Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Rodzaje skrzyń automatycznych

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
kantix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 05 wrz 2015, 21:21
Lokalizacja: Kraków

Rodzaje skrzyń automatycznych

Post autor: kantix » 11 wrz 2015, 23:38

Witam,

Planuje zakup audi A6 C5. Z wszystkich informacji które znalazłem na temat ewentualnego zakupu samochodu ze skrzynią automatyczną wynika, że:
- Tiptronic - fajne rozwiązanie, przyjemne jazda, względnie mało-awaryjna no i w przypadku awarii koszty naprawy/wymiany do przeżycia
- Multitronic - rozwiązanie ciekawe, jednak obarczone ogromnym ryzykiem awarii które są drogie w usunięciu i nie dają gwarancji, że ponownie się nie zepsują.

Natomiast w części ogłoszeń na stronach takich jak otomoto widnieje w pozycji rodzaj skrzyni opis - klasyczna hydrauliczna. Stąd moje pytanie czy do tych samochodów była montowana skrzynia inna niż Tiptronic ( którą sprzedawca by się chwalił) i Multitronic ( o którą można podejrzewać egzemplarz opisany jako hydrauliczna).
Z góry dziękuje za pomoc

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 11 wrz 2015, 23:44

Z początku produkcji w 1.8 PB i 1.9TDI były jeszcze skrzynie AG4. Łatwo je poznać, bo nie mają zatoczki +/- do ręcznej zmiany biegów. To zwykłe klasyczne 4-ro biegowe automaty. (Jeśli coś namieszałam, to bendzji mnie poprawi ;) )

kantix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 05 wrz 2015, 21:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kantix » 11 wrz 2015, 23:50

Ok czyli patrząc na samochód np z 2000 r z opisem skrzyni jako klasyczna hydrauliczna, należy podejrzewać go o multitronic, którego forumowicze radzą omijać szerokim łukiem :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 wrz 2015, 00:56

klasyczna hydrauliczna to chodzi raczej o Tiptronic , tym bardziej w autach do 2000 roku - masz wątpliwości wrzuć linka to pomożemy :)

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 12 wrz 2015, 07:05

Zasada jest taka w C5 jeżeli napęd na przód, to zawsze multi, wyjątkiem jest 2,5 Tdi 180 km, gdzie jest tip. W quattro jest zawsze tip.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 wrz 2015, 07:29

elwarka1 - to co piszesz dotyczy tylko polifta , w przedlifcie do roku modelowego 2000 w ośce były tylko tiptronici albo jak Mazdomania pisała 4 biegowe bez trybu tiptronic.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 12 wrz 2015, 08:33

bendzji pisze:elwarka1 - to co piszesz dotyczy tylko polifta , w przedlifcie do roku modelowego 2000 w ośce były tylko tiptronici albo jak Mazdomania pisała 4 biegowe bez trybu tiptronic.
Tak masz rację, troszkę się zagalopowałem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja