Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Awaryjne otwieranie tylnych drzwi padnięty moduł komfortu

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Olek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 maja 2014, 15:08
Lokalizacja: Legionowo

Awaryjne otwieranie tylnych drzwi padnięty moduł komfortu

Post autor: Olek79 » 24 mar 2015, 08:33

Witam szanownych kolegów.

Ostatnimi czasy przytrafiła mi się przykra sytuacja, a mianowicie doszło do zalania modułu komfortu, który to odpowiada za m.in. centralny zamek.

Przeszukując forum znalazłem jedynie jeden trop w jaki sposób mogę otworzyć jedne z dwóch zatrzaśniętych zamków lecz niestety mam zbyt grube łapy aby wypiąć kostkę ze słupka drzwi. Zatem moje pytanie brzmi jak otworzyć tylne drzwi zarówno lewe jak i prawe, a konkretniej gdzie (oprócz słupków) mogę podpiąć się aby "awaryjnie otworzyć centralny zamek ?

Z przodem nie było żadnego problemu natomiast tył stoi nieugięty :(

[ Dodano: 2015-03-24, 08:33 ]
Temat do archiwum ale gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem to myślę że będę w stanie pomóc ;)

Dziękuję tym którzy mi pomogli :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 mar 2015, 16:27

pochwal się może wiedzą na forum?

Awatar użytkownika
Olek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 maja 2014, 15:08
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Olek79 » 24 mar 2015, 16:31

metyoo pisze:pochwal się może wiedzą na forum?
Jak już wspomniałem gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem ...

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 mar 2015, 16:46

Widzę, że to tajemnica. Takim rozumowaniem to forum by nie istniało. Dzielimy się zdobytą wiedzą, a nie odpowiadamy wiem, ale nie powiem...

Awatar użytkownika
Olek79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 maja 2014, 15:08
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Olek79 » 24 mar 2015, 17:29

metyoo pisze:Widzę, że to tajemnica. Takim rozumowaniem to forum by nie istniało. Dzielimy się zdobytą wiedzą, a nie odpowiadamy wiem, ale nie powiem...
Nie jest to żadna tajemnica tylko nad zwyczajniej w świecie nie jestem chwalipiętą :)

Nikt się moim tematem nie zdążył zainteresować więc uznałem, iż nikt nie wie bądź nie spotkał się z takim problemem ;)

Zatem gdyby ktoś już kiedyś zaznał takowej bolączki jak ja to niech uczyni co następuje:

Jeśli już można się było zorientować mój problem to zamknięte tylne drzwi, zarówno lewe jak i prawe

Przód można otworzyć kluczykiem (o ile wkładka nie jest uszkodzona) prawą stronę natomiast już z środka.

Co do tyłu to mnie dotknęła mała tragedia tj. moduł komfortu odmówił posłuszeństwa po ówczesnym zalaniu.

Jak wyjąć moduł wszyscy zainteresowani zapewne wiedzą więc ten temat pomijam

Po wyjęciu ukazuje się nam 5 kostek z czego do otwarcia będą nam potrzebne

Tworzymy kombinację

Brązowo-fioletowy
Szaro-niebieski
fioletowo-brązowy
to kość nr 2

Fioletowo-czarny w kości nr 3 - są dwa obok siebie jeden do lewych drugi do prawych drzwi, o ile mi wiadomo służą one do odryglowania zamków ponieważ każdy zamek posiada dwa silniczki

Dokładnie jak otworzyłem nie powiem ale nie pewno najpierw odryglowałem zamki, a później jopki poszły w górę, oczywiście po kolei, nie dwa na raz.

Kombinacja wyglądała tak, że jak na brązowo-fioletowy dałem plus to na szaro-brązowy dałem minus (jak nie działa to na odwrót) brązowo-fioletowy plus to na fioletowo-brązowy minus (jak nie działa to na odwrót)
Do odryglowani posłużyły mi brązowo-fioletowy z kości nr 2 oraz fioletowo-czarny z kości nr 3 podkreślam, że są dwa obok siebie jeden do lewych drugi do prawych drzwi

Wszystkie kombinację radzę robić za pośrednictwem bezpiecznika (10A)

Nie życzę nikomu takich ani żadnych usterek :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 mar 2015, 20:23

Olek79 pisze:Nikt się moim tematem nie zdążył zainteresować więc uznałem, iż nikt nie wie bądź nie spotkał się z takim problemem ;)
Ja się zainteresowałem i pewnie inni też, ale skoro nie mam nic do napisania, nie będę pisał dla zasady, więc raczej ta druga opcja jest bardziej prawdopodobna.
Olek79 pisze:Nie jest to żadna tajemnica tylko nad zwyczajniej w świecie nie jestem chwalipiętą :)
Nie chodzi o przechwałki, wiesz - piszesz, tyle <okok>
W każdym bądź razie dzięki za opisanie rozwiązania, być może komuś kiedyś się przyda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja