Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ASB 3.0 232 KM] Problemy po usunięciu DPFu

Silniki wysokoprężne
tometka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2015, 13:56
Lokalizacja: podhale

[ ASB 3.0 232 KM] Problemy po usunięciu DPFu

Post autor: tometka » 09 wrz 2015, 10:14

Witam , może mi ktoś naświetlic jakie mogą być objawy po wgraniu złego programu ,po usunięciu DPFa ??? :|

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Re: Problemy po usunięciu DPFu

Post autor: Robert74 » 09 wrz 2015, 10:20

tometka pisze:Witam , może mi ktoś naświetlic jakie mogą być objawy po wgraniu złego programu ,po usunięciu DPFa ??? :|
Napisz co Ci się dzieję czy to pytania przed wycięciem DPFa?

tometka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2015, 13:56
Lokalizacja: podhale

Post autor: tometka » 09 wrz 2015, 14:42

Nie jest to prosta sprawa , jak już pisałem wcześniej miałem 500 barów na listwie ciśnienia i głośna praca silnika (żężenie z prawej tylnej części silnika ) po wprowadzeniu nastawów podstawowych ciśnienie znikneło , (Ale ten co wgrywał program nie chce powiedzieć jakiego programu użył do wyprogramowania DPFu . Dla mnie dość dziwna sytuacja ) :| Chodzimi o to czy złym programem mógł się przyczynić do mechanicznego uszkodzenia silnika i w konsekwencji bede teraz musiał zmieniać rozrząd lub jeszcze coś gorszego !!!!! <wnerw>

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Re: Problemy po usunięciu DPFu

Post autor: Zbichu » 09 wrz 2015, 22:02

tometka pisze:Witam , może mi ktoś naświetlic jakie mogą być objawy po wgraniu złego programu ,po usunięciu DPFa ??? :|
Jeżeli ktoś nieumiejętnie "wyprogramuje" dpf, to silnik zachowuje się tak jakby nadal posiadał filtr i będzie go "wypalał" czyli zwiększał dawkę paliwa głównie w tzw. powtryskach (posinjection). Być może to powoduje taką pracę silnika. "Grzebiąc" we wsadzie ECU silnika można doprowadzić do takich nastawów, że silnik ulegnie uszkodzeniu, ale nie sądzę żeby osoba, która próbowała wyprogramować u Ciebie dpf doprowadziła do takiej tragedii. Za mało szczegółów żeby cokolwiek wyrokować. Jako ciekawostkę podam, że wyłączenie programowe filtra cząstek stałych w takim Audi najczęściej polega na zmianie ciągu jedynie 5 cyfr ... , a jaka cena :)

tometka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2015, 13:56
Lokalizacja: podhale

Re: Problemy po usunięciu DPFu

Post autor: tometka » 10 wrz 2015, 14:26

Zbichu pisze:
tometka pisze:Witam , może mi ktoś naświetlic jakie mogą być objawy po wgraniu złego programu ,po usunięciu DPFa ??? :|
Jeżeli ktoś nieumiejętnie "wyprogramuje" dpf, to silnik zachowuje się tak jakby nadal posiadał filtr i będzie go "wypalał" czyli zwiększał dawkę paliwa głównie w tzw. powtryskach (posinjection). Być może to powoduje taką pracę silnika. "Grzebiąc" we wsadzie ECU silnika można doprowadzić do takich nastawów, że silnik ulegnie uszkodzeniu, ale nie sądzę żeby osoba, która próbowała wyprogramować u Ciebie dpf doprowadziła do takiej tragedii. Za mało szczegółów żeby cokolwiek wyrokować. Jako ciekawostkę podam, że wyłączenie programowe filtra cząstek stałych w takim Audi najczęściej polega na zmianie ciągu jedynie 5 cyfr ... , a jaka cena :)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Nie wiem jak opisać zachowanie mojego silnika , ale najprościej to grzechocze na postoju a w trakcie jazdy sprawia wrażenia jakby na 5 cylindrów szedł <nerwus> wracając do wyprogramowywania , czy to taka strasznie wielka tajemnica jakim programem to zostało zrobione , chodzi mi o to ze człowiek który to zrobił nie chce powiedzieć jakim programem to robił bo twierdzi ze to tajemnica ..... <milczek> <milczek> :( czy to prawda ???

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 10 wrz 2015, 16:22

tometka, a po co Ci informacja jakim programem to zrobil? To jest usluga i on nie musi Ci zdradzac swojej techniki itd. Jeśli po wywaleniu filtra cos sie stalo to skladaj mu pisemna reklamacje na wykonana usługę. Jak to nic nie da to pismo z kancelarii i ewentualnie proces cywilny.

Grzechotanie to moze byc po prostu objaw albo jakiegoś padniętego łożyska albo wywalonego rozrządu i wcale nie musi to byc powiazane z wywaleniem dpf.

Co do ciągnięcia jakby mial 5 cylindrów - w sensie mocno osłabł?
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

tometka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 wrz 2015, 13:56
Lokalizacja: podhale

Post autor: tometka » 10 wrz 2015, 18:01

luk330 pisze:tometka, a po co Ci informacja jakim programem to zrobil? To jest usluga i on nie musi Ci zdradzac swojej techniki itd. Jeśli po wywaleniu filtra cos sie stalo to skladaj mu pisemna reklamacje na wykonana usługę. Jak to nic nie da to pismo z kancelarii i ewentualnie proces cywilny.

Grzechotanie to moze byc po prostu objaw albo jakiegoś padniętego łożyska albo wywalonego rozrządu i wcale nie musi to byc powiazane z wywaleniem dpf.

Co do ciągnięcia jakby mial 5 cylindrów - w sensie mocno osłabł?
Nie strasznie , ale jest to wyczuwalne ze auto jest słabsze i nie tak dynamiczne jak wcześniej. Rano na zimnym zagrzechocze sekunde może dwie i spokój . :|

Gość.

Post autor: Gość. » 10 wrz 2015, 18:49

Jak masz wyprogramowany DPF(brak błedow w sterowniku) i wywalony z wydechu to nie ma nic do rzeczy.
Grzechotanie może sugerować problem w rozrządzie,daj momus odpalic i posłuchaj skąd ten dzwięk.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Re: Problemy po usunięciu DPFu

Post autor: Zbichu » 10 wrz 2015, 19:41

tometka pisze: wracając do wyprogramowywania , czy to taka strasznie wielka tajemnica jakim programem to zostało zrobione , chodzi mi o to ze człowiek który to zrobił nie chce powiedzieć jakim programem to robił bo twierdzi ze to tajemnica ..... <milczek> <milczek> :( czy to prawda ???
To żadna tajemnica. Jest multum programów, którymi można to zrobić. Każdy hex edytor też się do ego nadaje :) Trzeba wiedzieć co i gdzie się robi. Są także programy, którymi rzekomo każdy może to zrobić np. Ecusafe, ale to właśnie te programy powodują największy ambaras.

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 10 wrz 2015, 20:50

A może podłącz kompa i zobacz czy jakiś błędów nie ma..Może to zbieg okoliczności a że Ci grzechocze przy odpalaniu rano na zimnym to napinacze już nie trzymają albo masz rozrzedzony olej..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja