Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AJK 2.7 230 KM] 2.7 TT Wycie podczas przyspieszania

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

[AJK 2.7 230 KM] 2.7 TT Wycie podczas przyspieszania

Post autor: P.Froniu » 01 paź 2015, 17:23

Jako, że to mój pierwszy post chciałbym się przywitać ze wszystkimi klubowiczami od razu uprzedzam ze jestem laikiem jezeli chodzi o AUDI i o tego typu silnik jednak mam jako takie pojecie o mechanice.

Przejde do problemu
Zaobserwowałem znaczący spadek mocy (przyspieszania ) po przekroczeniu około 4 tys obrotow (chyba powinno byc odwrotnie), wiecej jak 220 nie chce isc na 5 biegu
Mam obiekcje co do sprawnosci auta.

W dodatku podczas przyspieszania ( mowie o pełnym bucie i dlugotrwałym procesie)
słychac tak jakby wycie , cos jak wiatr przezlatujacy przez drzwi albo jak taki pogłos pracy automatycznej skrzyni biegów

W aucie wymienione były uszczelki pokrywy i korek wlewu , olej to 5w30

hmm auto nie jest jakos strasznie zamulone ale mam wrazenie ze powinno byc lepiej.
Dodam ze na benzynie ten poglos jest słyszany zaczaco krócej ( głosnosc ta sama jednak utryzmuje sie przez zakres okolo 1 tys obrotow a na LPG nawet od 3.5 do 6.
Powyzej 160 juz nic nie słychac.

Od razu nadmienie ze nie mam dostepu do urzadzen diagnostycznych jednak mam zaplanowana wizyte w przyszłym tygodniu.

Chciałbym zapytac czy spotkaliscie sie z czyms takim.


Po odpieciu przepływomierzu i zdjeciu klemy z akumulatora chyba znacznie lepiej
przepływka do wymiany?

Znalazłem dokładny dzwiek jak u mnie tylko u jakiegos goscia


Temat był poruszony na forum ale ucichnał ...

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 04 paź 2015, 21:32 przez P.Froniu, łącznie zmieniany 1 raz.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 02 paź 2015, 19:39

Kolego witamy. Po pierwsze (jak doczytasz) aby dobrze zdiagnozować potrzebne są logi z pracy silnika. Bo szukanie usterki to jak wróżenie z kuli. Jeżeli masz zdolności manualne to sprawdź na początek szczelność dolotu.
Pomogłem? Kliknij

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: P.Froniu » 31 paź 2015, 16:37

daw2 pisze:Kolego witamy. Po pierwsze (jak doczytasz) aby dobrze zdiagnozować potrzebne są logi z pracy silnika. Bo szukanie usterki to jak wróżenie z kuli. Jeżeli masz zdolności manualne to sprawdź na początek szczelność dolotu.
Hmm zamowiłem juz kabel, powinen przyjsc pon/wt a potem ogarne te logi (o ile mi sie uda)
Dolot szczelny, ten dziwny dzwiek to mozliwe ze ktoras z turbin niedomaga.

Czy przez diagnostyke bede mogł sprawdzic wydajosc turbo ?

[ Dodano: 2015-10-05, 12:42 ]
Jak zaslepiłem DV to cisnienie okej , nie ma hałasu i idzie chyba tak jak powinen obstawiacie nieszczelnosc?

[ Dodano: 2015-10-31, 16:37 ]
Problem rozwiazany mozna zamknac :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 31 paź 2015, 16:57

P.Froniu pisze:mozna zamknac

Nie zamykamy, zostawiamy do kontynuacji potomnym. <okok>
P.Froniu pisze:Problem rozwiazany
Możesz opisać w jaki sposób, będzie dla potomnych <luzik>
Lektor.

P.Froniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 128
Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zduńska Wola

Przeładowanie

Post autor: P.Froniu » 31 paź 2015, 17:18

Jako ze jednoznacznie nie potraiłem stwierdzic nieszczelnosci, odpiałem przewody od N75 i tam gdzie przechodzą w trojniki dmuchalem powietrzem.

W przewodzie ktory biegnie do turbiny od strony pasazera była nieszczelnosc.

Dostep koszmarny, odrecony został stabilizator, koło , i opuszczony troche na poduszce silnik,
załozyłem obejscie i poprowadziłem przewod wzdłuz przewodu intercoolera przodem silnika do trojnika. Wymiana tego przewodu nie wchodzi w gre jest on poprowadzony przez cały silnik i polaczony z innymi mtealowym oplotem.

Auto przyspiesza równo, turbo sie kreci, brak błedow o przeładowaniu i przestały dziwne odgłosy wydobywac sie podczas przyspieszania o ktorych wspominałem pare postow wczesniej.

Dzieki koledzy za podpowiedzi , pozdrawiam

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 31 paź 2015, 17:25

P.Froniu, dobrze że udało się wyeliminować problem <okok>

Dzięki za opis <luzik>
Lektor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga