Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8] Wiatrak od chlodnicy (wiekszy)

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[A6 C5 2.8] Wiatrak od chlodnicy (wiekszy)

Post autor: misiak78 » 26 sty 2009, 13:41

Mam pewien problem i nie wiem co z nim poczac. Otoz kupujac auto, wiatrak na chlodnicy (wiekszy, po prawej stronie) nie posiadal jednego z pior. Nie czekajac wiec za dlugo wymienilem go na nowy. Po 3 miesiacach zagladam pod maske i widze ze znow brakuje jednego z pior - moze slaba jakosc zamiennika pomyslalem.
Wczoraj znow spogladam na wiatrak, a tu niespodzianka! Brakuje kolejnego piora.
Czy ktos kiedykolwiek spotkal sie z problemem wylamywania pior wiatraka??
Dodam ze o nic nie haczy...

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 26 sty 2009, 13:57

Musi coś haczyć jak sie urywa , przeciez sam z siebie się nie urwie.

liberro

Post autor: liberro » 26 sty 2009, 14:04

Panowie ale tam nic nie haczy. Jeśli ten większy to prawdopodobnie chodzi Ci o wsikoze czyli ten wiatrak większy napędzany paskiem. Niestey jeśli gubisz pióra na próżno Ci szukać przyczyny innej niż walnięte sprzegło wisko . Poporstu sprawdź czy na paracującym silniku jesteś w stanie zatrzymać wentylator palacami . Tylko delikatnie to rób. Jeśłi sprzęgło jest dobre powinieneś go po dłuższej lub krótszej chwili zatrzymać . Jeśli Ci się to nie uda to wtedy lipa . Dlatego też łamią Ci się łopatki ponieważ sprzegło nie działa przy np ostrym gazowaniu wiatrak ten przyśpiesza tak jak wzrastają obroty silnika i niestety nie wytrzymują tego łapatki .

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 26 sty 2009, 18:09

Dzieki za podpowiedz... lece do garazu testowac... Oby mi paluchow nie pourywalo przy okazji :)

...Ufff... spowrotem. Niestety ZONK, to nie wiskoza, zatrzymalem wiatrak reka i trzymalem przez kilkanascie sekund. Powtorzylem operacje kilka razy. Zatrzymuje sie .. zagadka.

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 26 sty 2009, 21:35

jak dziala visco.........jak jest silnik zimny to visco bedzie prawie stało delikatnie moze sie krecic. jak silnik osognie temp to wentylator ma sie krecic wraz z obr. silnika ale do pewnego poziomu obr.
visco ma olej w sobie ktory odpowiada za sklejanie

liberro

Post autor: liberro » 27 sty 2009, 00:12

absajler pisze:misiak78, Jak możesz palcami zatrzymać wentylator to visco jest walnięte. Tylko że jeszcze inne objawy do tego dochodzą utrzymująca się temperatura powyżej 90 stopni, wywalanie wody i zagotowywanie
Własnie że jak może je zatrzymać to jest dobre :) tak jest tu na forum i tak samo ja miałem :) Więc nie wprowacaj proszę ludzi w błąd Zanim połapałem się o co chodzi wymieniłem dwa wiatraki Absajler . I wiem że mam racje bo załozyłem oryginał z ASO nowy. Wiem że da się go zatrzymać palcami. Nie wiem na ile się znasz na mechanice ale ja mówię to z własnego doświadczenia :) Być moze są przpadki walnięćia sprzęgła wiskotycznego w taki sposób że wiatrak nie ma swoich obrotów i wtedy fakt woda się gotuje jednak w takim przypadku nie będą się łamać łopatki .

[ Dodano: 2009-01-27, 00:14 ]
rubio pisze:najlepiej weź sobie kogoś do pomocy...zapal samochód i na luzie dodawaj gazu a niech ktoś patrzy czy obroty wiatraka rosną razem z obrotami silnika. Zobacz co u mnie się stało :mrgreen: viewtopic.php?t=6669
Tak Rubio aż dostanie łopatką po oczach :) Próbowałem tego i bezpieczne to nie jest :) jak jebł....o to nie wiedziałem gdzie głowe schować :)

[ Dodano: 2009-01-27, 00:18 ]
dziq111 pisze:jak dziala visco.........jak jest silnik zimny to visco bedzie prawie stało delikatnie moze sie krecic. jak silnik osognie temp to wentylator ma sie krecic wraz z obr. silnika ale do pewnego poziomu obr.
visco ma olej w sobie ktory odpowiada za sklejanie
dziq111 i tu masz racje z tym żę to jak szybko chodzi wentylator to róznie bywa :) u jednych szybciej u innych wolniej , nie zaprzeczalnym faktem jest to iż po przekroczeniu pewnej temeperatury pracy sprzęgło wiskotyczne załancza wenylator na stałe aby chłodzić silnik. I tak jak piszesz ciecz która jest w nim odpwiada za to iż podczas gwałtownego wzrostu obrotów obroty wentylatoa nie rosną w tym samym tempie. Kiedy wisko jest rąbniete wtedy wentylator nie wytrzymuje takiego przyspieszenia i siła odśrodkowo urywa łopatki. A widziałem jak duza jest to siła po mojej chłodnicy.



Qrcze to ja nie wiem misiak . Kiedy u mnie było rąbnięte palce mi chciało po urywać :/ jeśłi tak się stało to może masz dobrą to wiskoze . A może poprostu powolu Ci się ona kończy :/ Ja jednak obstawiałbym sprzęgło wiskotyczne jeśłi nie ma możłwiości żę co kolwiek innego tam się dostało. Tym bardziej że jest to tak samo poularny temat jak wlanięte steroniki ABS , który niestety też ostatnio przerobiłem :) Daj znać co było jak juz znajdziesz bo ja nie bardzo wiem co jeszcze w temacie mogę napisać . Innych przyczyn w zasadzie nie ma żądnych i gdybym miał trzecią ręke na zapasie to bym sobie jedną dał za to uciąć :-)

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 27 sty 2009, 06:35

ja bardziej stawiam na lozysko na visco. aby sprawdzic sciagnij pasek wielorowkowy i sprawdz luzy w kazda strone.

jak włączysz silnik i po 20 s. dasz 2000 rpm to wentylator juz calym pedem chłodzi? charakterystyczny dzwiek sie wtedy wydobywa.



ÂŚciagnij ten wentylator i poogladaj tą osłone co jest wokół niego moze przy duzych obrotach wciaga go i lamie lopatki.
ja tez mam visco walniete ale w druga strone :) gdy zimny od razu pracuje - tu jest zle ale wyłącza powyzej 3000 tyś obr silnika -- czyli nie zwieksza ciagu tak tez powinno byc czyli w moim przypadku jest to nie szkodliwe:) aczkolwiek bedzie nowe u mnie:)

misiak78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 304
Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: misiak78 » 27 sty 2009, 17:02

Sprawdzilem wiskoze na wszystkie sposoby. Po zapaleniu auta wiatrak chodzi identycznie z obortami silnika przez 20 sekund, Po uplywie tego czasu moge go juz przytrzymac reka. Nawet przy dodawaniu gazu do oporu wiatrak obraca sie w tym samym tempie.
Przetestowalem ze znajomym ktory trzymal wiatrak a ja mu dawalem ognia. (silnik rozgrzany do temp 90 stopni, temp oleju 80.
Nie cisnieniuje, plyn w normie temperatura OK.
Ale lopatki pourywalo.
Wiec wiskoza czy nie? czy moze czary?

thror0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:17
Lokalizacja: Nowa Ruda
Kontakt:

Post autor: thror0 » 31 paź 2019, 11:05

Witam u mnie nawet przy -5C kręci od razu mocno cały czas i tu pytanie.
Czy samemu można sprawdzić sprzęgło tzn. na zimnym zgaszonym silniku spróbować ręcznie kręcić wiatrakiem i jak będzie bardzo ciężko ale się nie da to by znaczyło że jest spięte na maxa cały czas ??

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 31 paź 2019, 13:28

Wisko może startować spięte ale powinno się rozpiąć dość szybko, dzieje się tak bo ono do działania wymaga siły odśrodkowej i jak gasisz silnik a jest spięte to bez obrotów się nie odepnie. Dopiero jak dostanie obroty z silnika to się rozepnie. Możesz je sprawdzić czymś niezbyt twardym ale dość sztywnym np kawałkiem kartonu. Po odpaleniu zimnego auta poczekaj z 1 min i spróbuj zablokować wentylator kawałkiem kartonu, jak się uda to jest ok jak zmieli karton to wisko masz zablokowane. Kręcąc ręką nic nie sprawdzisz, wisko wymaga obrotów silnika do działania (no chyba, że przykręcisz je na wiertarke albo coś w tym stylu ;))

Nikostratus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 23 lip 2017, 16:59
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Nikostratus » 31 paź 2019, 23:54

Po co kombinować z kartonem ? Po odpaleniu i upływie chwili visco powinno się uciszyć, tak samo jak słychać i czuć że visco jest cały czas spięte i chodzi jak ciężarówka przy +30 st to niestety jest ono do wymiany i nie ma co kombinować ... a wkładając cokolwiek w wentylator można sobie zrobić krzywdę a w najlepszym przypadku uszkodzić łopatki a przy okazji chłodnicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga