[ TIP+Q] problem z tiptronikiem
[ TIP+Q] problem z tiptronikiem
Witam.
na wstępie pozdrawiam wszystkich. Jestem tutaj nowy. Marcin.
Od 2 miesiecy jestem właścicielem Audi a6c5 2,7 bturbo 230 km.
Wszystko było ok do wczoraj.
Zauważyłem że przy zimnym silniku przy wbijaniu "D" bądz "R" następuje lekkie szarpniecie.
Na wyświetlaczu gdzie są napisane biegi itp zawsze był oznaczony np jadąc na Drive "D" w kwadracie. Teraz swiecą sie wszystkie. Tak jakby sie zacieło. I tutaj zaczyna się nieciekawie.
Ja mu na gaz a on jechac nie chce. Zbiera sie jakby na polsprzęgle. Jak sie rozgrzeje silnik zaparkuje go i odstawie wyłączonego na jakas chwile (5 minut+-) to wszystko działa dobrze. ALe po przejechaniu kilkuset metrow + docisniecie lekko bardziej gazu znowu zacina sie i wszystko wygląda jak wczesniej opisałem. Dzisiaj bylem na diagnostyce i wyskoczyły mi takie 2 błedy :
sprzeglo przekladni hydrokinetycznej zablokowane w polozeniu wylaczenia/ nie przekazywana moc , kod usterki P0741
elektrozawór 1 zmiany biegów (n88) Zwarcie z biegunem dodatnim akumulatora P0752 - przejściowy
po skasowaniu błedów przejechałem doslownie 1 km i nadal to samo...
Audi A6 C5 2,7 BITURBO 230 KM 2000 R TIPTRONIC
Po przewałkowaniu róznych stron nie ozyskałem odpowiedzi na moją usterke... niektorzy piszą o dolaniu oleju do skrzyni... tylko sprawdzenie poziomu niby 180 zl w ASO. (niewiem nigdy nie miałem z tym problemu)
Dodam ze skrzynia była we wrześniu regenerowana ( all na fakturach widnieje ) koszt 1800 zl ;asd.
Prosiłbym o pomoc. Nie chce jechac do pierwszego lepszego mechanika który mi powie to czy to trzeba wymienic a póżniej sie okaze ze to nie potrzebny zabieg był i wystarczyło wymienic jedna pierdółke...
Może ktoś miał podobna sytuacje..
pozdrawiam
na wstępie pozdrawiam wszystkich. Jestem tutaj nowy. Marcin.
Od 2 miesiecy jestem właścicielem Audi a6c5 2,7 bturbo 230 km.
Wszystko było ok do wczoraj.
Zauważyłem że przy zimnym silniku przy wbijaniu "D" bądz "R" następuje lekkie szarpniecie.
Na wyświetlaczu gdzie są napisane biegi itp zawsze był oznaczony np jadąc na Drive "D" w kwadracie. Teraz swiecą sie wszystkie. Tak jakby sie zacieło. I tutaj zaczyna się nieciekawie.
Ja mu na gaz a on jechac nie chce. Zbiera sie jakby na polsprzęgle. Jak sie rozgrzeje silnik zaparkuje go i odstawie wyłączonego na jakas chwile (5 minut+-) to wszystko działa dobrze. ALe po przejechaniu kilkuset metrow + docisniecie lekko bardziej gazu znowu zacina sie i wszystko wygląda jak wczesniej opisałem. Dzisiaj bylem na diagnostyce i wyskoczyły mi takie 2 błedy :
sprzeglo przekladni hydrokinetycznej zablokowane w polozeniu wylaczenia/ nie przekazywana moc , kod usterki P0741
elektrozawór 1 zmiany biegów (n88) Zwarcie z biegunem dodatnim akumulatora P0752 - przejściowy
po skasowaniu błedów przejechałem doslownie 1 km i nadal to samo...
Audi A6 C5 2,7 BITURBO 230 KM 2000 R TIPTRONIC
Po przewałkowaniu róznych stron nie ozyskałem odpowiedzi na moją usterke... niektorzy piszą o dolaniu oleju do skrzyni... tylko sprawdzenie poziomu niby 180 zl w ASO. (niewiem nigdy nie miałem z tym problemu)
Dodam ze skrzynia była we wrześniu regenerowana ( all na fakturach widnieje ) koszt 1800 zl ;asd.
Prosiłbym o pomoc. Nie chce jechac do pierwszego lepszego mechanika który mi powie to czy to trzeba wymienic a póżniej sie okaze ze to nie potrzebny zabieg był i wystarczyło wymienic jedna pierdółke...
Może ktoś miał podobna sytuacje..
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Samo kasowanie błedów nic nie da, no chyba ze wyeliminujemy usterkę.
Prawdopodobnie wadliwe oprogramowanie konwertera przekładni momentu obrotowego lub sprzęgła mostkującego przekładni momentu obrotowego (może chwilowe zablokowanie). Należy sprawdzić zawory elektro-magnetyczne N94 lub N218.
Chyba trzeba by wymienić zawór i czujnik obrotów.
Prawdopodobnie wadliwe oprogramowanie konwertera przekładni momentu obrotowego lub sprzęgła mostkującego przekładni momentu obrotowego (może chwilowe zablokowanie). Należy sprawdzić zawory elektro-magnetyczne N94 lub N218.
Chyba trzeba by wymienić zawór i czujnik obrotów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Pioter211 pisze:Samo kasowanie błedów nic nie da, no chyba ze wyeliminujemy usterkę.
Ze co? konwerter nie ma zadnego oprogramowania... to stricte mechaniczna czesc... skoro te samochody jezdza po 15 lat ... to znaczy ze oprogramowanie maja bardzo dobre.Pioter211 pisze: Prawdopodobnie wadliwe oprogramowanie konwertera przekładni momentu obrotowego
Skoro samochod byl robiony we wrzesniu (za 1800 to raczej tylko zmieniony olej tarczki i moze kosz forward) to ma jeszcze jakas gwarancje...
Podejrzewam, ze albo wspomniane zaworki albo konwerter dokonczyl juz zywot;)
Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.Stawiałbym na usterkę mechaniczną skrzyni, raczej bez demontażu i diagnozy nic nie zdziałasz. Za 1800zł to niebył żaden remont... za samo wyciągnięcie skrzyni zakłady kasują od 600zł wzwyż. Leć jak najszybciej do stacji serwisowej zajmującej się skrzyniami TIP i oddaj na diagnoze, jeżeli będziesz tak jeździł może być jeszcze gorzej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
w poniedzialek jade zawiesc auto do mechanika oddalonego okolo 60 km ode mnie kolo rzeszowa.
jestem po rozmowie z kumplem co mial podobna sytuacje do mojej kiedys tyle ze w mercedesie mowil ze po wymianie turbiny wszystko wrocilo do normy teraz pytanie czy mozliwe ze turbina nie daje jakby mocy i skrzynia szwankuje ? bo jak rozgrzeje silnik i odstawie go normlanie dziala poprawnie do czasu kiedy mu nacisne na gaz tak jakby sie turbina wlasnie zalanczala i wyskakuje blad i znowu jest mulowate. to tylko dla mojej wiadomosci przed ogledzinami w serwisie.
pozdrawiam
jestem po rozmowie z kumplem co mial podobna sytuacje do mojej kiedys tyle ze w mercedesie mowil ze po wymianie turbiny wszystko wrocilo do normy teraz pytanie czy mozliwe ze turbina nie daje jakby mocy i skrzynia szwankuje ? bo jak rozgrzeje silnik i odstawie go normlanie dziala poprawnie do czasu kiedy mu nacisne na gaz tak jakby sie turbina wlasnie zalanczala i wyskakuje blad i znowu jest mulowate. to tylko dla mojej wiadomosci przed ogledzinami w serwisie.
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga