęgło i dwumas do 2.0tdi 136koni. po chip tunin
Witajcie,
z racji tego, iż od jakiegoś czasu czytam forum i zazwyczaj znajdowałem odpowiedzi na moje pytania nie musiałem się udzielać. Cały czas się od Was uczę. A6C6 to mój nowy nabytek, więc sam niestety wiedzą dzielić się nie mogę, bo zwyczajnie jest nikła
Teraz jednak muszę prosić o pomoc, bo nie znalazłem poradyi na mój problem. Mam silnik CAGB. Poprzedni właściciel pomodził go na 180km. Odezwała się dwunasa, która była robiona wraz z kompletem sprzęgła ok 50kkm temu.
Od jakiego innego (mocniejszego) silnika można zamontować cały komplet p&p? Przewinęło mi się oznaczenie CGLC, ale nie znalazłem potwierdzenia na 100%, że pasuje. Pomożecie?
z racji tego, iż od jakiegoś czasu czytam forum i zazwyczaj znajdowałem odpowiedzi na moje pytania nie musiałem się udzielać. Cały czas się od Was uczę. A6C6 to mój nowy nabytek, więc sam niestety wiedzą dzielić się nie mogę, bo zwyczajnie jest nikła
Teraz jednak muszę prosić o pomoc, bo nie znalazłem poradyi na mój problem. Mam silnik CAGB. Poprzedni właściciel pomodził go na 180km. Odezwała się dwunasa, która była robiona wraz z kompletem sprzęgła ok 50kkm temu.
Od jakiego innego (mocniejszego) silnika można zamontować cały komplet p&p? Przewinęło mi się oznaczenie CGLC, ale nie znalazłem potwierdzenia na 100%, że pasuje. Pomożecie?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga