Od dosyć dawna borykam sie z wyładowywaniem akumulatora. Zaczeło się dość dawno ale nie przeszkadzało mi to dopuki nie dołożyłem webasto jakieś dwa lata temu
Aku nawet latem podczas 30 minutowego postoju na zapłonie potrafi sie wyczerpać. A zima to juz przesada.
Akumulator przed założeniem webasto kupilem nowy w serwisie wg zalecen producenta 110 Ah bo myslalem ze ten jeszcze oryginalny juz ma dosc. Mimo tego dalej wystepuje problem. Nawet nie uzywajac webasta zimą.. Elekryk który ostatnio szukajac przyczyny, stwierdził ze ladowanie jest ok, pobór wstanie spoczynku jak dobrze pamietam mowil ze jest 0,08 ampera czyli w normie. Wymienil profilaktycznie na próbe sterownik aku bo mial takowy pod reka i dalej jest to samo.. Juz nie mam sily, znajomi ciesza sie uzywaniem webasta bez problemu a ja sie boje nawet czy wsiadajac do auta zima znow nie bede musial palic na kable.
Jedyny blad mam w MMi w kodowaniu bo kiedys wgrywalem soft i sie rozkodowalo wszystko. Czesc przywrocilem ale jeszcze cos zostało. Moze byc to przyczyną?
A i jeszcze jedno. Wchodzac w grupe 61-Battery regulator na kanale 6 jest parametr state-of-charge który jest wyrazany w procentach. Z tego co sie dowiedzialem jest to parametr ktory wylicza ogolna sprawnosc akumulatora ( nie mylic z poziomem naladowania ktory tez jest w procentach) na podstawie napiecia, temperatury itp. Po doładowaniu aku prostownikiem ten parametr ma na 100% przez pierwsze dwa dni i potem sukcesywnie spada nawet nie uzywajac webasta. Ostatnio spadlo do 60% i po pracy chcac odjechac ku domowi niestety koledzy znow musieli mnie ratowac kablami rozruchowymi
prosze o pomoc
[ Dodano: 2015-11-30, 14:19 ]
a jaki macie panowie natezenie pradu ladowania podczas pracy silnika? jak dobrze pomietam jest to w 61 grupie na 4 kanale.. Mozecie sprawdzic u siebie ten parametr? auta po lifcie maja to w grupie can gatawey kanał 18,19,20 chyba
A6 C6 ASB Problem z rozładowującym sie akumulatorem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Odepnij kleme i między kleme a akumulator podłącz miernik - wskaże Ci pobór.
Aby rozładować 110 Ah w pól godziny trzebaby podłaczyc do niego samochodowe ogrzewanie elektryczne.
Na mój gust musisz gdzies miec zwarcie bo tylko to potrafi go tak szybko załatwić. Tylko, ze jest tez jedno ale - przy zwarciu misiałby Ci pójśc bezpiecznik.
Zacznij od miernika.
Aby rozładować 110 Ah w pól godziny trzebaby podłaczyc do niego samochodowe ogrzewanie elektryczne.
Na mój gust musisz gdzies miec zwarcie bo tylko to potrafi go tak szybko załatwić. Tylko, ze jest tez jedno ale - przy zwarciu misiałby Ci pójśc bezpiecznik.
Zacznij od miernika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Przy dwulatku ?pabloniss pisze:Prędzej zwarcie na celi w aku
Eeee...raczej nie. Musiałbys go załatwić sam czyli bardzo sporadycznie jeździć a Ty tego nie robisz więc pozostaje bład technologiczny co raczej w 99% tez można odrzucić.
Daj znac co dalej - jak cos będziemy dalej kombinowaćpabloniss pisze:zakodowalem wreszcie poprawnie MMI
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)