Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Praca gruszki od skracania dolotu

Silniki benzynowe
Osaa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:38
Lokalizacja: Starachowice

Praca gruszki od skracania dolotu

Post autor: Osaa6 » 27 paź 2015, 18:53

Witam was mam takie pytanko bo za bardzo nie mogę doczytać na forum jak się powinna zachowywać gruszka od zmiany dolotu czy jakoś tak :) Dzisiaj zmieniałem wężyki od podciśnienia i poprosiłem żonkę żeby go prze gazowała do 5 tysięcy no i ramie od gruszki widać że się wychyla ale czy po zapaleniu powinna tez się jakoś przestawiać czy tylko pod wpływem przekroczenia 4 tysięcy obrotów a i niektórzy piszą że auto dostaje jakiegoś kopa podczas jazdy gdy wejdzie na ponad 4 tysiące ale ja szczerze nic takiego nie odczułem raczej normalnie jednostajnie przyspieszał.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 27 paź 2015, 19:18

U mnie po przekręceniu kluczyka od razu je "zasysa", a po odpaleniu i wkręcaniu na obroty widać jak sztangi nimi ruszają.

Osaa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:38
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Osaa6 » 27 paź 2015, 19:32

Dzięki za odpowiedz ale z opisu widzę że masz inny silnik po przekręceniu stacyjki powinno się to ramie od gruszki ruszać i po prze gazowaniu również ?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 27 paź 2015, 19:41

W 2,4 i 2,8 30v jest inaczej. Po zapaleniu ramie sie nie przestawia. Po przekroczeniu ok. 4800 rpm następuje przestawienie ramienia.
Możliwe ze na odczucia ma wpływ skrzynia biegów. U mnie w 2,8 i manualu zdecydowanie bylo czuć odejście i szybkie wkręcenie sie do odcinki.

Tomass1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 cze 2015, 10:16
Lokalizacja: Liw

Post autor: Tomass1985 » 27 paź 2015, 19:43

Witam, ja mam 2.8 ACK ale osprzęt jest prawie identyczny. Nie mam chwilowo jak sprawdzić czy po przekręceniu stacyjki gruszka się rusza, ale na pewno zmienia się po przekroczeniu ok 4,5 tys obr/min
U mnie czuć większą moc na wyższych obrotach, nie wyrywa kierownicy z rąk :)
ale różnica jest dość odczuwalna.

Masz skrzynie multi więc to raczej nie będzie odczuwalne z powodu "innego" działania tej skrzyni.

Osaa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:38
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Osaa6 » 27 paź 2015, 20:02

No właśnie fajnie by było żeby ktoś to potwierdził :)

remik87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 2015, 12:44
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: remik87 » 28 paź 2015, 12:45

ja mam asn,a i mam tak jak Ty osaa6 odpalony nic a jak gaz to sie ruszają... multi skrzynia fakt odbiera emocje;/

Osaa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:38
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Osaa6 » 28 paź 2015, 12:57

Pewnie masz racje grunt że skracanie dolotu pracuje :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 paź 2015, 15:36

Ups, to przepraszam w takim razie za zamieszanie. Myślałam, że w V8 i V6 działa to tak samo.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 28 paź 2015, 15:43

W V6 na 100% działa tak, że przełączanie następuje przy określonej wartości obrotów ;)

Ogólnie chodzi o to:

Długi kolektor - większy moment obrotowy w zakresie niższych obrotów silnika.
Krótki kolektor - wyższa moc przy wysokich obrotach.

Dla przykładu:

Obrazek

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 28 paź 2015, 16:55

Jeżeli nie działa gruszka nie zmieniając długości dolotu zamocuj/zaciągnij ja paskiem plastykowym traktując jakby podcisnienie zmieniało dł. dolotu powietrza. Gdy pozmieniasz częsci i dojdziesz do oryginału - zacisk plastykowy usuniesz.
Ja tak mam i czuć kopa od około 3k. <radocha>

Poza artykułem powyżej mądry zapomiał dodać, ze dolot jest podzielony na dwa przewody dolotowe do jednego cylindra. Gdy zadziała gruszka podciśnienia drugi dolot krótszy się otwiera ale dłuzszy ciągle jest otwarty. Kop nastepuje w chwili gdy silnik ma podwójny dopływ powietrza czytaj został oddławiony.

Osaa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:38
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Osaa6 » 28 paź 2015, 18:34

Bardzo wam dziękuje za pomoc teraz już wiem ze jest ok

[ Dodano: 2015-10-28, 18:34 ]
Mam jeszcze do was kilka pytań ponieważ udało mi się uruchomić vaga 311-2 w pełnej wersji i chciałbym sprawdzić poprawność złożonego rozrządu ponieważ od pół roku walczę z rozjazdami na bankach przy okazji chce jeszcze zdiagnozować sondy i przepływomierz tylko tyle tego na internecie i w końcu nie wiem jak się za to zabrać bardzo będę zobowiązany jeśli ktoś mi pomorze pozdrawiam.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 28 paź 2015, 18:42

Zacznij od tego tematu: aqj-42-340-km-odczyt-grupy-093-vt61921,45.htm#659537

Grupa 090 i 093

Osaa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:38
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: Osaa6 » 29 paź 2015, 07:09

Ok jutro się za to wezmę wystarczy jak zrobię screen z odczytu czy mam wrzucić logi jeśli tak to jak to zrobić ?

[ Dodano: 2015-10-29, 07:09 ]
Dzień dobry wrzucam moje logi do oceny http://vaglog.pl/log_237535.html

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 29 paź 2015, 12:36

Statycznie nie jest najgorzej bo masz -2 i 1 a idealnie jest jak masz 0 i 0 ;) Zrób jeszcze dynamiczny i sprawdzisz jak działa nastawnik ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga