[AEB 1.8 150 KM] kupiony A6 c5 1.8T AEB nie odpala pomocy
[AEB 1.8 150 KM] kupiony A6 c5 1.8T AEB nie odpala pomocy
Witam od paru dni jestem posiadaczem Audi A6 c5 1.8T , oznaczenie silnika to AEB. Sprawa wygląda następująco, Kupiłem ten samochód nie sprawny, właściciel wcześniejszy mówił, że użytkował ten samochód aż pewnego ranka zachodzi do niego i nie odpalił. Rzekomo jego mechanik mówił że jest problem z pompą oleju, (nie mam pojęcia dlaczego tak stwierdził) a, że właścicielowi się nie spieszyło stała audica 4 miesiące.
I tak się złożyło że teraz ja borykam się z samochodem i nie wiem jak go odpalić.
podpiołem komputer i ukazały się błędy :
-17967 zespół przepustnicy (J338)
-17967 program w wersji shareware
-16500 -"-
-00561 dopasowanie mieszanki
-00515
Podczas holowania samochodu próbowałem go odpalić, ale nic z tego.
Może ktoś pomóc? co najlepiej zrobić, od czego zacząć
dodam jeszcze że dostrzegłem pęknięte kolanko od odmy znajdujące się pod kolektorem ssącym (tak na marginesie)
I tak się złożyło że teraz ja borykam się z samochodem i nie wiem jak go odpalić.
podpiołem komputer i ukazały się błędy :
-17967 zespół przepustnicy (J338)
-17967 program w wersji shareware
-16500 -"-
-00561 dopasowanie mieszanki
-00515
Podczas holowania samochodu próbowałem go odpalić, ale nic z tego.
Może ktoś pomóc? co najlepiej zrobić, od czego zacząć
dodam jeszcze że dostrzegłem pęknięte kolanko od odmy znajdujące się pod kolektorem ssącym (tak na marginesie)
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
może chodziło o pompę paliwa
zobacz czy jest iskra na świecach i czy dochodzi paliwo na listwę wtryskową ,błąd przepustnicy może wykazywać na przerwę na kablach lub samo jej uszkodzenie ,i oczywiście to co kolega wspomniał ustawienie rozrządu ,odmą na razie się nie martw , to kolanko to koszt około 35 zł i nie ma wpływu na odpalenie.
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
16500 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT
zobacz czy jest iskra na świecach i czy dochodzi paliwo na listwę wtryskową ,błąd przepustnicy może wykazywać na przerwę na kablach lub samo jej uszkodzenie ,i oczywiście to co kolega wspomniał ustawienie rozrządu ,odmą na razie się nie martw , to kolanko to koszt około 35 zł i nie ma wpływu na odpalenie.
17967 - Błąd podstawowego ustawienia przepustnicy, uszkodzona
16500 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
jeśli padnie czujnik to ecu zastosuje wartość stałą i odpali bez problemu
gorzej jak fałszuje np przy -15 pokazuje + 80 wtedy są problemy bo nie wykrywa błędu a dostaje fałszywe info
ale i tak z trudem powinien zagadać
[ Dodano: 2016-01-16, 15:02 ]
raczej kolizja zaworów z tłokami
głowica do roboty i modlić się by korbowody nie ucierpiały
szczególnie żę próbowałeś odpalać na holu
szukaj 2 silnika z jeżdzącego anglika wyjdzie taniej niż remont
ale najpierw sprawdz jeszcze ten rozrząd
gorzej jak fałszuje np przy -15 pokazuje + 80 wtedy są problemy bo nie wykrywa błędu a dostaje fałszywe info
ale i tak z trudem powinien zagadać
[ Dodano: 2016-01-16, 15:02 ]
optymista jesteśDaziel89 pisze:brak kompresji w silniku, może z 1 bar napompowało na wszystkich czterech cylindrach.
Więc ustawienie rozrządu zostało
raczej kolizja zaworów z tłokami
głowica do roboty i modlić się by korbowody nie ucierpiały
szczególnie żę próbowałeś odpalać na holu
szukaj 2 silnika z jeżdzącego anglika wyjdzie taniej niż remont
ale najpierw sprawdz jeszcze ten rozrząd
rozrząd mam na wierzchu, tylko takie pytanie do forumowiczów chcących pomóc, czy ma ktoś może schemat jak powinien być ustawiony rozrząd. a Sprawa wygląda tak że cała operacja przebiega na dworze, i wymienił bym od razu silnik ale w takich warunkach nie mam zbytnio jak go wymienić.i chciałbym mieć 100 % pewność że nie da się z tym nic zrobić, to wtedy będe kombinował nad przekładką .A sprawa jest o tyle gorsza że zabieg przeprowadzam w Dani i nie mam póki co dojścia do garażu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
- Lokalizacja: Lubań
Ustawienie wygląda tak jak załączyłem. Nie wiem jak na oryginalnym napinaczu ale u mnie na zestawie zamiennym z iny tj pasek rolka i hydrauliczny napinacz była akcja że rozrząd po ustawieniu znaku na wale był przesunięty na wałku rozrządu o 0,5 cm. Prawidłowa pozycja to koło wałka przesunięte w prawo o kilka mm. Potwierdzone zdjętym deklem i sprawdzeniem wałków na stopkach.
W sprawie zakupu silnika, mocno musisz uważać bo ja się skusiłem na używkę i okazało się że w fatalnym stanie, na tyle że go zwróciłem i wyremontowałem swoją jednostkę. Koszty spore ale miałem gdzie to wykonać więc grzebałem sam.
Jeśli byś potrzebował głowicy albo jej części i np korb to wal na pw.
W sprawie zakupu silnika, mocno musisz uważać bo ja się skusiłem na używkę i okazało się że w fatalnym stanie, na tyle że go zwróciłem i wyremontowałem swoją jednostkę. Koszty spore ale miałem gdzie to wykonać więc grzebałem sam.
Jeśli byś potrzebował głowicy albo jej części i np korb to wal na pw.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
a jeszcze takie jeedno pytanie. Tak jak wspominałem na początku, że wcześniejszy właściciel wspominał o uszkodzonej pompie oleju.I czy może być tak, że pompa nie tłoczy oleju i przez to nie pracują zawory?? jeszcze było dziś coś takiego, gdy mierzyłem kompresje i przestało się kręcić rozrusznikiem to z silnika dochodziły dziwne dźwięki (gdy motor był juz unieruchomiony)
a co do ustawienia rozrządu to na kole zębatym z wału korbowego powinien być jakiś znak?? Bo patrzyłem i nic nie zauwarzyłem.
a co do ustawienia rozrządu to na kole zębatym z wału korbowego powinien być jakiś znak?? Bo patrzyłem i nic nie zauwarzyłem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
- Lokalizacja: Lubań
Na wał musisz założyć koło pasowe na którym jest znak i dolną osłonę rozrządu na której też jest znak. Wtedy kręcisz wałem zgodnie z pracą silnika aż trafisz na znaki.
Co do braku ciśnienia w komorze spalania z powodu oleju, trudno mi powiedzieć niech się ktoś mądrzejszy wypowie.
Ja swój silnik po remoncie odpalałem na sucho tj, kręciłem bez iskry jakiś czas i miałem wkręcony zegar od ciśnienia oleju i widziałem że coś tam się podnosił więc możesz i spróbować u siebie.
Pompy w silnikach AEB z tego co czytałem to często gęsto popularna przypadłość, może nie tyle pompy co zatkane smoki.
Kolejny temat to pomiar Twojego ciśnienia, trochę dziwne że na każdym cylindrze tak mało, chyba że zdrowo był na siłę ciągany i z tego powodu. Przydało by się w jakiś sposób zajrzeć do komory spalania, po tłokach byś widział czy się spotkały z zaworami.
Kolejne pytanie, jak miały by się spotkać? Musiał by ktoś to albo źle złożyć albo po zerwanym pasku rozrządu założyć drugi i poskładać do kupy. Naciąg paska w tej chwili jest w porządku ?
Co do braku ciśnienia w komorze spalania z powodu oleju, trudno mi powiedzieć niech się ktoś mądrzejszy wypowie.
Ja swój silnik po remoncie odpalałem na sucho tj, kręciłem bez iskry jakiś czas i miałem wkręcony zegar od ciśnienia oleju i widziałem że coś tam się podnosił więc możesz i spróbować u siebie.
Pompy w silnikach AEB z tego co czytałem to często gęsto popularna przypadłość, może nie tyle pompy co zatkane smoki.
Kolejny temat to pomiar Twojego ciśnienia, trochę dziwne że na każdym cylindrze tak mało, chyba że zdrowo był na siłę ciągany i z tego powodu. Przydało by się w jakiś sposób zajrzeć do komory spalania, po tłokach byś widział czy się spotkały z zaworami.
Kolejne pytanie, jak miały by się spotkać? Musiał by ktoś to albo źle złożyć albo po zerwanym pasku rozrządu założyć drugi i poskładać do kupy. Naciąg paska w tej chwili jest w porządku ?
Pasek jest dobrze napięty. jutro jeszcze ino sprawdze rozrząd na znaki. a w ostateczności zrzucę jeszcze głowicę i zobaczę jak wyglądają zawory. a co jeszczę mogę powiedzieć to najpierw zrzuciłem pokrywke zaworów i moim oczą ukazało się na pokrywie bardzo dużo nagaru, nie za ciekawie to wyglądało i próbuje wszystko poukładać w jedną całość. czy przez ten nagar mogły się pozatykać kanaliki olejowe. I o tym co wcześniej pisałem że po kręceniu jak motor stał już w miejscu było słychac dziwny dźwięk, już tak rozkminiam, że może tak jakby ciśnienie schodziło skądś (coś może z tym olejem związane) a co do góry silnika to na moje oko nie dochodzi tam olej. i Czy przez to że może być zatkany smog, nie pracują zawory może się zacieły, już sam nie wiem
mógłbym śpiewać "a ja szukam tej kompresji wciąż" ehhhhhhhhh
[ Dodano: 2016-01-16, 18:54 ]
a co do komory spalania to podczas mierzenia ciśnienia jedynie co widziałem to dużo paliwa na tłokach.
Jeszcze co mi się przypomniało to zanim kupiłem przyżąd do mierzenia kompresji to chciałem spróbować odpalić go na plaku (wyeliminować niedobór paliwa) tylko sprawa tak wyglądała że silnik tak jakby nie zasysał tego powietrza z plakiem. W porównaniu jak odpalałem kiedyś diesla to nie wiele brakowało i by mnie wciągnoł :P To tak na marginesie
mógłbym śpiewać "a ja szukam tej kompresji wciąż" ehhhhhhhhh
[ Dodano: 2016-01-16, 18:54 ]
a co do komory spalania to podczas mierzenia ciśnienia jedynie co widziałem to dużo paliwa na tłokach.
Jeszcze co mi się przypomniało to zanim kupiłem przyżąd do mierzenia kompresji to chciałem spróbować odpalić go na plaku (wyeliminować niedobór paliwa) tylko sprawa tak wyglądała że silnik tak jakby nie zasysał tego powietrza z plakiem. W porównaniu jak odpalałem kiedyś diesla to nie wiele brakowało i by mnie wciągnoł :P To tak na marginesie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
- Lokalizacja: Lubań
Może być tak że faktycznie smok jest zatkany i nie pompuje oleju na górę, ale nie wiem czy faktycznie mogły się popychacze wypompować i z tego tytułu brak ciśnienia.Żeby nie było oleju na górze musiał by nagar zatkać wszystkie kanały, więc ciężka sprawa chyba.
Zdejmowanie głowicy w ciemno trochę słaby pomysł. sprawdź to ciśnienie oleju jak masz czym, z ciekawości, a w między czasie może wypowie się ktoś w temacie braku ciśnienia na cylindrach z powodu braku oleju na górze.
Zdejmowanie głowicy w ciemno trochę słaby pomysł. sprawdź to ciśnienie oleju jak masz czym, z ciekawości, a w między czasie może wypowie się ktoś w temacie braku ciśnienia na cylindrach z powodu braku oleju na górze.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga