3,0 quattro bierze olej
3,0 quattro bierze olej
Witam.
Mam problem z moim kombikiem. Mianowicie auto bardzo duzo bierze oleju. Zmienialem juz olej na 10w 40 wymienilem uszczelki pod kopulkami bo bylo widac slady oleju i dalej to samo. Mozecie mi poradzic gdzie mam szukac jeszcze problemu????
Mam problem z moim kombikiem. Mianowicie auto bardzo duzo bierze oleju. Zmienialem juz olej na 10w 40 wymienilem uszczelki pod kopulkami bo bylo widac slady oleju i dalej to samo. Mozecie mi poradzic gdzie mam szukac jeszcze problemu????
Z mojego doświadczenia z ASNem (obecnie 330kkm bez otwierania) zauważyłem, że olej spożywany w większej ilości w dużym stopniu zależy od odmy oraz zastosowanego oleju. Ja przeskoczyłem z Castrola 5w30 na Total Racing 10W50, odmy oczyszczone, silnik uszczleniony (pod klawiaturami, zimerini wału), zmiana rozrządu. Spożycie spadło do ok 250ml/1000km gdzie auto nie jeździło emerycko. Owszem przy pełnym obciążeniu (autostrada) zaciągało 500-700ml. Taka przypadłość nowych generacji silników. Bądź co bądź ASN to silnik wprowadzający nową technologię w układzie rozrządu i nie tylko.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Niestety 2 litry na 2000 to nadal mieści się w normie Audi
A tak serio, nie lej 10W jeśli jeździsz krótkie trasy i nie jesteś uważny przy jeździe na nierozgrzanym silniku. 10 W żeby dobrze pracować wymaga rozgrzania silnika.
Metyoo dobrze prawi... i zwróć uwagę by lać pełen syntetyk a nie pół czy minerał.
Odma to taki plastik który idzie jakby dokoła silnika i do skrzyni korbowej. Trzeba całą rozpiąć, sprawdzić czy nie jest popękana i wyczyścić z osadów, nalotów i generalnie sprawdzić czy jest drożna. To samo tyczy się eżektora. Wymiana obu, to przy zakupie eżektora z ASO oraz Odmy z IC to jakieś 280 zł razem
Płukanka silnika jest ok i po zmianie na 5 w z 10w ja bym polecał + wymiana oleju po 10 tyś pierwsza po zmianie.
Pamiętaj by nie korzystać z jakichś wynalazków, tylko kup płukankę Liqui Moly.
A tak serio, nie lej 10W jeśli jeździsz krótkie trasy i nie jesteś uważny przy jeździe na nierozgrzanym silniku. 10 W żeby dobrze pracować wymaga rozgrzania silnika.
Metyoo dobrze prawi... i zwróć uwagę by lać pełen syntetyk a nie pół czy minerał.
Odma to taki plastik który idzie jakby dokoła silnika i do skrzyni korbowej. Trzeba całą rozpiąć, sprawdzić czy nie jest popękana i wyczyścić z osadów, nalotów i generalnie sprawdzić czy jest drożna. To samo tyczy się eżektora. Wymiana obu, to przy zakupie eżektora z ASO oraz Odmy z IC to jakieś 280 zł razem
Płukanka silnika jest ok i po zmianie na 5 w z 10w ja bym polecał + wymiana oleju po 10 tyś pierwsza po zmianie.
Pamiętaj by nie korzystać z jakichś wynalazków, tylko kup płukankę Liqui Moly.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
chyba jakiś kolega z forum się wypowiadał na temat 10W50a ja przeczytaniu jego postu rozmawiałem ze znajomym olejarzem i to on powiedział że lepsze od 5w są 10W50/60 ale mówimy o olejach motul, liqui czy valvoline, stosuje się je ponoć do silników już trochę zajechanych...metyoo pisze:Zamiast 10w50, polecam 5w50, mobil takie cuś produkuje.
10w60 wcale nie są drogie.
dodam jeszcze że te 10W60 czy nawet 20W to oleje do bardziej wyczynowej jazdy i może faktycznie nie jest wcale dobrym pomysłem go lać ale jak komuś za dużo bierze oleju to jest to jakieś rozwiązanie żeby mniej go ubywało... chociaż tak naprawdę to i tak to odwlekanie nieuniknionego..
ja raczej tego bym nie polecał do silników z dużym przebiegiemskiwtc pisze:co sadzicie o plukance silnika????
Ostatnio zmieniony 26 sty 2015, 12:20 przez krzysiek-lex, łącznie zmieniany 1 raz.
Staram sie dbac o silnik i chce aby ten samochod chodzil jak zegarek.... Nie jestem osoba ktora odpala auto i gaz do dechy. Jezdze raczej spokojnie czasami zdaza sie ze lubie szybko przyspieszyc czy tam troche szybciej pojechac. co do tej odmy to jak sadzicie lepiej czyscic czy odrazu kupic nowa????mrporpoise pisze:
A tak serio, nie lej 10W jeśli jeździsz krótkie trasy i nie jesteś uważny przy jeździe na nierozgrzanym silniku. 10 W żeby dobrze pracować wymaga rozgrzania silnika.
[ Dodano: 2015-01-26, 12:18 ]
co do tras to sa od 20km w gore. Oczywiscie zdaza sie trasa kilka kilometrow ale bardzo zadko
[ Dodano: 2015-01-26, 12:30 ]
skiwtc pisze:co sadzicie o plukance silnika????
co do kilometrow to ciezko powiedziec licznik pokazuje 190 tys km. Kazdy wie jak to sie kupuje w polsce sprowadzane auta....krzysiek-lexja pisze: raczej tego bym nie polecał do silników z dużym przebiegiem
krzysiek-lex, Dlaczego byś nie polecał płukanki do silników z dużym przebiegiem? Ja bym nie polecał jedynie do zajechanych silników które w kupie utrzymuje już tylko i wyłącznie nagar i engine doctor. Prawda jest taka, że płukanka jest neutralna dla uszczelnień silnika, rozpuszcza jedynie osady i wręcz czasem pomaga...
Chyba, że leje się płukankę firmy krzak, to strach. Tak poza tym nie ma żadnych przeciwwskazań i szczerze mówiąc ani ja ani kilku znajomych mechaników nie spotkało się, by płukanka zaszkodziła, chyba, że silnik i tak był w stanie terminalnym, do remontu.
skiwtc, Skoro jeździsz raczej delikatnie i czasem tylko pociśniesz, to 10W ci nie potrzebne. To leją chłopaki i dziewczyny głównie do S6, gdzie sam taki samochodzik aż się prosi o potraktowanie ostrzej Lej 5W dobrej firmy - masz w temacie o olejach wszystko.
Co do odmy - musisz ocenić w jakim jest stanie, jak zaczniesz ją sprawdzać i poczujesz, że sypie się w rękach, bądź jest dla ciebie podejrzana, to wymieniaj. Od razu mówię że w ASO to 450 zł za kawałki plastiku, więc idź do IC albo z sieci zamawiaj.
Eżektor jak sprawdzić też masz opisane na forum, dokładnie rozrysowane co i jak powinno działać. Nie kupuj zamiennika tylko idź po Ori do ASO - koszt około 120 zł. Dostępne w ASO Audi, VW i Skody.
Chyba, że leje się płukankę firmy krzak, to strach. Tak poza tym nie ma żadnych przeciwwskazań i szczerze mówiąc ani ja ani kilku znajomych mechaników nie spotkało się, by płukanka zaszkodziła, chyba, że silnik i tak był w stanie terminalnym, do remontu.
skiwtc, Skoro jeździsz raczej delikatnie i czasem tylko pociśniesz, to 10W ci nie potrzebne. To leją chłopaki i dziewczyny głównie do S6, gdzie sam taki samochodzik aż się prosi o potraktowanie ostrzej Lej 5W dobrej firmy - masz w temacie o olejach wszystko.
Co do odmy - musisz ocenić w jakim jest stanie, jak zaczniesz ją sprawdzać i poczujesz, że sypie się w rękach, bądź jest dla ciebie podejrzana, to wymieniaj. Od razu mówię że w ASO to 450 zł za kawałki plastiku, więc idź do IC albo z sieci zamawiaj.
Eżektor jak sprawdzić też masz opisane na forum, dokładnie rozrysowane co i jak powinno działać. Nie kupuj zamiennika tylko idź po Ori do ASO - koszt około 120 zł. Dostępne w ASO Audi, VW i Skody.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga