Witam
Mam pytanie. Przerabiał ktoś temat tempomatu po przekładce z multi na manual?
Jestem na etapie przekładki skrzyni i czujniki jakie dostałem w komplecie z pedałami są inne niż moje. W etce znalazłem ze stosowane były do silnika z gazem na linkę a ja mam tzw. e-gas. Czujnik od hamulca ja mam 1 czteropinowy a tam były 2 dwupinowe w tym jeden z wyjściem na podciśnienie. Czujnika sprzęgła nie miałem, bo wiadomo automat, a tam jest dwupinowy z e podciśnienia i teraz nie wiem jak ten tempomat właściwie działa. Czy obsługiwany jest przez czteropinowy hamulca czy jakiś inny którego nie mam sprzęgła.
Tempomat po przekladce z multi na manual
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Moje auto: S6 C7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
Jam mam AQD i tempomat, ten czujnik od sprzegla to proste on/off. wiec pewnie od pedalu hamulca tez bedzie dzialal. U mnie dziala to na takiej zasadzie, ze gdy mam wcisniete sprzeglo to go rozlacza, bo jak wyciagne wtyczke od czujnika sprzegla to pracuje jakbym mial wcisniete sprzeglo, czujnik sprzegla w manualu nie odpowiada tylko za tempomat ale dodatkowo za sterowanie zaplonem i zapamietywanie jakby obciazenie silnika przed wcisnieciem sprzegla, zeby nie bylo szarpniecia przy zmianie biegu. Wiec teoretycznie nawet jak nie masz zamiaru miec tempomatu to warto ten czujnik zainstalowac. Zobacz czy pasuja od hamulca, zeby je tam zmiescic i problem z glowy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga