[S6 C5 ANK] Wysoka temperatura płynu chłodniczego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
[S6 C5 ANK] Wysoka temperatura płynu chłodniczego
Czesc wszystkim.
Dzis w upalne popoludnie........na dworze 30℃ a nawet ponad..........wracam z dluzszej trasy.......wpadam do zatloczonego miasta.........i nagle widze, jak wskazowka, ktora zawsze i wszedzie do tej pory stala w pionie, wskazujac rowne 90 ℃ nagle wychylila sie o jedna kreske poza 90, czyli mniej wiecej 95+. Czy u was w upalne dni, jezdzac w korkach miejskich tez tak sie temperatura podnosi??
Poprzednie moje auto jak wskazywalo 90 to wskazanie to bylo ZAWSZE. Bez znaczenia czy auto stalo w korkach w upalne letnie dni, czy tez w zimowe mrozne wieczory.
Ciekawi mnie, bo ostatnio zlewalem plyn chlodniczy i nalewalem nowy. Nie wiem czy prawidlowo sie to odpowietrzylo. Ale do tej pory temperatura mi sie nigdy nie podnosila ponad 90.
Dzis w upalne popoludnie........na dworze 30℃ a nawet ponad..........wracam z dluzszej trasy.......wpadam do zatloczonego miasta.........i nagle widze, jak wskazowka, ktora zawsze i wszedzie do tej pory stala w pionie, wskazujac rowne 90 ℃ nagle wychylila sie o jedna kreske poza 90, czyli mniej wiecej 95+. Czy u was w upalne dni, jezdzac w korkach miejskich tez tak sie temperatura podnosi??
Poprzednie moje auto jak wskazywalo 90 to wskazanie to bylo ZAWSZE. Bez znaczenia czy auto stalo w korkach w upalne letnie dni, czy tez w zimowe mrozne wieczory.
Ciekawi mnie, bo ostatnio zlewalem plyn chlodniczy i nalewalem nowy. Nie wiem czy prawidlowo sie to odpowietrzylo. Ale do tej pory temperatura mi sie nigdy nie podnosila ponad 90.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Ja też tak mam ze jak stoje w korkach to temp przekracza 90 stopni. Z tego co mi mówił mechanik jest to normalne w tych motorach tzn wskażnik podaje przybliżoną temp bo w różnych częściach silnka waha sie pomiędzy 80 stopni a 120. Jeśli doszło by do tego, że silnik naprawdę zacznie sie przegrzewać wtedy zasygnalizuje to komputer.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Dzieki za info. W sumie dopiero dzisiaj pierwszy raz odkad mam to auto to temperatura na dworze skoczyla momentami do ponad 30 ℃. Do tej pory wskazowka zawsze pokazywala 90. Dzis mnie to poprostu zaniepokoilo.pavel44 pisze:Ja też tak mam ze jak stoje w korkach to temp przekracza 90 stopni. Z tego co mi mówił mechanik jest to normalne w tych motorach tzn wskażnik podaje przybliżoną temp bo w różnych częściach silnka waha sie pomiędzy 80 stopni a 120. Jeśli doszło by do tego, że silnik naprawdę zacznie sie przegrzewać wtedy zasygnalizuje to komputer.
[ Dodano: 2015-06-03, 23:46 ]
Jesli ktos wie, jak odpowietrza sie uklad w 4.2 to z checia skorzystam z takiego info, bo nie mam pojecia jak sie do tego zabrac.
[ Dodano: 2015-06-14, 10:30 ]
Chyba namierzylem przyczyne podnoszenia sie temperatury w upalne dni podczas jazdy po miescie. Zauwazylem, ze wentylator pomocniczy (ten elektryczny obok duzego na wiskozie) nie dziala. Temperatura pokazywala 95 ℃ a wentylator nadal nie pracowal.
Pytanie czy ten wentylator ma jakis bezpiecznik, przekaznik?? Bo wtyczka jest podpieta.
Sprawdze najpierw czy do wtyczki dochodzi prad.
Ktos wie moze, czy tym wentylatorem steruje ten sam czujnik co pokazuje temperature plynu na desce
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
pavel44 pisze:Ja też tak mam ze jak stoje w korkach to temp przekracza 90 stopni. Z tego co mi mówił mechanik jest to normalne w tych motorach tzn wskażnik podaje przybliżoną temp bo w różnych częściach silnka waha sie pomiędzy 80 stopni a 120. Jeśli doszło by do tego, że silnik naprawdę zacznie sie przegrzewać wtedy zasygnalizuje to komputer.
Dokładnie, to normalne. Dzieje się to tylko w korkach. W momencie gdy się wyjedzie z korków to temp. wraca do 90 stopni.
Oczywiście znajdzie się "mechanik", który powie, że to jest niedobre i zacznie grzebać hehe
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Normalne kolego to jest, jak wskazowka wychyli sie delikatnie ponad 90. Ale u mnie gdy stoje dluzej w korku a na dworze jest 30+ ℃ to wskazowka wychyla sie za kolejna kreske powyzej 90. A to oznacza chwilowa temperature plynu 105 ℃. Nie powiesz mi chyba ze 105 stopni to normalna temperatura. Jak tylko rusze do przodu to ped powietrza momentalnie wychladza i wskazowka wraca na 90.michal_bst pisze:pavel44 pisze:Ja też tak mam ze jak stoje w korkach to temp przekracza 90 stopni. Z tego co mi mówił mechanik jest to normalne w tych motorach tzn wskażnik podaje przybliżoną temp bo w różnych częściach silnka waha sie pomiędzy 80 stopni a 120. Jeśli doszło by do tego, że silnik naprawdę zacznie sie przegrzewać wtedy zasygnalizuje to komputer.
Dokładnie, to normalne. Dzieje się to tylko w korkach. W momencie gdy się wyjedzie z korków to temp. wraca do 90 stopni.
Oczywiście znajdzie się "mechanik", który powie, że to jest niedobre i zacznie grzebać hehe
Ewidentnie brakuje wentylatora wspomagajacego. Na postoju jest potrzebny wiekszy ruch powietrza niz tylko ten z wentylatora wisko.
Normalnie to może być 100 albo i więcej stopni na wskaźniku. Kontrolki informujące o wysokiej temperaturze zapalają się dopiero powyżej 120 stopni, tak ustawiła fabryka i chyba oni lepiej wiedzą ile może być. A poza tym w silniku 2.7 bit dodatkowy wentylator i pompka wody uruchamia się powyżej 110 stopni. Pomijając to to też.zauważyłem, że ten elektryczny wentylator się nie włącza i będę to musiał sprawdzić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga