Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[BDV 2.4 170 KM] problemy z przyspieszaniem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
zmysel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2013, 16:22
Lokalizacja: finlandia

[BDV 2.4 170 KM] problemy z przyspieszaniem

Post autor: zmysel » 01 gru 2015, 16:56

Witam Szanowne Koleżanki i Kolegów

Dziś chciałem zwrócić się do was z prośbą o pomoc. Posiadam Audi A6 C5 2.4 BDV, quattro, tiptronic, 2003, 250 tyś km.

Od jakiegoś czasu (od momentu kupna) przeszło roku auto ogólnikowo mówiąc nie przyspiesza.
Uszczegóławiając - od zera do 100 jakieś 15s zamiast katalogowych 9.
Byłem w kilku warsztatach ale powiedziano mi że powinno przyspieszać lepiej, tudzież mechanik nie widzi problemu - mówi że mi się zdaje.

Chciałbym rozwiązać ten problem żeby auto jeździło tak jak powinno. Choć nie jestem maniakiem prędkości.

Teraz tak; to co się dzieje w aucie przy okazji, równocześnie z brakiem przyspieszenia.

W czasie normalnej jazdy powiedzmy do 70 km/h obroty lekko falowały -/+ 200rpm - pojechałem wiec do "specjalisty" a ten powiedział że po pierwsze skrzynia, po drugie nie ma hamowni i tak się temat urwał. Udałem się do speców od skrzyń w Krakowie i ci wymienili hydrokonwerter (mam nadzieje że dobrze napisałem) - po wymianie problem falowania znikł lub pojawia się czasem ale oscylacje są w bardzo słabe.

Na biegu jałowym normalnie mam jakieś 750 rpm i czasem obserwuję wahnięcia obrotów - bardziej wyczuwalne jako wibracje niż na wskazówce obrotomierza.

Kiedyś auto przerywało stąd zaglądnąłem pod maskę przy okazji wymiany świec i przewodów i zobaczyłem że odma olejowa jest pęknięta, oraz kawałek rurki (chyba tej odmy) wychodzący z tyłu silnika (tuż przy przegrodzie jest zastąpiony rulonem z taśmy klejącej). Wymieniłem ten kawałek rurki zacisnąłem opaskami zaś odmę naprawiłem koszulkami termokurczliwymi z klejem (miejsce złamania dopasowane perfekcyjnie) - nie ma żadnych zwężeń ani niczego takiego.

I ostatnia rzecz jaka zauważyłem to przy wymianie świec w gniazdach świec był olej. Nie znam się ale może mieć to związek z tym że ostatniej zimy zapchała mi się odma olejowa i trochę oleju wyrzuciło przez uszczelniania i bagnet.

Szanowni koledzy byłbym zobowiązany za udzielenie jakiś wskazówek typu; gdzie się udać, lub też na co zwrócić uwagę, tudzież co jest nie tak.

z poważaniem

zmysel

PS Auto bez problemu odpala, nie bierze oleju w nadmiarze powiedzmy jakiś 1L na 3000 km (Motul 5W30), przechodzi tez bez problemy pomiary spalin.
Przepraszam za moja indolencje. :)

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 01 gru 2015, 17:24

Jak miałeś olej w gniazdach świec to do wymiany uszczelki pokrywy zaworowej
Co do reszty to się nie wypowiem

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 01 gru 2015, 21:33

Kolego zmysle, diagnozę auta rozpoczyna się od wykonania kompletu logów dynamicznych i statycznych. Wystarczy zwykły VAG i kabelek za ok 30 zł.
W Twoim przypadku na początek 002 + 033 + 032 tak żeby zobaczyć co się dzieje z adaptacją mieszanki i przepływomierzem. Potem pomyślimy o zmiennych fazach rozrządu itp. Warto też sprawdzić czy dogrzewa się silnik, czyli wskazania z G62.

zmysel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 sty 2013, 16:22
Lokalizacja: finlandia

Post autor: zmysel » 03 gru 2015, 00:12

Dziękuję za odpowiedź. W najbliższym czasie powinienem zrobić logi. Jak zrobię to wrzucę i zobaczymy co dalej.

dziękuje pięknie i pozdrawiam koleżanki i kolegów z forum.

[ Dodano: 2015-12-03, 00:12 ]
Witam ponownie
Pojawił się pewien problem mianowicie: zacząłem czytać jak zrobić logi dynamiczne i znalazłem kilka tematów które nie dają mi spokoju.
Większość (wszystkie które przeczytałem) jest o robieniu logów dynamicznych samochodom wyposażonym w silniki diesla, również jeżeli chodzi o skrzynie (Tiptronic) jest kilka niejasności - raczej kilka wersji.
Wobec tego kilka pytań:
1) temp. pomiarowa - gdy temp płynu chłodniczego osiągnie swoje optimum czyli jakieś 90 stopni - czy temp. oleju ma znaczenie w sensie czy mam przygotować auto do pomiaru aby również temperatura oleju osiągnęła ustalony poziom?

2)zakres obrotów dla TDi wynosi jak przeczytałem od 1500 do 4500 czy w przypadku silników benzynowych jest tak samo/podobnie?

3) Tiptronic - z tego co zrozumiałem należy przełączyć Tipa w "manual" i test zrobić na 3 lub 4 tak?

Będę wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja