Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

a6 2.5tdi 1999r nie wkręca się na obroty.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
KonradTL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 paź 2011, 23:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

a6 2.5tdi 1999r nie wkręca się na obroty.

Post autor: KonradTL » 18 sty 2016, 21:45

a6 1999 2.5 tdi tiptronic quattro.

Siemka. Mam problem z a6 mojej mamy. Jakiś czas temu gdy zaczęły się mrozy auto stanęło po 30 kilometrach jazdy. Po wymianie filtra i odpowietrzeniu auto ożyło. Trzeba było je kręcić dłużej niż zwykle ale jeździło normalnie. Silnik ma już prawie 400tys przebiegu więc nie ma co się dziwić przy większym mrozie - tak myślałem. Po jakimś tygodniu auto przestało wkręcać się na obroty. Dodaję mu gazu i wkręca się max do 2,500 tys obrotów. Za to odpala się go lepiej niż wcześniej. Skrzynia normalnie zmienia biegi i nie wchodzi w tryb awaryjny. 2 lata temu miałem podobny problem i winowajcą okazała się pompa wtryskowa. Po regeneracji w serwisie bosch-a wszystko było w porządku. Z tym, że wtedy skrzynia wchodziła w tryb awaryjny po kilku km jazdy. Teraz to nie występuje. Dodam, że w aucie nie ma katów.

VagCom pokazał to --->

Monday, 18 January 2016, 18:54:08

VAG-COM Version: Release 409.1-S



Control Module Part Number: 4B0 907 401 P2

Component and/or Version: 2.5l/4VT EDC 0000AG D60

Software Coding: 01004

Work Shop Code: WSC 02325

6 Faults Found:

01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

01282 - Intake Manifold Flap change-over Valve (N239)

31-00 - Open or Short to Ground

01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18)

31-00 - Open or Short to Ground

01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

31-00 - Open or Short to Ground

01028 - Fan Relay (J323)

31-00 - Open or Short to Ground

00741 - Brake Pedal Monitoring

27-00 - Implausible Signal

---------------------------------------------------------------------------


Po skasowaniu błędy wyskakują od razu z powrotem. Macie pomysły od czego zacząć? Nie chcę wyciągać pompy bez pewności, że to jej wina. Szukałem w necie co oznaczają te błędy ale nic nie znalazłem. Doszedłem tylko, że pierwszy to jakiś błąd związany z jakimś zaworem koło poduszki? Poprawcie mnie jeśli się mylę. Z góry dzięki za pomoc :) pozdrawiam oraz miłego wieczoru.

lukers4000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 01 sty 2016, 21:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukers4000 » 18 sty 2016, 22:23

powiem Ci ze mam ten sam problem ostatnio i tak samo mam jak Ty 400 tys przebiegu, tylko ze mi sie wiesza przy 2500 obrotów, ale najczesciej na dwójce, przełacze na tip tronic wrzuce mu na trójke i leci dalej... jak dojdziesz do czegos sensownego to daj znać...

wojtek1516
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 kwie 2014, 21:42
Lokalizacja: Imielin

Post autor: wojtek1516 » 18 sty 2016, 23:19

Witam

Co do błędów z poduszkami silnika, n18, n75 i zaworem klapy gaszącej n239 to raczej jest uszkodzony bezpiecznik, znajduje się on raczej obok sterownika silnika. I chyba masz do wymiany włącznik światła stop.

KonradTL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 paź 2011, 23:09
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: KonradTL » 21 sty 2016, 17:59

Kolega wojtek1516, strzał w 10tkę Wielkie dzięki <okok> . Dzisiaj zająłem się autem. Wiekszość tych błędów była związana z zaworami magnetycznymi - żaden z nich nie działał. Zacząłem szukać wspólnego powodu dla nich i okazało się właśnie, że bezpiecznik ECU był spalony. lukers4000, sprawdz to u siebie. Znajduje się on pod pokrywą ECU na podszybiu od strony kierowcy. Musisz odkręcić kilka śrubek od czarnej pokrywy i zdjąć ją. Znajdują się tam 2 bezpieczniki [60A] NIE CHODZI O NIE Twój bezpiecznik to zwykły mały bezpiecznik 15A Znajduje się również w tej samej obudowie ale jest schowany za przekaźnikiem bardziej od strony pasażera, musisz dobrze zajrzeć, łatwo przeoczyć. Mam nadzieję, że to będzie też Twój winowajca, bo to łatwa i szybka naprawa :) Pozdrawiam wszystkich.

Obrazek

Chodzi o niebieski bezpiecznik za przekaźnikiem 219.

lukers4000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 01 sty 2016, 21:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lukers4000 » 24 sty 2016, 18:02

no sprawdziłem i mam ok ten bezpiecznik, ale ustały mrozy i ustał problem jak narazie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja