Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKN 2.5 150 KM] Spadek mocy w zakresie 2-4kRPM, dołączam l

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Adek4100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2012, 15:29
Lokalizacja: Radomsko

[ AKN 2.5 150 KM] Spadek mocy w zakresie 2-4kRPM, dołączam l

Post autor: Adek4100 » 12 lis 2015, 21:14

Mam problem z Audi A6 2.5 TDi 150KM 00'.
Samochód jeździł bezproblemowo do czasu uszkodzenia skrzyni biegów (uszkodzona na dziurze, została uderzona) postanowiłem zmienić skrzynie mimo wszystko na manualną.
Po zmianie skrzyni, przerobieniu wszystkiego i złożeniu na gotowo, samochód jeździ natomiast jest spora dziura w przyspieszeniu. Do 2-2,2kRPM przyspiesza OK, poźniej następuje spadek mocy, aż do ok. 4kRPM, a od 4 do końca zakresu zaczyna chwilowo odzyskiwac moc. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 150km/h na 6-stym biegu. Czasami zdarza się tak że przy dodaniu gazu 100% samochód nie przyspiesza wcale.
Zrobiłem logi grupy: 1, 3, 4, 7, 8, 10, 11.

http://vaglog.pl/log_239353.html
http://vaglog.pl/log_239354.html
http://vaglog.pl/log_239355.html

Nie działa mi co prawda wskaźnik temperatury cieczy, w logach widzę że wynosi ona tylko 60*C, prawdopodobnie padł mi termostat, ale nie wydaje mi się by to było przyczyną.
Sterownik silnika nie został przekodowany na manual ponieważ nie da się tego wykonac VCDS'em, operację tę wykonam dopiero jak przyjdzie mi zamówiony Viaken, natomiast z tego co się orientowałem nie jest konieczne przekodowywanie sterownika. Błędów nie ma żadnych poza komunikacją ze steronikiem skrzyni....

Widac ciśnienia doładowania wymagane z odczytanym są OK, wyraźnie natomiast spada dawka paliwa.
Prosił bym o jakies podpowiedzi, mi ręce opadają, od czasów uszkodzenia skrzyni walczę z tym samochodem już miesiąc czasu.

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 12 lis 2015, 23:34

Logi zrobione na niedogrzanym silniku. Zrób porządek z czujnikiem temp. i/lub termostatem.
Na pierwszy rzut oka widać że przepływka trochę leży i tnie.

I tak jak piszesz kodowanie ecu na manuala.

Adek4100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2012, 15:29
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Adek4100 » 13 lis 2015, 14:50

Dziękuje za odpowiedź.
Uszkodzony jest czujnik temperatury, faktycznie wskazuje złą wartość, zamówiłem na jutro będzie nowy, natomiast nie możliwe by to on miał wpływ na spadek mocy.
Spadkowi towarzyszy również kontrolka ESP. Przeszukałem internet by coś na ten temat się dowiedzieć, często pojawia się wzmianka na temat przepływomierza, a więc wyciągnąłem, przeczyściłem bardzo delikatnie preparatem Cleaner, teoretycznie polecanym do tego typu operacji i po złożeniu nie ma żadnej różnicy, mało tego, samochód nie reaguje nawet na wypięcie wtyczki z przepływki, cały czas jeździ jak jeździł. Jutro zrobię podmiankę przepływki z identycznego AKN'a i sprawdzę reakcję.

W dużym stopniu zastanawia mnie cały czas kwestia kodowania sterownika.
Męczę się z tą sprawą już ponad miesiąc czasu.
Sterownik nie przyjmuje żadnych wartości ani tych podawanych na forach przez innych użytkowników, ani tych z Ross-Techa.

Numer sterownika to : 4B1 907 401 A. Kodowanie to: 01011.

Dodam, że samochód na automatycznej skrzyni biegów jeździł bez najmniejszych problemów, skrzynie uszkodziłem uderzając nią o tory kolejowe, zdecydowałem się zmienic na manual bo trafił się od znajomego z anglika za grosze. Po spięciu całości pojawiła sie kontrolka ESP i spadek mocy.

Gdzieś wyczytałem również o kodowaniu ESP? Ustawieniu kątów skrętu kół?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga