Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] problem z tiptronikiem

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
clemast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:43
Lokalizacja: Sanok

[ TIP+Q] problem z tiptronikiem

Post autor: clemast » 15 kwie 2015, 18:13

Witam.
na wstępie pozdrawiam wszystkich. Jestem tutaj nowy. Marcin.

Od 2 miesiecy jestem właścicielem Audi a6c5 2,7 bturbo 230 km.
Wszystko było ok do wczoraj.
Zauważyłem że przy zimnym silniku przy wbijaniu "D" bądz "R" następuje lekkie szarpniecie.
Na wyświetlaczu gdzie są napisane biegi itp zawsze był oznaczony np jadąc na Drive "D" w kwadracie. Teraz swiecą sie wszystkie. Tak jakby sie zacieło. I tutaj zaczyna się nieciekawie.
Ja mu na gaz a on jechac nie chce. Zbiera sie jakby na polsprzęgle. Jak sie rozgrzeje silnik zaparkuje go i odstawie wyłączonego na jakas chwile (5 minut+-) to wszystko działa dobrze. ALe po przejechaniu kilkuset metrow + docisniecie lekko bardziej gazu znowu zacina sie i wszystko wygląda jak wczesniej opisałem. Dzisiaj bylem na diagnostyce i wyskoczyły mi takie 2 błedy :

sprzeglo przekladni hydrokinetycznej zablokowane w polozeniu wylaczenia/ nie przekazywana moc , kod usterki P0741

elektrozawór 1 zmiany biegów (n88) Zwarcie z biegunem dodatnim akumulatora P0752 - przejściowy


po skasowaniu błedów przejechałem doslownie 1 km i nadal to samo...


Audi A6 C5 2,7 BITURBO 230 KM 2000 R TIPTRONIC

Po przewałkowaniu róznych stron nie ozyskałem odpowiedzi na moją usterke... niektorzy piszą o dolaniu oleju do skrzyni... tylko sprawdzenie poziomu niby 180 zl w ASO. (niewiem nigdy nie miałem z tym problemu)
Dodam ze skrzynia była we wrześniu regenerowana ( all na fakturach widnieje ) koszt 1800 zl ;asd.


Prosiłbym o pomoc. Nie chce jechac do pierwszego lepszego mechanika który mi powie to czy to trzeba wymienic a póżniej sie okaze ze to nie potrzebny zabieg był i wystarczyło wymienic jedna pierdółke...
Może ktoś miał podobna sytuacje..

pozdrawiam

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 15 kwie 2015, 19:51

Samo kasowanie błedów nic nie da, no chyba ze wyeliminujemy usterkę.
Prawdopodobnie wadliwe oprogramowanie konwertera przekładni momentu obrotowego lub sprzęgła mostkującego przekładni momentu obrotowego (może chwilowe zablokowanie). Należy sprawdzić zawory elektro-magnetyczne N94 lub N218.
Chyba trzeba by wymienić zawór i czujnik obrotów.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 16 kwie 2015, 08:46

Pioter211 pisze:Samo kasowanie błedów nic nie da, no chyba ze wyeliminujemy usterkę.
Pioter211 pisze: Prawdopodobnie wadliwe oprogramowanie konwertera przekładni momentu obrotowego
Ze co? konwerter nie ma zadnego oprogramowania... to stricte mechaniczna czesc... skoro te samochody jezdza po 15 lat ... to znaczy ze oprogramowanie maja bardzo dobre.

Skoro samochod byl robiony we wrzesniu (za 1800 to raczej tylko zmieniony olej tarczki i moze kosz forward) to ma jeszcze jakas gwarancje...
Podejrzewam, ze albo wspomniane zaworki albo konwerter dokonczyl juz zywot;)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 16 kwie 2015, 10:43

IMO najbardziej prawdopodobne przyczyny podał rafal_m, - albo zawór sterowania lockup'em, albo zdechł konwerter - ale oczywiście wszystkiego dowiesz się po zdjęciu i demontażu skrzyni.
Co masz na tej fakturze za "regenerację" skrzyni?

sztukens
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: sztukens » 16 kwie 2015, 15:21

Skrzynia wchodzi w tryb awaryjny.Stawiałbym na usterkę mechaniczną skrzyni, raczej bez demontażu i diagnozy nic nie zdziałasz. Za 1800zł to niebył żaden remont... za samo wyciągnięcie skrzyni zakłady kasują od 600zł wzwyż. Leć jak najszybciej do stacji serwisowej zajmującej się skrzyniami TIP i oddaj na diagnoze, jeżeli będziesz tak jeździł może być jeszcze gorzej.

clemast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:43
Lokalizacja: Sanok

Post autor: clemast » 17 kwie 2015, 15:28

Zagór pisze: Co masz na tej fakturze za "regenerację" skrzyni?
olej do automatycznej skrzyni - 7l 378 zl
filtr oleju (skrzynia biegów) +uszczelka - 68 zl
sterowanie+skrzyni biegów- 1160 zl
wymiana sterowania skrzyni biegów - 250 zl

razem 1856 zl

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 17 kwie 2015, 15:39

clemast, a co za olej Ci wlali?

clemast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:43
Lokalizacja: Sanok

Post autor: clemast » 17 kwie 2015, 16:21

michal_bst pisze:clemast, a co za olej Ci wlali?

i tutaj ciezko mi powiedziec bo na fakturze pisze tak jak napisalem i ze litr wychodzi 54 zl
tez mnie to Ciekawi jaki;asd

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 17 kwie 2015, 16:31

Heh ;) Kumam, znajomemu w jakimś słabym warsztacie zalali ravenol i on sam nie wiedział - miało być dobrze, a skasowali go jak za np. Febi ;)

clemast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:43
Lokalizacja: Sanok

Post autor: clemast » 17 kwie 2015, 21:20

w poniedzialek jade zawiesc auto do mechanika oddalonego okolo 60 km ode mnie kolo rzeszowa.
jestem po rozmowie z kumplem co mial podobna sytuacje do mojej kiedys tyle ze w mercedesie mowil ze po wymianie turbiny wszystko wrocilo do normy teraz pytanie czy mozliwe ze turbina nie daje jakby mocy i skrzynia szwankuje ? bo jak rozgrzeje silnik i odstawie go normlanie dziala poprawnie do czasu kiedy mu nacisne na gaz tak jakby sie turbina wlasnie zalanczala i wyskakuje blad i znowu jest mulowate. to tylko dla mojej wiadomosci przed ogledzinami w serwisie.
pozdrawiam

michal_bst
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michal_bst » 17 kwie 2015, 21:45

Ale czekaj kolego. Ta turbina to inaczej sprzęgło.



W mercedesach jak już to jest kompresor.

[ Dodano: 2015-04-17, 21:45 ]
ps. dowiedz się co za olej Ci wlali do skrzyni, bo to trochę komedia, że oni Ci nie dali na rachunku nazwy oleju - przynajmniej uczciwość tego wymaga.

clemast
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:43
Lokalizacja: Sanok

Post autor: clemast » 17 wrz 2015, 15:54

wymienili mi 3 elektrozawory wlali norlmalny olej i dziala do dzisiaj.
koszt 1400 zl z robocizna.
Sory ze tak pózno ale raz nie mialem dostepu a dwa chchialem troche pojezdzic i sprawdzic

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga