Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3,0 quattro bierze olej

Silniki benzynowe
Krinoni

3,0 quattro bierze olej

Post autor: Krinoni » 25 sty 2015, 13:03

Witam.
Mam problem z moim kombikiem. Mianowicie auto bardzo duzo bierze oleju. Zmienialem juz olej na 10w 40 wymienilem uszczelki pod kopulkami bo bylo widac slady oleju i dalej to samo. Mozecie mi poradzic gdzie mam szukac jeszcze problemu????

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 25 sty 2015, 13:16

zalej 5w...(ile bierze tego oleju)

Krinoni

Post autor: Krinoni » 25 sty 2015, 14:11

Jazda moja jest mieszana czasami dynamicznie czasami spokojnie ale po przejechaniu okolo 2 tys kilometrow moze 3 tys zapala mi sie kontrolka na komputerze o niskim stanie oleju :(

[ Dodano: 2015-01-25, 14:11 ]
Jaki olej proponujecie lac do tego auta?????

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 25 sty 2015, 14:33

poczytaj tutaj:

viewtopic.php?t=12489

Dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie...

Awatar użytkownika
wircik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 mar 2012, 21:25
Lokalizacja: WIELUŃ

Post autor: wircik » 25 sty 2015, 16:30

Ja miałem ASNa i one z natury lubią olej. Zalej 5W30 Valvoline - przynajmniej mój ograniczył zużycie o połowę. Wszystko zależy jak szybko latasz - one nie lubią pociskania.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 25 sty 2015, 20:02

wircik pisze:Zalej 5W30 Valvoline

Racja... tylko kup oryginalny olej a nie podróbę.
wircik pisze:Wszystko zależy jak szybko latasz - one nie lubią pociskania.
Tak zwane pociskanie bardzo lubią <okok> tylko wtedy należy liczyć się ze zwiększonym apetytem na olej. To normalne <luzik>

Krinoni

Post autor: Krinoni » 26 sty 2015, 07:19

rafio83 pisze: Dalej nie odpowiedziałeś na moje pytanie...
Ciezko mi powiedziec ile... ale minimum 2l musze wlac

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 26 sty 2015, 08:37

Z mojego doświadczenia z ASNem (obecnie 330kkm bez otwierania) zauważyłem, że olej spożywany w większej ilości w dużym stopniu zależy od odmy oraz zastosowanego oleju. Ja przeskoczyłem z Castrola 5w30 na Total Racing 10W50, odmy oczyszczone, silnik uszczleniony (pod klawiaturami, zimerini wału), zmiana rozrządu. Spożycie spadło do ok 250ml/1000km gdzie auto nie jeździło emerycko. Owszem przy pełnym obciążeniu (autostrada) zaciągało 500-700ml. Taka przypadłość nowych generacji silników. Bądź co bądź ASN to silnik wprowadzający nową technologię w układzie rozrządu i nie tylko.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 26 sty 2015, 10:05

rafio83 pisze:zalej 5w
ostatnio słyszałem że lepszy jest 10w50 lub 10w60 ale to już inna półka cenowa. ja u siebie też zalałem 5w40 valvoline i trochę się uspokoiło, ale tylko jak moja żona jeździ jak ja wsiadam to już od czasu do czasu trzeba dolać <wnerw>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 26 sty 2015, 11:53

Zamiast 10w50, polecam 5w50, mobil takie cuś produkuje.
10w60 wcale nie są drogie.

Krinoni

Post autor: Krinoni » 26 sty 2015, 12:02

bloku pisze: odmy oczyszczone
Jak je oczyscic?????

[ Dodano: 2015-01-26, 12:02 ]
co sadzicie o plukance silnika????

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 26 sty 2015, 12:04

Niestety 2 litry na 2000 to nadal mieści się w normie Audi <rotfl>

A tak serio, nie lej 10W jeśli jeździsz krótkie trasy i nie jesteś uważny przy jeździe na nierozgrzanym silniku. 10 W żeby dobrze pracować wymaga rozgrzania silnika.

Metyoo dobrze prawi... i zwróć uwagę by lać pełen syntetyk a nie pół czy minerał.

Odma to taki plastik który idzie jakby dokoła silnika i do skrzyni korbowej. Trzeba całą rozpiąć, sprawdzić czy nie jest popękana i wyczyścić z osadów, nalotów i generalnie sprawdzić czy jest drożna. To samo tyczy się eżektora. Wymiana obu, to przy zakupie eżektora z ASO oraz Odmy z IC to jakieś 280 zł razem

Płukanka silnika jest ok i po zmianie na 5 w z 10w ja bym polecał + wymiana oleju po 10 tyś pierwsza po zmianie.

Pamiętaj by nie korzystać z jakichś wynalazków, tylko kup płukankę Liqui Moly.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 26 sty 2015, 12:12

metyoo pisze:Zamiast 10w50, polecam 5w50, mobil takie cuś produkuje.
10w60 wcale nie są drogie.
chyba jakiś kolega z forum się wypowiadał na temat 10W50a ja przeczytaniu jego postu rozmawiałem ze znajomym olejarzem i to on powiedział że lepsze od 5w są 10W50/60 ale mówimy o olejach motul, liqui czy valvoline, stosuje się je ponoć do silników już trochę zajechanych...
dodam jeszcze że te 10W60 czy nawet 20W to oleje do bardziej wyczynowej jazdy i może faktycznie nie jest wcale dobrym pomysłem go lać ale jak komuś za dużo bierze oleju to jest to jakieś rozwiązanie żeby mniej go ubywało... chociaż tak naprawdę to i tak to odwlekanie nieuniknionego..
skiwtc pisze:co sadzicie o plukance silnika????
ja raczej tego bym nie polecał do silników z dużym przebiegiem
Ostatnio zmieniony 26 sty 2015, 12:20 przez krzysiek-lex, łącznie zmieniany 1 raz.

Krinoni

Post autor: Krinoni » 26 sty 2015, 12:30

mrporpoise pisze:
A tak serio, nie lej 10W jeśli jeździsz krótkie trasy i nie jesteś uważny przy jeździe na nierozgrzanym silniku. 10 W żeby dobrze pracować wymaga rozgrzania silnika.
Staram sie dbac o silnik i chce aby ten samochod chodzil jak zegarek.... Nie jestem osoba ktora odpala auto i gaz do dechy. Jezdze raczej spokojnie czasami zdaza sie ze lubie szybko przyspieszyc czy tam troche szybciej pojechac. co do tej odmy to jak sadzicie lepiej czyscic czy odrazu kupic nowa????

[ Dodano: 2015-01-26, 12:18 ]
co do tras to sa od 20km w gore. Oczywiscie zdaza sie trasa kilka kilometrow ale bardzo zadko

[ Dodano: 2015-01-26, 12:30 ]
skiwtc pisze:co sadzicie o plukance silnika????
krzysiek-lexja pisze: raczej tego bym nie polecał do silników z dużym przebiegiem
co do kilometrow to ciezko powiedziec licznik pokazuje 190 tys km. Kazdy wie jak to sie kupuje w polsce sprowadzane auta....

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 26 sty 2015, 12:31

krzysiek-lex, Dlaczego byś nie polecał płukanki do silników z dużym przebiegiem? :) Ja bym nie polecał jedynie do zajechanych silników które w kupie utrzymuje już tylko i wyłącznie nagar i engine doctor. Prawda jest taka, że płukanka jest neutralna dla uszczelnień silnika, rozpuszcza jedynie osady i wręcz czasem pomaga...
Chyba, że leje się płukankę firmy krzak, to strach. Tak poza tym nie ma żadnych przeciwwskazań i szczerze mówiąc ani ja ani kilku znajomych mechaników nie spotkało się, by płukanka zaszkodziła, chyba, że silnik i tak był w stanie terminalnym, do remontu.

skiwtc, Skoro jeździsz raczej delikatnie i czasem tylko pociśniesz, to 10W ci nie potrzebne. To leją chłopaki i dziewczyny głównie do S6, gdzie sam taki samochodzik aż się prosi o potraktowanie ostrzej :) Lej 5W dobrej firmy - masz w temacie o olejach wszystko.

Co do odmy - musisz ocenić w jakim jest stanie, jak zaczniesz ją sprawdzać i poczujesz, że sypie się w rękach, bądź jest dla ciebie podejrzana, to wymieniaj. Od razu mówię że w ASO to 450 zł za kawałki plastiku, więc idź do IC albo z sieci zamawiaj.
Eżektor jak sprawdzić też masz opisane na forum, dokładnie rozrysowane co i jak powinno działać. Nie kupuj zamiennika tylko idź po Ori do ASO - koszt około 120 zł. Dostępne w ASO Audi, VW i Skody.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga