[ MULTI] [FNX] Sterownik Multutronic 01J 927 156 CA
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
[ MULTI] [FNX] Sterownik Multutronic 01J 927 156 CA
Przedstawię moją historię z Multi FNX model sterownika jak w temacie.
Może mieliście taką przypadłość
Padł sterownik błąd 17090 czujnik F125 awaria na FIS w pozycji R odnośnik do problemu na forum: viewtopic.php?t=51517
kolega Bart-s naprawił połączenie+czas wymiana oleju
po 2 miesiącach problem powrócił ten sam błąd 17090 też F125 tym razem awaria FIS w pozycji D
Wizyta u Bartka i diagnoza połączenia po stronie F125 OK poprawił połączenia Zasilania Sterownika no i jeśli problem powróci stawia na płytkę sterownika tam coś może być nie tak. Powrót do domu 360 km wszystko OK na drógi dzień Błąd powrócił
NO i teraz czy mieliście takową sytuacje w swoim MULTI???
Teraz trzeba szukać sterownika no i wgranie softa
Może mieliście taką przypadłość
Padł sterownik błąd 17090 czujnik F125 awaria na FIS w pozycji R odnośnik do problemu na forum: viewtopic.php?t=51517
kolega Bart-s naprawił połączenie+czas wymiana oleju
po 2 miesiącach problem powrócił ten sam błąd 17090 też F125 tym razem awaria FIS w pozycji D
Wizyta u Bartka i diagnoza połączenia po stronie F125 OK poprawił połączenia Zasilania Sterownika no i jeśli problem powróci stawia na płytkę sterownika tam coś może być nie tak. Powrót do domu 360 km wszystko OK na drógi dzień Błąd powrócił
NO i teraz czy mieliście takową sytuacje w swoim MULTI???
Teraz trzeba szukać sterownika no i wgranie softa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
A mozesz powiedziec czy blad jest static intermitent ? Ramki zamrozonej w tym sterowniku niestety nie bedzie... Blad wystepuje na zimnym na cieplym czy stale ?
Magnesy od grzebienia w skrzyni biegow czyste?
Problematyczne w tym wszystkim jest to, ze masz najstarszy model multitronika (wlasciwie to praktycznie jeden z pierwszych). Nie wszystkie sterowniki z prostokatna wtyczka sa takie same...
Wszystko da sie zorganizowac - kwestia oplacalnosci... 
Magnesy od grzebienia w skrzyni biegow czyste?
Problematyczne w tym wszystkim jest to, ze masz najstarszy model multitronika (wlasciwie to praktycznie jeden z pierwszych). Nie wszystkie sterowniki z prostokatna wtyczka sa takie same...


- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
Problem występował na początku na pozycji R auto mimo wciskania gazu stało w miejscu a na Fis zaczęło migać PRND podczas przełączania z P na D lewarek musiał przejść przez R więc odpalałem Auto na N aby pozbyć się błędu
Bart-s naprawił połączenia F125
Za dwa miesiące zrobiło się to samo tylko tym razem:
Auto odpalało R i D w porządku po przejechaniu kilku kilometrów nagle gasło podświetlenie D i mimo naciskania pedału gazu auto nie jechało dalej. Dzwignia na pozycję Tip w bok na Fis zaczeło migać 123456 i auto jechało z powrotem na D i jazda z migającym fisem ale po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu już było OK nic sie nie działo przejechałem 400km i żadnego błędu.
Ponowna wizyta u Bartka i połączenia F125 Były OK
poprawił połączenie na zasilaniu sterownika to mogło powodowac zrywanie połączenia.
Wszystko było ok.
Do dziś Znowu to samo.
Myślę że dopóki skrzynia sie nie rozgrzeje właśnie to się dzieje.
Bart-s naprawił połączenia F125
Za dwa miesiące zrobiło się to samo tylko tym razem:
Auto odpalało R i D w porządku po przejechaniu kilku kilometrów nagle gasło podświetlenie D i mimo naciskania pedału gazu auto nie jechało dalej. Dzwignia na pozycję Tip w bok na Fis zaczeło migać 123456 i auto jechało z powrotem na D i jazda z migającym fisem ale po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu już było OK nic sie nie działo przejechałem 400km i żadnego błędu.
Ponowna wizyta u Bartka i połączenia F125 Były OK
poprawił połączenie na zasilaniu sterownika to mogło powodowac zrywanie połączenia.
Wszystko było ok.
Do dziś Znowu to samo.
Myślę że dopóki skrzynia sie nie rozgrzeje właśnie to się dzieje.
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
po ostatniej wizycie u Bart-s też o tym myślałem że może coś jest z wiązką między ECU silnika i ABS a ECU skrzyni ale Bartek mówi że to na pewno sterownik ma już szukać odpowiedniego i wgrac soft, ale myślałem że może ktoś miał taką przypadłość i będziemy mogli coś wykluczyć.
Teraz zastanawiam się nad powodem takiego uwalenia ECU
Z diagnozy BARTKA Spręgło i Dumper są do wymiany ale jeszcze jest czas więc myślę że te kwestie wyklucze w powodzie powstania takiej sytuacji.
Po prostu 200kkm i ECU juz się sypie
Błędy aktualne
17090 transmission range sensor (F 125) Implausible signal
P0706 35-10 Intermittent
ABS
01119 Gear recognition signal
35-10 intermittent
Teraz zastanawiam się nad powodem takiego uwalenia ECU
Z diagnozy BARTKA Spręgło i Dumper są do wymiany ale jeszcze jest czas więc myślę że te kwestie wyklucze w powodzie powstania takiej sytuacji.
Po prostu 200kkm i ECU juz się sypie

Błędy aktualne
17090 transmission range sensor (F 125) Implausible signal
P0706 35-10 Intermittent

ABS
01119 Gear recognition signal
35-10 intermittent
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Przy okazji zrob log z grup 12 14 16 25 od 40 do 48, 81 82.
Ogolnie potrzebujesz HW JE lub JH po zmianie oprogramowania moze byc tez HW JF. Nie pamietam tylko czy po zmianie HW na JF, w tym wypadku trzeba przerabiac wiazke instalacji (w najstarszych sterownikach nie ma stalego plusa (klemme 30)) w nowszych jest staly plus + klemme 15(zaplon).
Ogolnie potrzebujesz HW JE lub JH po zmianie oprogramowania moze byc tez HW JF. Nie pamietam tylko czy po zmianie HW na JF, w tym wypadku trzeba przerabiac wiazke instalacji (w najstarszych sterownikach nie ma stalego plusa (klemme 30)) w nowszych jest staly plus + klemme 15(zaplon).
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2006
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
O to chodzi ze występuje informując miganiem FisaPRND No i odczuwalna inna praca skrzyni podczas przełączania PRND jeszcze jutro spróbuję złapać tuż po awarii gdy auto nie będzie chciało jechać.
Oto moje wyniki podczas awarii
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
i jeszcze wszystkie na P
Plik z blikami
[ Dodano: 2015-01-25, 14:24 ]
Dziś zrobiłem bloki podczas awarii:
Brak podświetlania D auto stoi mimo gazu w podłogę"
a oto efekt :
Oto moje wyniki podczas awarii
i jeszcze wszystkie na P
Plik z blikami
[ Dodano: 2015-01-25, 14:24 ]
Dziś zrobiłem bloki podczas awarii:
Brak podświetlania D auto stoi mimo gazu w podłogę"
a oto efekt :
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
no coz skrzynia wyglada okej (poza sterowaniem) ale da sie tym jezdzic.
Co do migania - w momencie kiedy wrzuciles D sterownik nie rozpoznaje D tylko N / ZN.
Jeszcze jedna rzecz mi przychodzi do glowy... linka ktora idzie od wajchy do skrzyni...
jezeli nie...
to:
Nie wiem w jakiej technologii naprawia te sterowniki Twoj kolega, ale uwazam ze zle go naprawil / zabil przy naprawie np. elektrostatycznie. Co by moglo pasowac ze usterka wystapila po czasie.
Jezeli chcesz to mozesz ten sterownik wymontowac i wyslac do mnie, mam mozliwosc kompleksowego przetestowania takiego sterownika bez samochodu. Najlepiej odezwij sie na PW.
Co do migania - w momencie kiedy wrzuciles D sterownik nie rozpoznaje D tylko N / ZN.
Jeszcze jedna rzecz mi przychodzi do glowy... linka ktora idzie od wajchy do skrzyni...
jezeli nie...
to:
Nie wiem w jakiej technologii naprawia te sterowniki Twoj kolega, ale uwazam ze zle go naprawil / zabil przy naprawie np. elektrostatycznie. Co by moglo pasowac ze usterka wystapila po czasie.
Jezeli chcesz to mozesz ten sterownik wymontowac i wyslac do mnie, mam mozliwosc kompleksowego przetestowania takiego sterownika bez samochodu. Najlepiej odezwij sie na PW.