Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2,5TDi AFB] Spadek mocy przy niskich obrotach

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

[C5 2,5TDi AFB] Spadek mocy przy niskich obrotach

Post autor: McKansy » 07 mar 2009, 12:11

Witam,

Na początku proszę o łagodne potraktowanie mojego tematu, ponieważ nie umiem jednoznacznie sam stwierdzić na podstawie innych tematów na tym forum, co dolega mojej Audicy.

Od pewnego czasu silnik przy niskich obrotach po prostu zamula - gaz do dechy i nic, dopiero później przy ok 2000rpm dostaje kopa, dawniej to od najniższych ciągnął.

Sprawdzałem już VAG'iem, jednak testów dynamicznych nie mogę zrobić, ponieważ mam chyba padnięty termostat i temp. płynu jest poniżej 70°. Wyciągałem też przepływkę, jechałem również z odpiętą, jednak moc ta sama.
Zauważyłem jednak, że sztanga od zaworu EGR (przepraszam jeśli mylę nazwy części) w ogóle się nie porusza na biegu jałowym, a na innym forum widziałem filmik, w którym sztanga cyklicznie co kilkanaście sekund porusza się góra-dół na jałowych obrotach. W VAG'u jeśli dobrze pamiętam wartość N75 czy coś takiego była ciągle stała - 76,1% choć powinna się zmieniać (tak bynajmniej czytałem)?

Proszę o pomoc o jakieś wskazówki, co powinienem dokładnie jeszcze raz sprawdzić i przetestować.

Dziękuję za odpowiedź,
Pozdrawiam!

[ Dodano: 2009-03-07, 12:11 ]
Dzisiaj byłem w garażu trochę "pogrzebać" przy aucie :-) Co się okazało - podczas wymiany filtru powietrza, jest tam podłączony wężyk (podłączony do obudowy osłony filtra), który biegnie do umieszczonego nad filtrem zaworu N75 (z tego co wyczytałem na forum, są to dwa zawory N75, tylko, że o innych numerach katalogowych, ten, o którym piszę, jest to ten pierwszy od strony błotnika - lewy). Mechanik, który robił mi nie dawno przy aucie, miał zdjęty filtr powietrza i właśnie dzisiaj podczas wymiany, zauważyłem, że wężyk jest odłączony - tak po prostu wisiał. Stąd nasuwa mi sie pytanie - czy jest możliwe, aby przez ten czas (kilka miesięcy) N75 zassał jakiś syf przez ten wężyk i się po prostu "zabrudził"? Bo sam zawór jest ciągle gorący - tak, jakby cewka (bo to chyba elektrozawór?) nie mogla się poruszyć i się grzeje :-|

Mandaryn112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 25 mar 2008, 23:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mandaryn112 » 17 lip 2009, 16:15

podpinam sie pod temat... mam dokladnie tak samo..... do 2000obr nic.... a potem jak rakieta....


a z ta rureczka od filtra to pomoglo...? zaraz ide do auta to zerkne czy ja mam dwie... :)

[ Dodano: 2009-07-21, 01:15 ]
no ja niestety mam tylko jeden wezyk.... a na drugi nawet miejsca nie ma :(

no jutro bede szukal jakis dziur w dolocie.... moze intercooler....


a wy panowie nic nie poradzicie...? zero propozycji.... podpowiedzi??

Awatar użytkownika
kali113
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2008, 16:41
Lokalizacja: mazury

Post autor: kali113 » 21 lip 2009, 06:52

Poszukaj trochę,to już było...
mazury

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 28 lip 2009, 09:48

proponuję podmienić przepływkę i sprawdzić czy stara nie padła

Awatar użytkownika
Alyz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 kwie 2009, 08:54
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: Alyz » 28 lip 2009, 15:36

Przesledzcie dokladnie trase wezykow od odmy i pozostale (zdaje sie 3) czy nie dostaja gdzies lewego powietrza, mialem podobnie i okazalo sie ze jeden z wezykow zsunal sie z lacznika przy zaworze (zaraz przy przewodach od klimy).

Przeplywke raczej bym wykluczyl bo objawy byly by nieco inny, silnik nie wkrecal by sie na obroty(tak do 3 tys i koniec), zubazalo by mu miesznke, wiec "kopyto" po wyzej tych 2 tys obrotow albo mizerne albo krotkie.... laicki wywod, ale moze sie przyda...

pozdrawiam

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 28 lip 2009, 17:23

dopiero co wykaraskalem się z tego problemu i do końca upieralem sie że to nie przepływka bo auto zachowywalo się "nie typowo" w moim przypadku przepływomierz nie liczył do 2,5tyś obr. a poźniej działał prawidłowo wprowadzając w błąd każdego kto podchodził do tematu, ale układ podciśnienia również warto przejrzeć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja