Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEB 1.8 150 KM] [A6C6 1.8T] trudne odpalanie, dusi, dławi i

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
hpnoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 paź 2013, 23:21
Lokalizacja: Białystok

[AEB 1.8 150 KM] [A6C6 1.8T] trudne odpalanie, dusi, dławi i

Post autor: hpnoti » 15 gru 2015, 01:01

Witam szwagry i szwagierki, mam lekki kłopot ze swoim autkiem z którym męczę się już jakiś czas... :/
Mowa o trudności z odpalaniem auta po dłuższym postoju. Posiadam silnik 1.8T PB+LPG ( lpg od razu można odpuścić jako powód) opiszę to jakoś w lekkim skrócie, a więc:
Gdy normalnie jeżdżę na instalacji lpg i zostawię auto na noc np w garażu podziemnym (temperatura 17-20C ) i odpalam to odpali za pierwszym,lecz po kilku sekundach następuje duszenie,dławienie, obroty skaczą pomiędzy 900 a 500 i gaśnie i tak z trzy próby odpalania żeby już nie zgasł. Ale to nie koniec kłopotu,bo wówczas jeszcze ładną minutę dwie gdy ruszam to silnikiem zaczyna dławić, że potrafi nawet zgasnąć. Czemu od razu wykluczam instalacje lpg ? ponieważ było w tej kwestii wymienione w niej wręcz prawie wszystko, reduktor,listwy wtryskowe,filtry itp i nic to nie dało (listwy nie przepuszczały)
Postanowiłem, by tradycyjnie zamknąć zawór lpg, pojeździć kilka dni na pb czy to cos da .... nie dało
Następnym krokiem, były wymiany świec,czujnika cieczy chłodzącej, filtra powietrza,szukanie lewego powietrza w wężykach,zmiana stacji do tankowania...również bez efektu.
Kolejny krok to odłączenie klem akumulatora na noc i tutaj jako tako chwilowy efekt,czyli elegancko za pierwszym odpala bez duszenia itp, ruszyć od razu można i auto jedzie...lecz taki efekt trwa raptem 1-2-3 dni i znowu to samo. Dodam, że jazda wyłącznie na PB.
Już zaczynam siać panikę, bo chce auto przygotować do sprzedania, wszystko naprawdę cacy na czas wymieniane, zadbane ale z takim problemem to bez sens komuś sprzedawać samochód.... P-O-M-O-C-Y bo już nie wiadomo co tu robić.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 gru 2015, 08:56

W temacie wpisałeś A6 C6, a z tym silnikiem to raczej A6 C5.

Co Ci pokazuje pod VAG-iem, jakie błędy? Musi jakiś być skoro po zdjęciu klemy (zresetowaniu ECU) jest ok.
motostacja - części samochodowe.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 15 gru 2015, 11:04

Filtr paliwa wymieniales? Jw. vag i zczytanie błędów.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 15 gru 2015, 14:01

objawy, które opisałeś ewidentnie wskazują na źle wyregulowaną instalację lpg. po odłączeniu akumulatora wyzerowały się korekty i auto zaczęło normalnie pracować, po kilku dniach jazdy na lpg mapy ponownie się rozjechały i stąd kłopoty z odpalaniem.
najprawdopodobniej regulacja jest za ubogo i ecu dostaje cały czas sygnał o wzbogaceniu mieszanki, oczywiście mieszanka nie zostaje wzbogacona bo ecu nie współpracuje z instalacją lpg.
korekty zapisują się na stałe i są stosowane przy pracy zimnego silnika, wówczas nie pracują sondy bo one dopiero po rozgrzaniu podają sygnał o składzie mieszanki i mogą co nieco wyprostować. więc silnik podczas pracy na zimnych sondach dostaje taką dawkę jaka jest zapisana w korektach długoterminowych i zalewa silnik.
założę się, że po odpaleniu na lpg będzie ok, jak również po rozgrzaniu sond silnik będzie pracował poprawnie na pb.
aby mieć 100% pewności trzeba by sprawdzić korekty krótkoterminowe podczas pracy na lpg i błędy.

hpnoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 04 paź 2013, 23:21
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hpnoti » 15 gru 2015, 20:02

w tym rzecz, że vag o to chodzi nie pokazuje nic ciekawego na stronie :silnika:
grzałka... to niby brzmi łatwo, ale w tym rzecz, że ja już kilku gazowników obleciałem, wymieniona właściwie cała instalacja, regulacje itp i wszystko jak krew w piach. Ale jak mogą się rozjeżdżać jak ja nawet zamknę butlę, nie jeżdżę kilka dni po odłączeniu aku na lpg i 2-3 dni i to samo. Mówi się też, żeby cewki zmienić, ale też no bulnąć koszt 500 zł i bez efektu a auto do sprzedaży to no naprawdę interesem życia to to nie będzie <zalamka>

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 15 gru 2015, 21:09

lpg lpg i jeszcze raz lpg.....znajdź dobrego gazownika bo prawdopodobnie instalacja przewaliła ci ECU w aucie. Zalej paliwko, pojeździj na paliwie jakiś czas a LPG do sprawdzenia. Dodam, że miałem identyczne objawy. NA PALIWIE sprawdź Vagiem wszystkie parametry od kąta wyprzedzenia zapłony, nachylenia przepustnicy, wypadania zapłonów i przepływki. Jak na paliwie będzie ok to wtedy bierz się za LPG nie wcześniej.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 16 gru 2015, 10:50

[quote="hpnoti"]w tym rzecz, że vag o to chodzi nie pokazuje nic ciekawego na stronie :silnika:
grzałka... to niby brzmi łatwo, ale w tym rzecz, że ja już kilku gazowników obleciałem, wymieniona właściwie cała instalacja, regulacje itp i wszystko jak krew w piach. Ale jak mogą się rozjeżdżać jak ja nawet zamknę butlę, nie jeżdżę kilka dni po odłączeniu aku na lpg i 2-3 dni i to samo. Mówi się też, żeby cewki zmienić, ale też no bulnąć koszt 500 zł i bez efektu a auto do sprzedaży to no naprawdę interesem życia to to nie będzie <zalamka>[/quote]

zrób logi, możliwe, że na benie masz za ubogo i wtedy będzie podobnie. jeśli będą jakieś nieszczelności to może będzie coś widać. sprawdź korekty krótkoterminowe podczas pracy na pb a potem na lpg i porównaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga