Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2.0TDI BRF Silnik Puszka Pandory, faluja obroty, kopci, etc

Silniki wysokoprężne
dawidol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2013, 23:49
Lokalizacja: dolnośląskie

2.0TDI BRF Silnik Puszka Pandory, faluja obroty, kopci, etc

Post autor: dawidol » 09 sie 2015, 21:47

Witam,

Zaczne od klasyki bujanie buda ale przy stalych obrotach na biegu jalowym. Auto oddane do ASO na diagnostyke tam klarowna informacja pompowtrysk na 4 cylindrze sie prawie skonczyl co potwierdza blad jaki mialem chwile przed oddaniem

1 Fault Found:
000772 - Cylinder 4
P0304 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 8
Reset counter: 255
Mileage: 240467 km
Time Indication: 0
Date: 2015.05.05
Time: 18:02:35

Pompowtryk wymieniony na regenerowany (od firmy, ktora sie specjalizuje w temacie)

Po wymianie, brak bujania buda na rownych obrotach, teraz zaczynaja falowac obroty na biegu jalowym, kopci i dodatkowo po 200 km zapala sie zolta kontrolka silnika i blad


000257 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0101 - 000 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 6
Reset counter: 255
Mileage: 247102 km
Time Indication: 0
Date: 2015.08.03
Time: 17:31:16

Auto po 200km przeszlo w tryb serwisowy i zona z rodzina i dwojka dzieci jechala nad morze 6h i to nie przez korki.

Przyjazd zony i wymiana przeplywomierza (300PLN) plus diagnoza o nieszczelnosci Intercoolera (340PLN) po tej akcji moc wraca, bledy sie zeruja ale obroty na jalowym jak byly tak byly plus auto podobnie jak wczesniej kopci.


Po zrobieniu ok 700km znow kontrolka silnika i blad 000257 - Mass Air Flow Sensor (G70).

Na razie go skasowalem ale dalej buja buda Logi statyczne gdy buja obrotami http://vaglog.pl/log_228075.html

czasem sie uspokaja sam z siebie i logi wygladaja tak:
http://vaglog.pl/log_228076.html

dynamicznie tak:
http://vaglog.pl/log_228074.html

zdarza mu sie tez przydlawic przy 1800 obrotów.

Prosze o pomoc lub kanister benzyny bo nie mam juz sil do tego silnika albo trafiam na takich mechanikow tutaj tez chetnie przyjme info o dobrym fachowcu w okolicach Lublina

Pzdr

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 11 sie 2015, 10:24

W logach skupiłeś się na wtryskach i błędach....zloguj auto też dyn. i statycznie na blokach 3, 10, 11. Pamietaj że np błąd przeplywki nie zawsze wskazuje na jej usterkę... Może coś się dziać z egr-em.

dawidol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 paź 2013, 23:49
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: dawidol » 08 cze 2017, 20:47

Dzieki za informacje.

Jutro zrobie logi grup, o ktorych piszesz. Planuje tez na weekend rozebrac EGRa i go wyczyscic. Zrobile logi przed i po i sie odezwe

Pozdrawiam

[ Dodano: 2017-05-29, 19:53 ]
Pisze jeszcze w moim wątku bo nie czy w poprzednim to nie będzie jednak off

Panowie, temat jest taki (dwa posty wyżej filmik jak tą budą trzepie)

Kwestia temperatury na zewnątrz jest związana z obciążeniem silnika na biegu jałowym. Jak temperatury są mocno dodatnie i załączona zostaje klima plus światła obciążenie jest większe i zaczyna się wariactwo. Najlepiej to widać jak klime ustawi się na LO

W pierwszej myśli pompowtryski leją. Ale teraz pompowtryski zregenerowane. Logi ładne a budą jak trzepało tak trzepie.

Po zimie pojawił się dwa razy błąd klapy kolektora dolotowego. Idąc tym tropem zauważyłem, że jak trzepie budą to zawór podciśnienia ten od klap (na zdjęciu) otwiera się i zamyka razem z falowaniem obrotów czyli bardzo szybko naprzemiennie. Zatem odłączyłem przewód podciśnienia jak na zdjęciu i temat się uspokaja, klapy się zamykają. Po przyłożeniu palca do zdjętego przewodu, czuć jak zasysa po czym dochodzi do momentu, że zaczyna pulsować próżnia pod palcem i zaczyna się trzepanie budą. Oczywiście klapy są cały czas zamknięte bo przewód jest pod palcem a nie na zaworze. Ale to oznacza, że problem jest gdzieś wcześniej, chyba z tym podciśnieniem bo ewidentnie zaczyna pulsować pod palcem po chwili przytrzymania.

Moje pytanie zatem co może powodować takie pulsacje próżni i tym samym wpływać na bujanie silnikiem.

Dzięki

[ Dodano: 2017-05-29, 20:29 ]
To jeszcze filmik bo zabrakło



[ Dodano: 2017-06-08, 20:47 ]
Panowie


Poszukiwań ciąg dalszy i kolejny trop. Na silniku mam trzy przewody podciśnienia. 1. Gruszka na turbinie, 2. Klapy w kolektorze, 3 coś jeszcze


Test 1


Jak pisałem wcześniej - po odpięciu przewodu na klapach i zaciśnieciu go palcem czuć pulsace podciśnienia pod palcem i wtedy zaczyna trzepać budą. Wakuometr szaleje od -0,5 bara ok do 0 bara. Puszczam palce i się wszystko uspokaja czyli gdy przewód otwarty i zasysa cały czas powietrze bez oporów


Test 2


Poszedłem zatem dalej i odpiąłem przewód podciśnienia na gruszce i tutaj zaskoczenie a pozostałe dwa zapięte. Podciśnienie ładne w układzie. Klapy na kolektorze się otworzyły i stoją stabilnie. Cały układ stabilny. Nie buja silnikem, nie falują obroty.





I tutaj moje pytanie. Gruszka jest elementem wykonawczym, jakby padała to test na VCDS turbo byłby zły, byłyby problemy z zanikiem mocy itp. (tak sobie wyobrażam) dlaczego zatem jak zapięty ma przewód podciśnienia to ono wariuje w układzie i skacze od -0,5 do 0?





Będę wdzięczny za pomoc
Załączniki
1.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja