Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Pytanie o prace Tiptronic-a

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Shadow_956
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 2015, 15:22
Lokalizacja: Warszawa

Pytanie o prace Tiptronic-a

Post autor: Shadow_956 » 14 wrz 2015, 14:31

Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie pracy skrzyni biegów w moim aucie. Jest to moje pierwsze auto z automatyczna skrzynia biegów dlatego tez pewnie nie mam pojęcia w kwestiach dla niektórych oczywistych <rotfl> Auto ma przebieg około 100tys, posiada wypadkowa przeszłość, olej w skrzyni nie był jeszcze wymieniany. Skrzynia zmienia biegi bez zarzutu, jedynie pojawiają się delikatne szarpnięcia gdy skrzynia redukuje bieg gdy auto samoistnie się toczy i zwalnia, gdy zredukuje bieg manualnie takiego odczucia nie ma. Najwyraźniej czuć te szarpniecie gdy dojeżdża się np. do świateł, puszcze pedał gazu po czym zaraz znów go dodam a skrzynia zredukuje na 1 jest takie nie przyjemne szarpniecie. Czy jest to normalne ? Proszę o wypowiedz użytkowników.
Kolejna sprawa związana ze skrzynia która mnie denerwuje to gdy chce dynamicznie ruszyć i kontynuować dynamiczna jazdę, wciskam pedał gazu do oporu skrzynia strasznie późno zmienia bieg, kreci aż na czerwone pole. Czy jest to normalne ?

Z góry dzięki za odpowiedzi i ewentualne sugestie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 14 wrz 2015, 14:57

Późna zmiana biegów przy mocnym wciśnięciu gazu jest normalna. Skrzynia dostaje sygnał o tym jak mocno wciskasz gaz i reaguje tak jak tego oczekujesz, chcesz jechać ostro i wciskasz gaz do oporu biegi zmieniają się późno, jedziesz delikatnie wciskając gaz biegi zmieniają się wcześniej i jazda jest ekonomiczniejsza. Co do szarpania to wydaje mi się, że w przypadku jaki opisujesz jeśli występuje delikatne szarpnięcie to jest ok. Inaczej jeśli równomiernie wciskając gaz przy zmianie biegów występuje szarpanie to już nie jest w porządku.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 14 wrz 2015, 16:20

Tak jak napisał Grzałka - to raczej normalna praca skrzyni, ale na wszelki wypadek wymień olej i filtr.

Shadow_956
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 2015, 15:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadow_956 » 15 wrz 2015, 08:54

Dzięki za odpowiedzi. Ale zapomniałem jeszcze o ostatnim i chyba najważniejszym pytaniu, dotyczy ono wahań obrotów silnika zależnie od położenie dźwigni zmian biegów. Gdy zmieniam bieg z P na D obroty delikatnie podskakują, sytuacja jest identyczna gdy zmieniam z N na R, z N na D czy z P na R. Praca silnika nieznacznie się zmieni, obroty podskakują o jedna kreskę na obrotomierzu. Sprawa wygląda identycznie gdy zmieniam z D na P wtedy obroty spadają delikatnie. Czy jest to normalne ? Z góry dzięki za wypowiedzi.

Gość.

Post autor: Gość. » 15 wrz 2015, 09:24

Jeszcze nie widziałem by po zapięciu napędu a automacie podnosiły sie obroty-zawsze spadały. Na logike dajesz D,R to dodajesz obciążenia na silnik. No ale nie wiem jak to w C6..

Shadow_956
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 22 mar 2015, 15:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadow_956 » 15 wrz 2015, 11:20

Apophis pisze:Jeszcze nie widziałem by po zapięciu napędu a automacie podnosiły sie obroty-zawsze spadały. Na logike dajesz D,R to dodajesz obciążenia na silnik. No ale nie wiem jak to w C6..
Kolego mój błąd, jest tak jak mówisz obroty się obniżają, wiec jest to normalna sprawa?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 15 wrz 2015, 12:26

Tak, to jest normalne bo po wybraniu D lub R moment obrotowy jest przenoszony na koła i tylko hamulec trzyma auto w miejscu. Jest obciążenie na silnik i stąd wahania obrotów. Pamiętaj ze to nie ręczna skrzynia:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga