Bardzo denerwowało mnie, że moja malutka nie dogrzewa silnika


Zestaw do wymiany termostatu:
Krok 1:
Odkręcamy obudowę silnika:
Krok 2:
Naszym oczom ukazuje się kolanko termostatu:
Krok 3:
Odkręcamy śrubę napinacza żeby mieć łatwy dostęp do śrub od obudowy termostatu:
Krok 4:
Teraz należy wypuścić całą wodę z układu chłodzenia. Ja zrobiłem to poprzez odkręcenie korka w zbiorniku wyrównawczym po czym wyciągnąłem czujnik:
Oraz ściągnąłem wąż z obudowy termostatu:
Krok 5:
Gdy już odczekamy chwilę aby cała woda zleciała z układu bierzemy się za odkręcenie obudowy termostatu, za pomocą klucza nasadkowego 10:
Krok 6:
Naszym oczom ukazuje się termostat:
UWAGA

Stary i nowy termostat:
Krok 7:
Gdy już wyczyścimy wszystkie elementy wymagające wyczyszczenie:
Zabieramy się do składania wszystkiego w odwrotnej kolejności.
Prawidłowe ułożenie termostatu:
Gdy już złożymy wszystko w całość, zalewamy układ świeżym płynem ( ok. 5l ). Odpalamy silnik i uruchamiamy klimatronik na HI i pierwszy bieg. Po osiągnięciu przez silnik temperatury 90C czekamy chwilę i jeżeli to konieczne uzupełniamy układ do poziomu ok. MAX.
Po całej operacji ukazuje nam się taki widok:
Wreszcie wszystko jest w normie


P.S. Przy wymianie termostatu warto zwrócić uwagę jak wyglądają łopatki pompy wody:
Mam nadzieję, że poradnik się przyda. Jednak za ewentualne uszkodzenia nie ponoszę odpowiedzialności

Pozdrawiam, Mateusz
