[ INNY] 1.9TDI 110km automat - inwestycja w skrzynię
[ INNY] 1.9TDI 110km automat - inwestycja w skrzynię
Witam.
Jestem posiadaczem A6 C5 z roku 2000 ze skrzynią automatyczną 4biegową (AFN?).
Jeżdżę autkiem pół roku i przyszedł czas inwestycji w skrzynię, gdyż nie znam jej historii ani przebiegu na aktualnym oleju a już mam niewielkie problemy z nią.
Pierwsza rzecz to to falujące obroty (1,8-2,1tys.) na 4biegu w okolicy 80km na godzinę.
Druga sprawa to gwałtowna zmiana z drugiego biegu na trzeci (za ciężko ma od razu na trzecim) i brak redukcji w porę z trzeciego na drugi bieg - męczy się na niskich obrotach i nie chce zredukować.
Dodatkowo przy prędkości ok 50-60km/h i trzymaniu stałej prędkości, potrafi zatrząść/szarpnąć.
Przeszukując forum i czytając inne wątki, myślę przede wszystkim o wymianie oleju.
Jeden z mechaników powiedział mi, że jak na tą skrzynię, za lekko rusza i "nie wyrywa" do przodu tak jak powinien.
Przypuszczam, że nikt oleju wcześniej nie wymieniał (bo tak w datasheetach piszą), stracił swoje właściwości i skrzynia nie trzyma ciśnienia.
Czy wymiana dynamiczna oleju może powyższe problemy wyeliminować?
Będę wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości.
Pozdrawiam,
Kuba
Jestem posiadaczem A6 C5 z roku 2000 ze skrzynią automatyczną 4biegową (AFN?).
Jeżdżę autkiem pół roku i przyszedł czas inwestycji w skrzynię, gdyż nie znam jej historii ani przebiegu na aktualnym oleju a już mam niewielkie problemy z nią.
Pierwsza rzecz to to falujące obroty (1,8-2,1tys.) na 4biegu w okolicy 80km na godzinę.
Druga sprawa to gwałtowna zmiana z drugiego biegu na trzeci (za ciężko ma od razu na trzecim) i brak redukcji w porę z trzeciego na drugi bieg - męczy się na niskich obrotach i nie chce zredukować.
Dodatkowo przy prędkości ok 50-60km/h i trzymaniu stałej prędkości, potrafi zatrząść/szarpnąć.
Przeszukując forum i czytając inne wątki, myślę przede wszystkim o wymianie oleju.
Jeden z mechaników powiedział mi, że jak na tą skrzynię, za lekko rusza i "nie wyrywa" do przodu tak jak powinien.
Przypuszczam, że nikt oleju wcześniej nie wymieniał (bo tak w datasheetach piszą), stracił swoje właściwości i skrzynia nie trzyma ciśnienia.
Czy wymiana dynamiczna oleju może powyższe problemy wyeliminować?
Będę wdzięczny za rozwianie moich wątpliwości.
Pozdrawiam,
Kuba
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Miałem dokładnie te same objawy. Ostatecznie skrzynia padła. Falujące obroty w moim przypadku wynikały z nieżyjącego już prawie sprzęgła hydrokinetycznego. Sprzęgło niestety pociągnęło za sobą kolejne elementy. Skrzynia przeszła w tryb awaryjny i skończyło się na lawecie.
Radzę pilne oględziny skrzyni przez fachowca.
Radzę pilne oględziny skrzyni przez fachowca.
Jest - A6 C5 2.7t BEL, Allroad 2005, Tiptronic
Było - A6 C5 3.0 Quattro 2004, Avant, Tiptronic -skradzione
Było - B4 80 2.0 1992
Było - A6 C5 3.0 Quattro 2004, Avant, Tiptronic -skradzione
Było - B4 80 2.0 1992