Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARJ 2.4 165 KM] Problemz odpalaniem po nocy

Silniki benzynowe
Askari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2015, 13:27
Lokalizacja: Dukla

[ARJ 2.4 165 KM] Problemz odpalaniem po nocy

Post autor: Askari » 18 wrz 2015, 19:55

Witam
Od pewnego czasu walczę z usterką która spędza mi sen s powiek, mianowicie rano samochód pali za 3-4 razem i strzela z tłumika do tego dochodzi nierówna praca silnika, naprawy jakie dokonałem w tym kierunku to: wymiana kabli, świec,rozrządu, pompy paliwa, mapowanie instalacji gazowej, sprawdzenie czujników, sond, przepustnicy. Samochód po wymianie pompy przez 2 dni odpalał bezproblemowo później ponownie to samo. Przeglądałem zamieszczone tutaj tematy z opisami podobnych usterek jednak w żadnym nie znalazłem opisu w jaki sposób owy problem został rozwiązany. Samochód to A6 C5 2,4 ARJ +LPG rocznik 2000. Do samochodu dołożyłem już około 4tyś. i problem nadal nierozwiązany. Czy ktoś z Was jest mi wstanie podpowiedzieć co dalej robić??

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 18 wrz 2015, 20:00

Zawór odpowietrzenia baku do sprawdzenia, czujnik temperatury cieczy również. W ostateczności G28 choć wątpie aby w tym przypadku on coś psuł.

Błędów żadnych w vagu nie ma?

Askari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2015, 13:27
Lokalizacja: Dukla

Post autor: Askari » 18 wrz 2015, 22:31

Błędów żadnych nie pokazuje, w poniedziałek sprawdzę jeszcze to. Dzięki za odpowiedz

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 18 wrz 2015, 23:13

Być może rozwiązanie jest prostsze niż myślisz

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 19 wrz 2015, 10:14

Askari pisze:Błędów żadnych nie pokazuje
Uszkodzony czujnik nie zawsze objawia się błędem, który zobaczysz w VAGu.
Najczęstszą przyczyną problemów z odpalaniem na zimnym jest uszkodzenie czujnika temperatury, przez co silnik się zalewa. Poniżej link do tematu jak go zdiagnozować.
viewtopic.php?t=53787
Pozdrawiam...

Askari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2015, 13:27
Lokalizacja: Dukla

Post autor: Askari » 20 wrz 2015, 18:32

Czy wymiana tego czujnika wymaga jakiejś specjalistycznej wiedzy czy jestem w stanie sam to zrobić??

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 20 wrz 2015, 19:59

Zrobisz to sam pod blokiem. Trzeba tylko odkręcić dolot. Wyleci cały płyn ze zbiorniczka.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 20 wrz 2015, 20:04

nic nie wyleci jak zrobisz to na zimnym silniku i przed zdjeciem czujnika odkręcisz korek zboornika i upuścisz ciśnienie a potem zakręcisz , tu masz filmik

Askari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2015, 13:27
Lokalizacja: Dukla

Post autor: Askari » 20 wrz 2015, 21:58

nie no dostęp do tego jest beznadziejny, jakieś szturanie drutami żeby oring wyciągnąć, chyba podjadę do mechanika i wymieni mi to za niewielkie pieniądze

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 21 wrz 2015, 09:55

Jakimi drutami :D Ja go bez problemu wyciągnąłem za pomocą śrubokręta.

Askari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2015, 13:27
Lokalizacja: Dukla

Post autor: Askari » 21 wrz 2015, 12:39

Obrazek
Dzisiaj zaglądałem za tym czujnikiem i zauważyłem urwany wężyk zaznaczony na fotce. Do czego to jest i czy ma wpływ na to palenie??

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 wrz 2015, 12:52

trudno tak dojrzeć ale wygląda na wąż od zaworu EVAP ( który jest na puszcze filtra )

Askari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2015, 13:27
Lokalizacja: Dukla

Post autor: Askari » 21 wrz 2015, 12:57

Na co ma wpływ jego uszkodzenie?? Wybaczcie za takie banalne pytania, ale w tej kwestii jestem laikiem, a nie chcę żeby mechanik ode mnie wyciągnął kolejny 1000zł za niepotrzebną wymianę

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 21 wrz 2015, 13:05

lewe powietrze może się dostawać do dolotu ( między przepływką a przepustnicą ) - może powodować zubożenie mieszanki , co ECU będzie korygować zwiększoną dawką paliwa


wymacaj ręką skąd i dokąd odzie ten wąż

Askari
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2015, 13:27
Lokalizacja: Dukla

Post autor: Askari » 21 wrz 2015, 13:17

Wężyk idzie od tego małego trójnika ale gdzie szedł to nie wiem bo wisiał luzem z oberwanym końcem

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja