Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AEB 1.8 150 KM] Wymiana akumula ,filtra pow i falowanie obr

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
S-liner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:14
Lokalizacja: Bochum

[AEB 1.8 150 KM] Wymiana akumula ,filtra pow i falowanie obr

Post autor: S-liner » 10 lis 2015, 16:28

Witam..
Wymieniłem dziś filtr powietrza w Avanciu i akumulator i nagle pojawiły się na biegu jałowym falowanie obrotów gdy dojeżdżam do świateł i chce się zatrzymać. Po 2-3 razach gdy obroty spadają do ok 500 n/min a silnik prawie gaśnie falowanie ustaje i jest jak powinno ok 900-1000n/min. Co mogło to spowodować ?
Pls proszę o Info <okok>
Dzieki

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 10 lis 2015, 18:07

wymieniałeś filtr powietrza , więc może odpięła się wtyczka od przepływki , sprawdź i odciśnij wtyczkę , sprawa druga , zmieniłeś akumulator , może przepustnica utraciła nastawy , po sprawdzeniu przepływki , rozgrzej auto do 90 stopni cel. i skasuj błędy , vagiem odpal adaptację przepustnicy , jeśli to nie pomoże to pisz w temacie , pomyślimy dalej.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

S-liner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:14
Lokalizacja: Bochum

Post autor: S-liner » 12 lis 2015, 12:48

Patryk1981 pisze:wymieniałeś filtr powietrza , więc może odpięła się wtyczka od przepływki , sprawdź i odciśnij wtyczkę , sprawa druga , zmieniłeś akumulator , może przepustnica utraciła nastawy , po sprawdzeniu przepływki , rozgrzej auto do 90 stopni cel. i skasuj błędy , vagiem odpal adaptację przepustnicy , jeśli to nie pomoże to pisz w temacie , pomyślimy dalej.
Tak jak proponowałeś sprawdziłem wtyczki są OK,błędy kasowanko ale niestety wciąż <zalamka> faluje.. Będę chyba próbował się dostać do przepustnicy i ja porządnie wyczyścić..

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 13 lis 2015, 05:34

raczej wątpliwe że czyszczenie coś pomoże skoro wcześniej nie falował , jakie błędy wywala na vagu ?

Zobacz jeszcze TIPa a szczególnie miejsce mocowania go do turbiny ,te gumy lubią się rozlatywać ze starości i od temperatury ja tak miałem nowy to koszt około 75 zł na allegro, a jak będzie dziura to takie efekty powstaną .
Generalnie sprawdź w samochodzie wszytko co gumowe pod maską .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Maciek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 lis 2015, 12:38
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Maciek1990 » 14 lis 2015, 13:11

Witam
Na samym początku miałem taki problem że jak dodawałem gazu to mi przytykało coś i szarpało myślałem że to katalizator ale mechanik usuną błąd i teraz jest inaczej na wolnym biegu często spada poniżej 500 obr/min i gaśnie. Wymieniane były już filtry czyszczona przepustnica jednak nie można jej jej zaadaptować. Jest taka wtyczka po lewej stronie silnika nad turbiną od ciśnienia jak ją odczepię to wtedy obroty falują od 800 do 1100. Dzisiaj jak się przejechałem na 3 biegach trzymałem do 6 tys obr/min i jak ją póżniej to był taki odgłos jakby spięcie. I mam pytanie bo będę zamawiał przepustnice używaną o takim samym numerze (058133063Q) tylko że od audi a4 i czy będzie pasowała czy to może być też zawór DV?.

TeEs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 07 mar 2009, 19:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TeEs » 14 lis 2015, 20:57

Maciek1990 pisze:Witam
Na samym początku miałem taki problem że jak dodawałem gazu to mi przytykało coś i szarpało myślałem że to katalizator ale mechanik usuną błąd i teraz jest inaczej na wolnym biegu często spada poniżej 500 obr/min i gaśnie. Wymieniane były już filtry czyszczona przepustnica jednak nie można jej jej zaadaptować. Jest taka wtyczka po lewej stronie silnika nad turbiną od ciśnienia jak ją odczepię to wtedy obroty falują od 800 do 1100. Dzisiaj jak się przejechałem na 3 biegach trzymałem do 6 tys obr/min i jak ją póżniej to był taki odgłos jakby spięcie. I mam pytanie bo będę zamawiał przepustnice używaną o takim samym numerze (058133063Q) tylko że od audi a4 i czy będzie pasowała czy to może być też zawór DV?.
Bez paniki <hura> Miałem dokładnie to samo po wymianie akumulatora ( bez podłączenia innego na czas wymiany w celu podtrzymania pamięci). Przepustnica nie chciała się zaadoptować za pomocą VAGa, obroty falowały itd. Po przejechaniu po mieście 20 km objawy zniknęły - auto samo się zaadaptowało i jest dobrze :>

Maciek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 lis 2015, 12:38
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Maciek1990 » 24 lis 2015, 20:51

Mi się nie chce sama zaadaptować, raczej kupię tą przepustnicę i ją wymienię.

[ Dodano: 2015-11-24, 20:51 ]
Jak myślicie kupić używaną przepustnice tak za około 200 zł czy nową za 500 zł?

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 25 lis 2015, 10:13

ja myślę że powinieneś tą wyczyścić i zrobić adaptację , jeśli się nie da za pierwszym razem ,odepnij klemy na 2 h i potem zagrzej mocno silnik i pamiętaj o doładowanym aku bo inaczej nici z adaptacji :)

tu masz opisy procedury adaptacji - http://www.vag-com.pl/index.php?mod=site&id=9

jeśli to nie pomoże , to możesz kupić inną .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Maciek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 lis 2015, 12:38
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Maciek1990 » 26 lis 2015, 12:03

Wyczyściłem tą przepustnice tylko że ona się nie domyka do końca jak wlewam benzynę to spływa wszystko dopiero jak palcem domknę to zostaje. Może to być wina tego?

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 26 lis 2015, 12:44

Maciek1990 pisze:Wyczyściłem tą przepustnice tylko że ona się nie domyka do końca jak wlewam benzynę to spływa wszystko dopiero jak palcem domknę to zostaje. Może to być wina tego?
Wiesz nie mam pewności czy ma być domknięta , sprawdził bym u siebie jak to wygląda ale wychodzę do pracy na 14 , może ktoś z czytających temat ma przepustnice luzem i sprawdzi , lecz z tego co kojarzę jak czyściłem swoją to chyba była domknięta.
Tak to może być przyczyną być może się przycina i z stąd te cyrki , jutro zerknę na swoją i dam cynk .

Jak patrzyłem po allegro to taka przepustnica nie jest droga,one raczej mało się psuły więc jest spora szansa że kupisz sprawną ,jeśli masz możliwość kupić inną to kup,lecz wstrzymaj się do momentu jak sprawdzę u siebie na silniku.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Maciek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 lis 2015, 12:38
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Maciek1990 » 27 lis 2015, 12:14

Jednak musi być trochę uchylone bo jak się zamyka całkiem to gaśnie, w swojej przepustnicy mam zepsute coś w tej elektryce cały czas pokazuje że jest w jednym położeniu ma 45.1 stopnia.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 27 lis 2015, 15:14

jednak mam delikatnie uchyloną <uoee>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Maciek1990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 14 lis 2015, 12:38
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Maciek1990 » 12 gru 2015, 08:36

Wymieniłem przepustnice i ta też nie chce się zaadaptować, do sprawdzenia został przepływomierz, może to być on jeśli wyskakują błędy z przepustnicą?

[ Dodano: 2015-12-12, 08:36 ]
Już działa wszystko okazuje się że przepustnica była zepsuta, wymieniłem na inną używaną i dało się ją zaadaptować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja