Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zapalenie się bagażnika - na masię pojawił się + (plus)

Elektryka
ODPOWIEDZ
daniel8324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 25 lut 2013, 13:33
Lokalizacja: Charzykowy

Zapalenie się bagażnika - na masię pojawił się + (plus)

Post autor: daniel8324 » 23 lip 2015, 20:41

Witam. Trzy dni temu spotkała mnie rano nie miła niespodzianka. A więc postaram się opsać sytuację jak najlepiej. Samochód wprowadziłem o 23.00 do garażu o ok 6.00 wchodzę do garażu a tam smród spalonych plastików szybko otworzyłem klapę ręcznie z kluczyka ( już nic nie działało) otwieram a tam plastyki, dywaniki popalone i wszystko gorące. Rozłączyłem akumulator.
Po oględzinach wychodzi na to, że przy module napięcia który się styka z karoserią wytworzyła się największa temperatura która spowodowała topienie się modułu, plastików, wiązki przewodów od świateł tp.
Teraz moja prośba o pomoc w szukaniu przyczyny. Pytałem się elektryków ale jedni mówili że to może być sam moduł napięcia, drudzy alternator lub rozrusznik a może akumulator.
Ale jest gdzieś przebicie na masie ( po sprawdzenie na masie pojawia się + 11,5V)
1. Rozrusznik wykręcony ( sprawdzony działa)
2. Alternator nie wykazuje nigdzie przebicia
3. Akumulator - sprawny
Moje pytanie jest w jaki sposób idzie kabel od rozrusznika do tyłu do akumulatora?
- Czy jest on gdzieś łączony gdzie mogło nastąpić przerwa ( może jakieś urządzenie?)?
- którędy idzie czy przy listwie czy pod siedzeniami ( pod dywanikiem)
- gdzie może być przebicie
- Jakie urządzenia działają po odłączeniu od stacyjki ( gdzie ewentualnie mam szukać przyczyny?)
- Gdzie ewentualnie można szukać przyczyny?

Mam problem z wyjechaniem z garażu koła mam skręcone i zablokowaną kierownicę - dlatego próbuje sam najpierw sprawdzić.

Z innych problemów które występowały wcześniej przed zapaleniem to:
- 2 tygodnie wcześniej wjechałem do garażu, rano samochód nie chce odpalić ( światełka wszytko chodziło, rygiel od kierownicy się zwalniał - stwierdziłem że problem jest z rozrusznikiem , wykręciłem sprawdzony i chodzi ( zdziwienie) podłączyłem odpalam samochód chodzi ( i jeszcze większe zdziwienie), jezdziłem tak ponad 2 tygodnie i wszystko było ok. - stwierdziłem że to może coś ze stacyjką ale jak chodził odpuściłem sobie
- około 2 tygodnie przed zapaleniem raz nie chciał puścić rygiel od kierownicy ( tez sie zdziwiłem, ale po wyjęciu kluczyka i włożeniu wszytko ok)
- do wymian 2 masy ( na cito)

Proszę pomóżcie gdzie szukać od czego zacząć? ( może jakiś schemat?)
Czy ten główny( rozrusznik- akumulator) przewód jest jakoś zabezpieczony?

[ Dodano: 2015-07-23, 20:23 ]
jeszcze zapomniałem dodać, że jak sprawdzam miernikiem przejście ( kabel plusowy i masa na karoserii) to piszczy ale po chwili przestaje, a jeśli sprawdzam przejście na przewodzie to piszczy cały czas.
Dlaczego piszczy to tylko chwilę?

[ Dodano: 2015-07-23, 20:41 ]
od 2 miesięcy jeździłem z błędem abs i esp, oraz parking ale nie wiem czy to jaś związek.

Mam jeszcze pytanie od czego jest przekaźnik 373 z tyłu w bagażniku? Z tego co czytałem może on mieć związek właśnie z tymi błędami abs a inni piszą że jest od sterowania wentylatorów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja