Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AVF 1.9 131KM ] - duże spalanie, słaby z dołu

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Dawidof
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 21 cze 2015, 11:50
Lokalizacja: Mysłowice

[ AVF 1.9 131KM ] - duże spalanie, słaby z dołu

Post autor: Dawidof » 23 cze 2015, 23:06

Na początku chciałbym się przywitać, ponieważ jestem nowy na forum. Byłem, właściwie jestem od dawna na forum A80KP, ponieważ od tego modelu zaczynałem i tak mi zostało, że tylko AUDI i kropka :D Jednak od paru lat jeżdżę A6-tkami i chyba najwyższy czas zagościć na tym forum również :)... taki wstęp w ogóle, ponieważ doczytałem, że nie ma już powitań, więc coś tam od siebie myślę napiszę.. :) Ok, do rzeczy...

Mam od kilkunastu dni drugiego Avanta z silnikiem AVF. Rocznik 2002. Auto miało uszkodzony automat. Założyłem skrzynie 6b. i mam pewne, niebite auto z niemiec z przebiegiem 230tyś km 100% ori. Ale... Audi do ok 1700obr. praktycznie nie jedzie (dla porównania ta druga A6, identyko tylko z 2003 idzie od samego dołu). Przy wyższych biegach się gorzej rozpędza od tej "zdrowej", poza tym auto średnio pali ok 7,5-8l, kiedy tamta nie może przekroczyć 7l, a średnio wychodzi 6,6l. Jedyna różnica jest taka, że ta A6-tka o której mowa ma dołożony tzw. Partikelfilter na co są papiery z 2011r. żeby wiadomo spełniać Euro4 i mieć zieloną plakietę. Poza tym nic się z autem nie dzieje, ale denerwuje mnie to, bo tak to bym kupił 2,5TDi i też by kolo 8 palił... a nie o to chodzi...

Mam zrobione logi dynamiczne i statyczne, tylko że dynamiczne mam w notatniku, po ręcznej przeróbce w excelu, bo szwagrowi obsługującemu kompa kazałem zmienić nazwę logów, a ten zmienił całość, łącznie z ".csv" i wyszły mróweczki :P Nie wrzucam od razu, żeby nie robić syfu, no chyba że może być to dodam, lub zrobię nowe. Mam zamiar wywalić ten dodatkowy katalizator, ale na razie nie mam pewności, że jest powodem problemów, dlatego zwracam się do Was o komentarz w tej sprawie.

dodaje logi statyczne, które są OK:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_222472.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_222470.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_222471.html


Prosiłbym o pomoc, bo wszystko jest OK, tylko spalanie dobija i to, że przy przyspieszaniu szczególnie na 2 i 3b najpierw nie ma nic, a potem nagle wystrzał.
Gdyby nie AUDI, to nie byłoby czym jeździć...

Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2002
Jest - A6 C5 Avant 1.9 TDi AVF 2003
Jest - 80 B4 Avant 1.9 TDi 1Z 1994
Było - A6 C5 Sedan 1.9 TDi AFN 1998
Było - 80 B4 Avant 2.0E ABK 1993

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 10 lip 2015, 21:28

Według mnie turbo późno wstaje. Turbina turbinie nie równa. Jeździłem wujka Pasatem z tym samym silnikiem co u mnie i od 1600 dosyć mocno brał, za to górę miał słabą. Np. u mnie większy niuton pojawia się dopiero przy 1900 obr/min.
Szukasz dziury w całym według mnie.
Najlepiej jedź gdzieś na hamownie i będziesz wiedział co i jak.

OLO_AZET
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 10 lip 2015, 20:48
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: OLO_AZET » 11 lip 2015, 10:45

pokaz jakies masz odczyty w grupie 23
i jaka masz dawke na wolnych obrotach na cieply silniku (grupa 1 )

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 20 lip 2015, 19:54

Daj logi dynamiczne szczególnie grupy 003 i 011
Pomogłem? Kliknij

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja