Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S6 C5 ANK] Wysoka temperatura płynu chłodniczego

Silniki benzynowe
Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

[S6 C5 ANK] Wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: Piotrek_85 » 03 cze 2015, 19:46

Czesc wszystkim.
Dzis w upalne popoludnie........na dworze 30℃ a nawet ponad..........wracam z dluzszej trasy.......wpadam do zatloczonego miasta.........i nagle widze, jak wskazowka, ktora zawsze i wszedzie do tej pory stala w pionie, wskazujac rowne 90 ℃ nagle wychylila sie o jedna kreske poza 90, czyli mniej wiecej 95+. Czy u was w upalne dni, jezdzac w korkach miejskich tez tak sie temperatura podnosi??
Poprzednie moje auto jak wskazywalo 90 to wskazanie to bylo ZAWSZE. Bez znaczenia czy auto stalo w korkach w upalne letnie dni, czy tez w zimowe mrozne wieczory.
Ciekawi mnie, bo ostatnio zlewalem plyn chlodniczy i nalewalem nowy. Nie wiem czy prawidlowo sie to odpowietrzylo. Ale do tej pory temperatura mi sie nigdy nie podnosila ponad 90.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 03 cze 2015, 19:59

ja mam zawsze 91 nie ważne czy na zewnąrz + 20 czy +40 trasa czy korki
jedynie w zimę dochodzi tylko do 80 stopni
możę układ dilekatnie zapowietrzony

wisniaplc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 30 lip 2013, 22:39
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: wisniaplc » 03 cze 2015, 20:27

u mnie nawet nie drgnie z 90 stopni....... w v8 chyba tak powinno byc

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 03 cze 2015, 22:05

A w jaki sposob odpowietrza sie uklad? Nie ma przeciez zadnych korkow odpowietrzajacych. :(

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 03 cze 2015, 23:24

Ja też tak mam ze jak stoje w korkach to temp przekracza 90 stopni. Z tego co mi mówił mechanik jest to normalne w tych motorach tzn wskażnik podaje przybliżoną temp bo w różnych częściach silnka waha sie pomiędzy 80 stopni a 120. Jeśli doszło by do tego, że silnik naprawdę zacznie sie przegrzewać wtedy zasygnalizuje to komputer.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 14 cze 2015, 10:30

pavel44 pisze:Ja też tak mam ze jak stoje w korkach to temp przekracza 90 stopni. Z tego co mi mówił mechanik jest to normalne w tych motorach tzn wskażnik podaje przybliżoną temp bo w różnych częściach silnka waha sie pomiędzy 80 stopni a 120. Jeśli doszło by do tego, że silnik naprawdę zacznie sie przegrzewać wtedy zasygnalizuje to komputer.
Dzieki za info. W sumie dopiero dzisiaj pierwszy raz odkad mam to auto to temperatura na dworze skoczyla momentami do ponad 30 ℃. Do tej pory wskazowka zawsze pokazywala 90. Dzis mnie to poprostu zaniepokoilo.

[ Dodano: 2015-06-03, 23:46 ]
Jesli ktos wie, jak odpowietrza sie uklad w 4.2 to z checia skorzystam z takiego info, bo nie mam pojecia jak sie do tego zabrac.

[ Dodano: 2015-06-14, 10:30 ]
Chyba namierzylem przyczyne podnoszenia sie temperatury w upalne dni podczas jazdy po miescie. Zauwazylem, ze wentylator pomocniczy (ten elektryczny obok duzego na wiskozie) nie dziala. Temperatura pokazywala 95 ℃ a wentylator nadal nie pracowal.
Pytanie czy ten wentylator ma jakis bezpiecznik, przekaznik?? Bo wtyczka jest podpieta.
Sprawdze najpierw czy do wtyczki dochodzi prad.
Ktos wie moze, czy tym wentylatorem steruje ten sam czujnik co pokazuje temperature plynu na desce ??

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 14 cze 2015, 11:14

A klima Tobie działa?

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 14 cze 2015, 11:53

Klima dziala i wentylator od klimy tez dziala.

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 14 cze 2015, 12:02

pavel44 pisze:Ja też tak mam ze jak stoje w korkach to temp przekracza 90 stopni. Z tego co mi mówił mechanik jest to normalne w tych motorach tzn wskażnik podaje przybliżoną temp bo w różnych częściach silnka waha sie pomiędzy 80 stopni a 120. Jeśli doszło by do tego, że silnik naprawdę zacznie sie przegrzewać wtedy zasygnalizuje to komputer.


Dokładnie, to normalne. Dzieje się to tylko w korkach. W momencie gdy się wyjedzie z korków to temp. wraca do 90 stopni.

Oczywiście znajdzie się "mechanik", który powie, że to jest niedobre i zacznie grzebać hehe <cwaniak>

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 cze 2015, 12:07

Moja, żebym nie wiem ile nie stała to nie drgnie na zegarach z 90 stopni.
motostacja - części samochodowe.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 14 cze 2015, 13:40

Łatwo sprawdzisz czy wetylatory działają. Jak włączysz klimatyzację to powinny zaskoczyć dwa wentylatory elektryczne. Który jest od klimy a który wspomagający to nie powiem na sto procent bo różne już slyszalem opisy.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 14 cze 2015, 15:56

michal_bst pisze:
pavel44 pisze:Ja też tak mam ze jak stoje w korkach to temp przekracza 90 stopni. Z tego co mi mówił mechanik jest to normalne w tych motorach tzn wskażnik podaje przybliżoną temp bo w różnych częściach silnka waha sie pomiędzy 80 stopni a 120. Jeśli doszło by do tego, że silnik naprawdę zacznie sie przegrzewać wtedy zasygnalizuje to komputer.


Dokładnie, to normalne. Dzieje się to tylko w korkach. W momencie gdy się wyjedzie z korków to temp. wraca do 90 stopni.

Oczywiście znajdzie się "mechanik", który powie, że to jest niedobre i zacznie grzebać hehe <cwaniak>
Normalne kolego to jest, jak wskazowka wychyli sie delikatnie ponad 90. Ale u mnie gdy stoje dluzej w korku a na dworze jest 30+ &#8451; to wskazowka wychyla sie za kolejna kreske powyzej 90. A to oznacza chwilowa temperature plynu 105 &#8451;. Nie powiesz mi chyba ze 105 stopni to normalna temperatura. Jak tylko rusze do przodu to ped powietrza momentalnie wychladza i wskazowka wraca na 90.
Ewidentnie brakuje wentylatora wspomagajacego. Na postoju jest potrzebny wiekszy ruch powietrza niz tylko ten z wentylatora wisko.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 14 cze 2015, 16:55

Normalnie to może być 100 albo i więcej stopni na wskaźniku. Kontrolki informujące o wysokiej temperaturze zapalają się dopiero powyżej 120 stopni, tak ustawiła fabryka i chyba oni lepiej wiedzą ile może być. A poza tym w silniku 2.7 bit dodatkowy wentylator i pompka wody uruchamia się powyżej 110 stopni. Pomijając to to też.zauważyłem, że ten elektryczny wentylator się nie włącza i będę to musiał sprawdzić.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 14 cze 2015, 16:58

No a pytanie przy jakiej temp. powinien zalaczyc sie wentylator elektryczny w silniku 4.2 ??? Bo szczerze nie wiem czy mi sie zalacza przy powyzej 100 st bo patrzylem jedynie przy temp okolo 95 st.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 14 cze 2015, 20:18

Przedni wentylator załącza się przy 112 stopniach na postoju. A ten obok wiskozy to chyba powinien cały czas chodzić w cieplejsze dni. Będę starał się to sprawdzić i ewentualnie naprawić w tym tygodniu. Dam znać jak coś

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga