2.4 quattro 99 LPG zimny silnik problem z zapalaniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lut 2015, 19:08
- Lokalizacja: Jabłoń
2.4 quattro 99 LPG zimny silnik problem z zapalaniem
Witam. Był nie raz ten temat poruszany ale nie wysnulem zadnych wnioskow. Kupilem ponad 2 tygodnie temu laleczke a6. Bardzo malo znam sie na motoryzacji pomagal mi kolega. Na stacji diagnostyczne powiedzieli co porobic z zawieszeniem. Liczylem sie z kosztami ale ok. Reszta wygladala wporzadku. Samochod byl zagarazowany palil na dotyk. Kupilem. Wrocilem do domu. Po nocy na dworze -10 zachodze odpalic auto a tu kicha. Auto potrzebuje przy wiekszym mrozie tak zwanego heltania. nawet do 4-5 prob. mowa est w tym momencie o samej benzynie poniewaz samochod najpierw potrzebuje sie rozgrzac zanim sie przelaczy. Po odpaleniu gdy doda sie gazu samochod gasnie. Potrzebuje pochodzic okolo 5min. czasami nawet to nie pomaga i przy ruszaniu strasznie szarpie. samochodzik zaprowadzilem do mechanika zawieszenie zrobil a nad tym siedzi ponad tydzien. tlumaczl mi co juz sprawdzal ale naprawde malo sie orientuje. dzisiaj mial ostatnie testy wykonac i jutro oddac auto nawet jak nie naprawi. poczytalem w internecie ze problem moze byc w przepustnicy ale on zapiera sie nogami i rekoma ze to nie to. mozecie mi pomoc na co go nakierowac. w czym jest problem. jutro bede u niego i jak sie dowiem co on diagnozowal napisze. dodam ze gaz jest 2-3 letni. pozdrawiam
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
problem poruszany nie raz i nie jedne wnioski mona wysnuć. po pierwsze podłączyć kompa i sprawdzić błędy, jeśli nie masz takiej możliwości to trzeba kombinować.
- najpierw skasować korekty przez odłączenie akumulatora na pół godziny, potem pojeździć na samej benzynie jakieś 100km i sprawdzić jak się będzie auto zachowywało
- jeśli to nie pomoże to zakręcić butlę z lpg i przed zgaszeniem auta wypalić resztki gazu instalacji i sprawdzić rano przy odpalaniu co się będzie działo
potem opisać na forum co się dzieje i poradzimy dalej
- najpierw skasować korekty przez odłączenie akumulatora na pół godziny, potem pojeździć na samej benzynie jakieś 100km i sprawdzić jak się będzie auto zachowywało
- jeśli to nie pomoże to zakręcić butlę z lpg i przed zgaszeniem auta wypalić resztki gazu instalacji i sprawdzić rano przy odpalaniu co się będzie działo
potem opisać na forum co się dzieje i poradzimy dalej
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Za większość przypadków z problemami przy odpalaniu na zimnym odpowiada czujnik temperatury. Podaje złe wartości i silnik zalewa się nadmiarem paliwa.
Ori czujnik to ok 70zł, zamiennik 30zł...
Poniżej masz temat jak go zdiagnozować:
viewtopic.php?t=53787
Ori czujnik to ok 70zł, zamiennik 30zł...
Poniżej masz temat jak go zdiagnozować:
viewtopic.php?t=53787
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lut 2015, 19:08
- Lokalizacja: Jabłoń
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie
Witam
Mam podobny problem tylko auto bez gazu .Przekopałem całe forum sprawdziłem wszystko tak mi sie wydaje
Auto po nocnym postoju gdy temp spadnie ponizej 0 cieżko zapala.Gdy krece rozrusznikiem to tak jakby zapalało i gaśnie ....Dopiero po kilkunastu próbach zapali i pracuje idealnie ze ssaniem .Pózniej zapala od pierwszego strzału obroty nie faluja wszystko ok.Dzieje sie tak tylko gdy temp na zewnatrz jest ujemna i po ok 12 godzinnym postoju .W innych przypadkach pali książkowo.Pompka paliwa pracuje jednostajnie .Spalanie w normie .Jedne co zobaczyłem to przewod odmy mam spakany strasznie i poklejony taśma izolacyjna.Gdzie szukać przyczyny ?Za wszelkie podpowiedzi dziekuje ![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
Mam podobny problem tylko auto bez gazu .Przekopałem całe forum sprawdziłem wszystko tak mi sie wydaje
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
![:) :)](https://a6klub.pl/images/smilies/usmiech.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lut 2015, 19:08
- Lokalizacja: Jabłoń
dzieki za odpowiedzi. nie udalo mi sie odebrac dzisiaj samochodu. z tego co wiem mechanik sprawdzal juz czujnik temperatury. jutro powinienem odebrac i napisze czy to naprawil w jaki sposob a jak nie to to czego probowal. macie jeszcze jakies sugestie? dzisiaj wyczytalem ze mozliwe jest zalewanie duza dawka benzyny poprzez wtryski.
witam. U mnie problemem była adaptacja wtryskow benzynowych. Za każdym razem jak gaziarz podłączal swój komputer resetowaly mi się mapy benzynowe I przy odpalaniu do benzyny podlewalo gazu. U mnie wystarczyło odłączyć aku i po 15stu minutach podłączyłem i odpaliłem auto i czekałem jak złapie pełne 90 stopni bez ruszania pedału gazu. Tak się podobno mapy programuje. A i jeszcze jedno, dla pewności zakrec wcześniej butle z gazem i poczekaj jak wypali wszystko z układu. Wieczorem zakrec gaz a rano spróbuj tak jak pisałem. Jest jeszcze opcja ze może być uszkodzony elektrozawor któryś albo reduktor
rafalx
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lut 2015, 19:08
- Lokalizacja: Jabłoń
witam. mialem problem z internetem nie mialem opisac jak dalej potoczyla sie sytuacja. mechanik nie pomogl. spobowalem tak jak poradziliscie. zdjolem klemy na noc z akumulatora. rano zalozylem i samochod zapalil za 1 razem. brawo. zostawilem go tak na dobre 20 min na samej benzynie. pomyslalem ze wystarczy wiec wlaczylem gaz i auto zgaslo. rozpalilem jeszcze raz. to samo. probowalem do pracy dojechac i tak bylem spozniony. samochod gas tracil obroty nie reagowal na dodawanie gazu. tak jakby go dusilo. wczesniej wlalem spora ilosc benzyny. strasznie sie kopcil z tylu. po dojechaniu do pracy okolo 3km pokazywalo mi ze mam praktycznie pusty bak. zeby jechac na gazie to nawet nie ma mowy bo samochod gasnie. narazie auto stoi pod domem bo tak szczerze to nie mialem kiedy tym sie zajac. widac ze trzeba kierowac sie w ta strone problem lezy gdzies tutaj bo po zresetowaniu jest jeszcze gorzej ale co teraz?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
gaśnie tylko na gazie czy na benzynie też? jeśli na benie też to zakręć butlę z gazem i po skasowaniu korekt pojeździj na samej benzynie jakiś czas wtedy będziesz miał pewność czy to wina instalacji.
druga rzecz tak jak wcześniej pisał yaszczur sprawdź czujnik temperatury. może zimny odpalić bo jest ok a po rozgrzaniu podaje nieprawidłowe wartości czyt. zaniża temperaturę i zalewa większą dawką paliwa.
druga rzecz tak jak wcześniej pisał yaszczur sprawdź czujnik temperatury. może zimny odpalić bo jest ok a po rozgrzaniu podaje nieprawidłowe wartości czyt. zaniża temperaturę i zalewa większą dawką paliwa.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 lut 2015, 19:08
- Lokalizacja: Jabłoń
na benzynie i na gazie.wygladalo to tak ze elegancko rozpalilem na benzynie gaz na wlaczniku wylaczylem. fakt butli nie zakrecalem ale gaz byl wylaczony. dobre 20 min chodzil bez zarzutu na luzie. czas bylo jechac przelaczylem na gaz i po chwili zgasl. zdziwilem sie. powtorzylem to i tak samo. wiec jade na benzynie do pracy. na luzie reaguje na pedal gazu. gdy wrzucam bieg to raz zareaguje na wcisniecie pedalu raz jakby sie dusil i gasnie. na odcinku 3 km zgasl mi paredziesiat razy. na gazie nie ma mowy o jezdzie. pozatym wczoraj dosc sporo zalalem benzyny a po do jechaniu do pracy pokazywalo rezerwe. jazda jak napisales na odcinku stu km jest praktycznie niemozliwa a przynajmniej uciazliwa. czujnik tmperatury byl sprawdzany. wczesniej mialem problem odpalic auto gdy bylo zimne po nocy z minusowa temperatura. rozdrzane cykalo na raz. czy to moze cos z jakims sterownikiem. trzeba wgrac nowe mapy?
[ Dodano: 2015-02-28, 10:23 ]
mam pytanie troche w innym kierunku. jezeli byly wlasciciel aprzedal auto z ukryta wada o ktorej nie mialem pojecia i on o tym nic nie wspomnial ani nie zawarl w umowie a jakis konkretny zaklad naprawczy udowodni to ze wada nie jest od wczoraj a jakiegos powiedzmy roku temu np uszkodzony silnik to mozna sadowac sie z bylym wlascicielem? zachowal sie nie wporzadku poniewaz na drugi dzien telefon zostal wylaczony tzw zapewne wyrzucona karta. zero kontaktu ze sprzedawca. poczytalem troche o tym w internecie chyba sa na to paragrafy
[ Dodano: 2015-02-28, 10:23 ]
mam pytanie troche w innym kierunku. jezeli byly wlasciciel aprzedal auto z ukryta wada o ktorej nie mialem pojecia i on o tym nic nie wspomnial ani nie zawarl w umowie a jakis konkretny zaklad naprawczy udowodni to ze wada nie jest od wczoraj a jakiegos powiedzmy roku temu np uszkodzony silnik to mozna sadowac sie z bylym wlascicielem? zachowal sie nie wporzadku poniewaz na drugi dzien telefon zostal wylaczony tzw zapewne wyrzucona karta. zero kontaktu ze sprzedawca. poczytalem troche o tym w internecie chyba sa na to paragrafy
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
spróbował bym jeszcze raz z zakręconą butlą aby na pewno nie było możliwości, że przylewa gazem na benzynie.
poza tym trzeba by podłączyć vaga i sprawdzić błędy a najlepiej zrobić logi, bo przyczyn problemu może być jeszcze kilka.
pisałeś, że mechanik podmieniał czujnik żeby sprawdzić czy jest ok. może nie zrobił tego jak należy i sprawdzał tylko pracę na zimnym silniku bo miałeś problemy z odpalaniem na zimnym a czujnik przekłamuje dopiero po rozgrzaniu. poszukaj na forum w których kanałach klimatronika można sprawdzić wartości podawane przez czujnik i porównaj je z licznikiem na zimnym i na rozgrzanym silniku.
poproś mechanika o wykaz błędów jakie się pokazują po podłączeniu kompa to może coś kogoś szybciej nakieruje.
poza tym trzeba by podłączyć vaga i sprawdzić błędy a najlepiej zrobić logi, bo przyczyn problemu może być jeszcze kilka.
pisałeś, że mechanik podmieniał czujnik żeby sprawdzić czy jest ok. może nie zrobił tego jak należy i sprawdzał tylko pracę na zimnym silniku bo miałeś problemy z odpalaniem na zimnym a czujnik przekłamuje dopiero po rozgrzaniu. poszukaj na forum w których kanałach klimatronika można sprawdzić wartości podawane przez czujnik i porównaj je z licznikiem na zimnym i na rozgrzanym silniku.
poproś mechanika o wykaz błędów jakie się pokazują po podłączeniu kompa to może coś kogoś szybciej nakieruje.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga