Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALF 2.4 165 KM] Utrzymujaca sie temperatura plynu chlodzace

Silniki benzynowe
FCN

[ALF 2.4 165 KM] Utrzymujaca sie temperatura plynu chlodzace

Post autor: FCN » 09 lip 2015, 19:48

Witam Szanownych Forumowiczow.

Moj samochod po wymianie rozrzadu,pompy plynu chlodzacego,termostatu (pompa i termostat dwukrotnie wymienione) odpierdziela bardzo brzydki numer stopniowo grzejac sie do 90 stopni celsjusza aby po jakims czasie gdy temp oleju dochodzi pod 100 stopni to temperatura wody rowniez podnosi sie do poziomu 102-103 stopnie celsjusza poprostu brak mi powoli cierpliwosci i kasy na zlecanie mechanikom co moze byc z.......ane? Nadmienie ze chlodnica jest drozna,nagrzewa sie rownomiernie,ogrzewanie jest perfekt ,po otwarciu ogerzewania na max tzn. HI Temp Spada do granicy 90 stopni.
Prosil bym o jakies wskazowki co jeszcze ewentualnie sprawdzic?
Dzieki Wielkie.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 09 lip 2015, 23:55

Temperatura płynu chłodniczego się podnosi pod VAG-iem czy na zegarach ?

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 10 lip 2015, 15:53

Jw. Sprawdz na vagu temperature, może czujnik temperatury Ci padł

FCN

Post autor: FCN » 10 lip 2015, 16:12

I na VAG -u i na zegarach taka sama temperatura . <nerwus>
Czujnik wymieniony przed trzema miechami.Jeden Taki magik (czyt.mechanik ) wymienil mi termostat bez konsultacji ze mna na temperature otwarcia 82 st.Niby lekka poprawa jest zauwazalna ale to nie jest to co bylo przed wymiana rozrzadu czyli pion 90 st.

A propos dzieki za zainteresowanie <rotfl>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 10 lip 2015, 20:07

jeśli termostat ok to kiepska wydajność pompy wody

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 10 lip 2015, 21:14

Prawdopodobnie problem leży po stronie pompy wody bądź termostatu. Zresztą nie raz opisywane tu było, że dopiero za trzecim czy za czwartym razem termostat okazał się sprawny. Ten który jest u Ciebie jest oryginalny z serwisu?

FCN

Post autor: FCN » 12 lip 2015, 10:23

A wiec koledzy i kolezanki magik do ktorego dalem samochod zamontowal termostat z otwarciem 82 stopnie ( wiem ma byc ori 87 st C poniewaz leniowi ciezko bylo 2km podjechac do serwisu Audi i w zwiazku z tym byla to jego ostatnia robota :[ i Taki bedzie jak bede w Polsce) i nastapil przelom temperatura sie ustabilizowala autko dzis bylo testowane przy +30 stopniach temp na zewnatrz bez jakichkolwiek wachan temperatury okazalo sie ze ori termostat kupiony w ASO zaczynal sie zawolno otwierac przy temp ok 95 C do ok 105 C w czasie 30 - 40 sekund .

Dzieki wszystkim za pomoc i Pozdrawiam.

[ Dodano: 2015-07-12, 10:23 ]
A wiec koledzy i kolezanki powrot do punktu wyjscia tzn. Po wczorajszych testach wydawalo sie ze jest wszysto ok ale niestety nie jest ok :[ Zaowazylem ze temp plynu podnosi sie do pierwszej kreski za 90 stopni kiedy stoje na swiatlach ? i temp oleju oscyluje w granicach drugiej kreski tj okolo 100 stopni i w tym momencie swiruje temperatura plynu skaczac do okolo 102-105 stopni zeby po jakims czasie opasc do swoich 90 stopni i tak nonstop?
juz naprawde nie wiem co jest grane ?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 12 lip 2015, 10:59

FCN, Czy przy tych 102-105 st. słyszysz wiskozę ? Powinna być już mocno słyszalna przy 98-100 st. Podejrzewam ze przy zmianie rozrządu coś się z nią stało , wiadomo również że nie powinno się jej kłaść płasko , a przynajmniej odczekać co najmniej godzinę.
U ciebie temperaturę z tych 105 st zbija zapewne wentylator elektryczny który wtedy załącza już 2 bieg.
Jeśli zdecydujesz się na nowe wisko to bierz tylko Behr , unikniesz niepotrzebnego wyrzucania pieniędzy i ponownego zakupu.

FCN

Post autor: FCN » 12 lip 2015, 11:04

Wisko Nowe Behr ,Pompa juz druga Ruvill ,termostat nowy ,plyn nowy, kurna czeski film?

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 12 lip 2015, 19:34

Jak słyszysz wisko to sprawdź jeszcze wentylator klimy czy się załącza

FCN

Post autor: FCN » 12 lip 2015, 20:14

Wentylator chodzi na obydwoch biegach.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 lip 2015, 20:36

jaką temp masz na klimatroniku lub vag?
czy przypadkiem do układu nie dostał się jakiś syf lub zmieszanie 2 płynów nie zamuliło układu?
czy układ jest prawidłowo odpowietrzony a termostat w obudowie ma otworek lub zaworek kulowy ułatwiający samoczynne odpowietrzanie ?
czy na starej pompie i termostacie jest to samo?

FCN

Post autor: FCN » 13 lip 2015, 07:23

enduro7 pisze:jaką temp masz na klimatroniku lub vag?
czy przypadkiem do układu nie dostał się jakiś syf lub zmieszanie 2 płynów nie zamuliło układu?
czy układ jest prawidłowo odpowietrzony a termostat w obudowie ma otworek lub zaworek kulowy ułatwiający samoczynne odpowietrzanie ?
czy na starej pompie i termostacie jest to samo?
Na starej pompie i termostacie bylo ok.! A Co jeden Magic twierdzi ze uklad odpowietrza sie sam ?

Jeszcze jedna bardzo dziwna zecz zauwazylem a mianowicie : wyylaczylem calkowicie climatronik i silniczek byl chlodzony tylko przez wisko ; gdy temperatura wzrosla do ok 100 stopni pierwasza kreska za 90 to zalaczyl sie wentylator elektryczny na I biegu temp spadla do 90C aby po chwili gdy lekko przekroczyla 90C znowu sie zalaczyl wiatrak elekt. witrak wlaczal sie samoczynnie ale w roznych zakresach temperatury raz 91C zeby pozniej prawie na 100C i ponownie w granicy 95 C czy to nie jest dziwne? mysle ze napewno trzeba sprawdzic wlacznik termiczny na chlodnicy, dobrze mysle ? bo wg mnie to to jest nie normalne.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 13 lip 2015, 21:07

powinien sam się odpowietrzyć ale czasami trzeba pomóc
u mnie 93stopnie włączają wentylator a wisko tylko w trakcie upałów pow 30 st się załącza max temperatura na zeg i klimatroniku to 93 st bez wzg na temp zew i ew stanie w korkach

FCN

Post autor: FCN » 17 lip 2015, 19:06

Ello.
A wiec autko ponownie po dwoch dnia dzisiajwrocilo do mnie i oczywiscie nie naprawione? <nerwus> :[ Sprawdzono doslownie chyba wszystko tzn termostat ok,pompa wody ok, uklad odpowietrzony ok a Auto dalej sie grzeje w miescie na swiatlach . Ogladal specjalista w przygotowaniu silnikow do rajdow samochodowych i sam zglopial mowiac nie mam pojecia dlaczego tak jest. Juz naprawde niewiem gdzie szukac przyczyny . moze chlodnice trzeba wymienic ? Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga