Witam Wszystkich!
Miałem długi czas problemy z silnikiem: nie miał mocy, nie wkręcał się, obroty mu spadały itp itd.
Szukałem po forum długo i niestety bez skutku.
Przyczyny szukałem w turbinie, w wałkach, w systemie podciśnieniowym, przewodach paliwowych itp. - chętni mogą poszperać w moich postach.
Nic nie przynosiło rozwiązania - dziś auto sprzedałam - sympatycznej osobie zajmującą się handlem autami.....
Po powrocie do domu i zaprzyjaźnionego mechanika problem ten mechanik znalazł i kupujący był na tyle życzliwy i powiedział mi co było nie tak.
Odłączenie czujnika temperatury silnika (Pan to nazwał czujnik temperatury pod pokrywą zaworów - niebieska wtyczka) było magiczną sztuczką, silnik znowu działa jak kiedyś, zapala natychmiast na ciepło i ma moc i wkręca się. Wystarczy wymienić i auto znów działa.
Ja z tym tak jeździłem kilka lat...
Może komuś ta informacja się przyda.
Pozdrawiam!
[2.5 TDI 110kW] Silnik się nie wkręca - ROZWIĄZANIE PROBLEMU
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 23 gru 2014, 21:28
- Lokalizacja: Legnica
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
- Lokalizacja: Trójmiasto
Niestety nie, ponieważ auto już sprzedane i nie mam jak zrobić zdjęcia (no i samemu poszukać czujnika).
Z tego co kupujący mówił to jest to czujnik temperatury umieszczony pod przykrywą zaworów - z tego co gdzieś tu na forum czytałem ten czujnik "steruje" długością palenia się świec żarowych.
Może ktoś z koleżanek lub kolegów może pomóc?
Swoją drogą jaki patentowany !@#$%$%$@$!!@@#@# projektuje takie sterowanie pompą wtryskową i sterowaniem silnika, że źle działający czujnik temperatury (i to nie temperatury płynu chłodzącego czy oleju, bo te działały u mnie bez najmniejszych zarzutów) powoduje redukcję mocy o 2/3.
Szkoda mi, że oddałem auto tak tanio, ale najbardziej mnie !@#!@##!#!$, że przez kilka lat jeździłem autem bez mocy i spędziłem X godzin na bezowocnym szukaniu tego przyczyny!!!
Pozdrawiam
Wojtek
Z tego co kupujący mówił to jest to czujnik temperatury umieszczony pod przykrywą zaworów - z tego co gdzieś tu na forum czytałem ten czujnik "steruje" długością palenia się świec żarowych.
Może ktoś z koleżanek lub kolegów może pomóc?
Swoją drogą jaki patentowany !@#$%$%$@$!!@@#@# projektuje takie sterowanie pompą wtryskową i sterowaniem silnika, że źle działający czujnik temperatury (i to nie temperatury płynu chłodzącego czy oleju, bo te działały u mnie bez najmniejszych zarzutów) powoduje redukcję mocy o 2/3.
Szkoda mi, że oddałem auto tak tanio, ale najbardziej mnie !@#!@##!#!$, że przez kilka lat jeździłem autem bez mocy i spędziłem X godzin na bezowocnym szukaniu tego przyczyny!!!
Pozdrawiam
Wojtek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 09 wrz 2009, 21:08
- Lokalizacja: Trójmiasto
Co to jest wtrysk sterujący?
Szczerze mówiąc to nie wiem dokładnie gdzie ten czujnik siedzi i od czego on jest, ponieważ po sprzedaży Kupiec do mnie zadzwonił i powiedział, że czujnik temperatury w czy przy pokrywie zaworów. (VAG żadnych tego typu błędów nie pokazywał, przynajmniej ze wskazaniem na jakiś taki czujnik.....)
Gdzieś wyczytałem, iż w przykrywie zaworów jest czujnik temperatury sterujący długością palenia się świec żarowych.....
Nie wiem czy taki czujnik tam jest ale odłączenie tego kabla (o ile pamiętam to Kupiec wspominał, iż jest on niebieski) spowodowało, iż auto jeździło jak trzeba i zapalało z miejsca na rozgrzanym silniku.
Czyli oba problemy jakie miałem zniknęły.
Jeżeli ktoś ma takie Audi i taki silnik może poszuka tego kabla i zrobi zdjęcie, bo ja już niestety takiej możliwości nie mam.
Pozdrawiam
Wojtek
Szczerze mówiąc to nie wiem dokładnie gdzie ten czujnik siedzi i od czego on jest, ponieważ po sprzedaży Kupiec do mnie zadzwonił i powiedział, że czujnik temperatury w czy przy pokrywie zaworów. (VAG żadnych tego typu błędów nie pokazywał, przynajmniej ze wskazaniem na jakiś taki czujnik.....)
Gdzieś wyczytałem, iż w przykrywie zaworów jest czujnik temperatury sterujący długością palenia się świec żarowych.....
Nie wiem czy taki czujnik tam jest ale odłączenie tego kabla (o ile pamiętam to Kupiec wspominał, iż jest on niebieski) spowodowało, iż auto jeździło jak trzeba i zapalało z miejsca na rozgrzanym silniku.
Czyli oba problemy jakie miałem zniknęły.
Jeżeli ktoś ma takie Audi i taki silnik może poszuka tego kabla i zrobi zdjęcie, bo ja już niestety takiej możliwości nie mam.
Pozdrawiam
Wojtek