A6C6 3,2FSI QUATRO - zatankowany dieslem
A6C6 3,2FSI QUATRO - zatankowany dieslem
Witam Koledzy.
Tak jak w temacie. Małżonka nalała do pustego baku 50 litrów diesla.... Eh... -nie będę kłamał, sam nalałem ropy do zbiornika i po tym fakcie żona przejechała ok. 3 km po czym auto zgasło. Podobno próbowała jeszcze kilkakrotnie kręcić rozrusznikiem. Dziś samochód zaholowałem do mechanika. Felerne paliwo zostało wypompowane ze zbiornika po zdjęciu tylnej kanapy (z obu komór), układ przepłukany, filtr paliwa wymieniony. Błędy które pojawiły się w VAG-u - wykasowane. Samochód niestety nie odpala. Nawet nie daje oznak przy kręceniu rozrusznikiem że którykolwiek cylinder coś "łapie". Samostart wtryskiwany z pominięciem filtra powietrza też nic nie daje. Wykręcono świece i były ewidentnie tłuste od ropy. W tej chwili czekam na nowe świece, bo te były już bardzo zużyte. Zastanawiam się tylko czy to będzie przyczyna. Macie Koledzy jakieś pomysły? Może komuś już to się przydarzyło?
PS Tylko proszę nie pisać: jak Ci się udało zmieścić nalewak od diesla do wlewu paliwa benzyniaka???. Otóż udało się bez problemu na stacji Orlen w Chrzanowie.
Tak jak w temacie. Małżonka nalała do pustego baku 50 litrów diesla.... Eh... -nie będę kłamał, sam nalałem ropy do zbiornika i po tym fakcie żona przejechała ok. 3 km po czym auto zgasło. Podobno próbowała jeszcze kilkakrotnie kręcić rozrusznikiem. Dziś samochód zaholowałem do mechanika. Felerne paliwo zostało wypompowane ze zbiornika po zdjęciu tylnej kanapy (z obu komór), układ przepłukany, filtr paliwa wymieniony. Błędy które pojawiły się w VAG-u - wykasowane. Samochód niestety nie odpala. Nawet nie daje oznak przy kręceniu rozrusznikiem że którykolwiek cylinder coś "łapie". Samostart wtryskiwany z pominięciem filtra powietrza też nic nie daje. Wykręcono świece i były ewidentnie tłuste od ropy. W tej chwili czekam na nowe świece, bo te były już bardzo zużyte. Zastanawiam się tylko czy to będzie przyczyna. Macie Koledzy jakieś pomysły? Może komuś już to się przydarzyło?
PS Tylko proszę nie pisać: jak Ci się udało zmieścić nalewak od diesla do wlewu paliwa benzyniaka???. Otóż udało się bez problemu na stacji Orlen w Chrzanowie.
Kolego, Twoja diagnoza jest w 100% trafna, choć przeczytałem ją już po usprawnieniu auta. Istotnie po założeniu nowych świec silnik po dużych perturbacjach (samostart itp.) odpalił. Chwilę pracował bardzo nierówno, ale po ok. minucie doszedł do siebie i teraz pracuje bez zastrzeżeń. Błędy które były wynikiem zassania diesla po wykasowaniu nie powróciły.Jaceny pisze:Zdemontuj wszystkie świece zapłonowe , pokręć silnikiem (rozrusznikiem) bez świec celem wydmuchania reszty diesla z silnika . Zamontuj wyczyszczone świece lub nowe . Zalej zbiornik benzyną i spróbuj uruchomić silnik , ewentualnie sprawdź ciśnienie paliwa .
Przed wymianą świec silnik na wolnych obrotach "falował' (temat wielokrotnie poruszany na forum). Nie wiem czy nie przedwcześnie się cieszę, ale przed chwilą temperatura doszła do 90 stopni i praca silnika na wolnych obrotach jest wręcz miła dla ucha. Pojeżdżę kilka dni i napiszę czy falowanie definitywnie ustało. Może komuś się przyda informacja że wymiana świec jest możliwym rozwiązaniem tego problemu.
Na koniec mam do Was pytanie z innej trochę beczki. Niedawno wymieniałem rozrząd w tym silniku i mechanik zalał go półsyntetycznym olejem Castrol Magnatec 10W/40. Dziś moj (osiedlowy) mechanik walczący z dieslem w układzie zasilania jak o tym usłyszał to zrobił wielkie oczy i stwierdził, że ten silnik powinien pracować na fullsyntetyku 5W/30. Co otym możecie powiedzieć Panowie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Ładna historia z tym zatankowaniem oleju napędowego... całe szczęście, że udało Ci się z tego wybrnąć...
Chyba nie bardzo ten mechanik skoro po wymianie rozrządu zalewa półsyntetyk... ten motor powinien chodzić na 5w30...
W moim przypadku po wymianie kompletnego rozrządu, mechanik zalał Castrol 5w30... po przejechaniu 5000 km, zrobiłem płukankę LM, wylałem olej, wymieniłem filtr i zalałem Liqui Moly 5w30...
Chyba nie bardzo ten mechanik skoro po wymianie rozrządu zalewa półsyntetyk... ten motor powinien chodzić na 5w30...
W moim przypadku po wymianie kompletnego rozrządu, mechanik zalał Castrol 5w30... po przejechaniu 5000 km, zrobiłem płukankę LM, wylałem olej, wymieniłem filtr i zalałem Liqui Moly 5w30...
Kolego, czy mógłbyś to rozwinąć? Chciałbym to komuś zlecić i mieć pewność co on ma zrobić. Jak wygląda proces "płukanki"? i co to jest LM?Ślimak40 pisze: zrobiłem płukankę LM, wylałem olej, wymieniłem filtr i zalałem Liqui Moly 5w30...
Jeśli chodzi o Liqui Moly 5w30 to na ceneo.pl jest przynajmniej kilka (o ile nie kilkanaście) rodzajów tego oleju (5W/30) o różnych oznaczeniach.

LM to skrót od Liqui Moly
Płukankę stosuję się by jak sama nazwa wskazuje przepłukać układ smarowania w silniku... najpopularniejsza i najczęściej polecana(z moich obserwacji) to właśnie płukanka Liqui Moly.Wlewasz ją do oleju rozgrzanego silnika odpalasz samochód i dajesz mu pracować na wolnych obrotach przez 10-15 minut potem gasisz zlewasz olej wymieniasz filtr zalewasz nowym olejem i śmigasz 


OK, rozumiem. A jaka ilość tej płukanki powinna być wlana do tego silnika?LM to skrót od Liqui MolyPłukankę stosuję się by jak sama nazwa wskazuje przepłukać układ smarowania w silniku... najpopularniejsza i najczęściej polecana(z moich obserwacji) to właśnie płukanka Liqui Moly.Wlewasz ją do oleju rozgrzanego silnika odpalasz samochód i dajesz mu pracować na wolnych obrotach przez 10-15 minut potem gasisz zlewasz olej wymieniasz filtr zalewasz nowym olejem i śmigasz
A to?
Liqui Moly TOP TEC 4600 3756 5W30 5Ljeśli chodzi o Liqui Moly 5w30 to na ceneo.pl jest przynajmniej kilka (o ile nie kilkanaście) rodzajów tego oleju (5W/30) o różnych oznaczeniach.?
Liqui Moly Top Tec 4300 5W30 5L
Liqui Moly Top Tec 4200 SAE 5W30 5L
Liqui Moly Special Tec 5W30 5L
Liqui Moly LONGTIME HIGHT TECH 5W30 5L
Liqui Moly Leichtlauf Special 5W30 5L (1164)
Liqui Moly Leichtlauf Special F 5W30 3853 5L
5W30 Liqui Moly TOP TEC 4500 3729 5L
itp, itd..
o co chodzi? który olej wybrać? -wszystkie są 5W/30
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Każdy producent (Castrol też) ma na swojej stronie coś takiego jak "dobierz olej" wybierasz tam model auta, silnik i masz jaki olej jest zalecany dla Ciebie... w przypadku Liqui Moly jest to Top Tec 4200 5w30...
Jeśli chcesz użyć płukanki, to zwróć uwagę czy nie masz żadnych wycieków z silnika, żebyś sobie tym nie pogorszył... u mnie było i jest wszysko suche...
Jeśli chcesz użyć płukanki, to zwróć uwagę czy nie masz żadnych wycieków z silnika, żebyś sobie tym nie pogorszył... u mnie było i jest wszysko suche...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Mam pytanie - w jakim celu po wymianie rozrządu i przejechaniu 5 tysięcy została zrobiona "płukanka" ?
Po co w ogóle kombinacje z płukaniem silnika jak wszystko jest z nim w porządku ?
Tak dla spokoju ducha czy ma to jakiś sens pomijając fakt, że to sa koszty rzędu 200 złotych ?
lortom, Zmień mechanika tego co Ci zalał pól syntetyk. Po prostu poszukaj innego. Facet ma troche małe pojęcie o pracy nowych silników.
Po co w ogóle kombinacje z płukaniem silnika jak wszystko jest z nim w porządku ?
Tak dla spokoju ducha czy ma to jakiś sens pomijając fakt, że to sa koszty rzędu 200 złotych ?
lortom, Zmień mechanika tego co Ci zalał pól syntetyk. Po prostu poszukaj innego. Facet ma troche małe pojęcie o pracy nowych silników.
Zależy jaki wcześniej był olej... jeśli jakiś, który zostawia nagar np. Castrol, to warto... poza tym, ja też raz na 2 - 3 zmiany oleju robię 'płukankę'... wszystko celem ochrony rozrządu... w pierwszej kolejności... Kolega pewnie chciał dokładnie oczyścić silnik... ma to jakiś sens... na pewno nie zaszkodzilortom pisze:Po co w ogóle kombinacje z płukaniem silnika jak wszystko jest z nim w porządku ?
Tak dla spokoju ducha czy ma to jakiś sens pomijając fakt, że to sa koszty rzędu 200 złotych ?


... no może tylko portfelowi

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Castrol zostawia nagar ?0x4B25A pisze: jeśli jakiś, który zostawia nagar np. Castrol
Jestem tym zaskoczony - jezdże na tym oleju praktycznie od poczatku i przy bodaj 120 tysiacach musiała byc odkryta jedna pokrywa i było wszystko w porzadku. A tak popatrzałem z ciekawości.
Nie wiem - nie znam sie na silnikach benzynowych a w szczególności na tym więc nie będe sie wypowiadał tylko dziwi mnie fakt, ze ten samo olej inaczej zachowuje sie różnie ( przynosi szkody ) w innym silniku.
Ale wszystkiego sie nigdy nie wiem

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Płukanka rozrzedza olej, wypłukuje syf, który zawsze się odkłada... filtr nie jest w stanie wszystkiego dokładnie oczyścić... czytałem i słyszałem bardzo złe opinie na temat Castrola... a bardzo dobre o Liqui Moly... dlatego postanowiłem zmienić markę... między innymi pod kątem nowego rozrządu, który kosztuje dużo kasy...