[Tip / BMK 3.0 ] Drgania przy zmianie biegu 3 na 4
[Tip / BMK 3.0 ] Drgania przy zmianie biegu 3 na 4
Witam,
Mam problem z Tipem ASB w moim A6 C6 3.0 TDI Q.
Przy zmianie biegu z 3 na 4 samochód samochód ma delikatne drgania/szarpnięcia i dłużej niż zwykle zmienia bieg ( przeciąga ) . Problem występuje TYLKO przy delikatnej jeździe ( na niskich obrotach ) Problem nie występuje przy zmianie biegów łopatkami. Występuje tylko na pełnym automacie. Innych problemów ze skrzynią nie zaobserwowałem, ładnie zmienia i redukuje biegi.
Dodam że 1,5 roku temu przy redukcji z 4 na 3 miałem znany dźwięk "jęknięcia " Wymieniłem olej i od tamtej pory jest cisza....
Co byście doradzili ? jechać ponownie na wymianę oleju?
Pozdrawiam
Mam problem z Tipem ASB w moim A6 C6 3.0 TDI Q.
Przy zmianie biegu z 3 na 4 samochód samochód ma delikatne drgania/szarpnięcia i dłużej niż zwykle zmienia bieg ( przeciąga ) . Problem występuje TYLKO przy delikatnej jeździe ( na niskich obrotach ) Problem nie występuje przy zmianie biegów łopatkami. Występuje tylko na pełnym automacie. Innych problemów ze skrzynią nie zaobserwowałem, ładnie zmienia i redukuje biegi.
Dodam że 1,5 roku temu przy redukcji z 4 na 3 miałem znany dźwięk "jęknięcia " Wymieniłem olej i od tamtej pory jest cisza....
Co byście doradzili ? jechać ponownie na wymianę oleju?
Pozdrawiam
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6
Koszyk= konwerter ? wydaje mi się że jak koszyk padałby to objaw występowałby również przy ręcznej zmianie biegów, lub na innych biegach.... oczywiście mogę się mylić.
Edit.
Wyczytałem że konwerter może się ślizgać na trybie automatycznym lecz na tipie już nie. Jest to prawda?
Edit.
Wyczytałem że konwerter może się ślizgać na trybie automatycznym lecz na tipie już nie. Jest to prawda?
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6
Na "S" jedzie pięknie lecz szkoda grzać niepotrzebnie samochód na sporcie.
Adaptacji w mojej skrzyni niestety nie można wycofać. Temat adaptacji wałkowałem kiedyś na forum i dostałem potwierdzenie że nie ma możliwości. Za starą skrzynie mam ( pierwszy rok produkcji C6 )
Co do drgania/poślizgu nie zawsze to występuje. Dziś wystąpiło to dwa razy ( pasażer nawet tego nie zauważył )
Chyba podjadę do Samko - zrobię najpierw wymianę oleju.
Adaptacji w mojej skrzyni niestety nie można wycofać. Temat adaptacji wałkowałem kiedyś na forum i dostałem potwierdzenie że nie ma możliwości. Za starą skrzynie mam ( pierwszy rok produkcji C6 )
Co do drgania/poślizgu nie zawsze to występuje. Dziś wystąpiło to dwa razy ( pasażer nawet tego nie zauważył )
Chyba podjadę do Samko - zrobię najpierw wymianę oleju.
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6
- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1362
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Co do tego zgoda pełna. Natomiast nie wierzę by nie można było adaptacji wyzerować w jakimkolwiek automacie. Chodzi o to, że wymiana oleju w jakiejkolwiek skrzyni na nowy bez zresetowania adaptacji narażałaby hydraulikę skrzyni na awarię. Reset adaptacji przeciwdziała zbyt dużemu ciśnieniu oleju na elektrozaworach zwłaszcza na zaworze sterującymFilipppc6 pisze:Adaptacji w mojej skrzyni niestety nie można wycofać.
Nawet ponowne wgranie softu skrzyni sprawia, że mamy "czyste konto" i sterownik musi od nowa nauczyć się wszystkich ustawień - a nie tylko naszego stylu jazdy
Wielu ludzi popełnia natomiast ten błąd - wymienia olej (statycznie, bądź dynamicznie) pozostawiając starą adaptację. Narzekając, że po zmianie oleju praca skrzyni uległa znacznemu pogorszeniu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
to zaprogramuj ja jeszcze raz jaka kolwiek nowsza lub starsza wersja a pozniej wroc do swojej jak ja lubiszFilipppc6 pisze:Na "S" jedzie pięknie lecz szkoda grzać niepotrzebnie samochód na sporcie.
Adaptacji w mojej skrzyni niestety nie można wycofać. Temat adaptacji wałkowałem kiedyś na forum i dostałem potwierdzenie że nie ma możliwości. Za starą skrzynie mam ( pierwszy rok produkcji C6 )
Co do drgania/poślizgu nie zawsze to występuje. Dziś wystąpiło to dwa razy ( pasażer nawet tego nie zauważył )
Chyba podjadę do Samko - zrobię najpierw wymianę oleju.
Jezeli nie chcesz jej programowac - to adaptacje w Twojej skrzyni biegow mozna wykonac za pomoca urzadzenia diagnostycznego zf. Do wykonania np. w ASB Dlugoleka.
Pozdrawiam
Ok, poszukam na laptopie flashy do sterowników - z tego co pamiętam to mam tam nowy do skrzyni....
[ Dodano: 2015-01-15, 19:39 ]
Więc soft do skrzyni wgrany. Narazie nie ślizga/drga lecz mało jeździłem. Jutro mam dłuższą trasę więc wszystko wyjdzie. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić konwerter??????????????? bo oddaję samochód na pełen rozrząd czyli silnik będzie wyciągany - jest to okazja do pogrzebania przy konwerterze. Mam obawy czy wymiana softu pomoże więc zastanawiam się czy nie zregenerować konwertera.
[ Dodano: 2015-01-15, 19:39 ]
Więc soft do skrzyni wgrany. Narazie nie ślizga/drga lecz mało jeździłem. Jutro mam dłuższą trasę więc wszystko wyjdzie. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić konwerter??????????????? bo oddaję samochód na pełen rozrząd czyli silnik będzie wyciągany - jest to okazja do pogrzebania przy konwerterze. Mam obawy czy wymiana softu pomoże więc zastanawiam się czy nie zregenerować konwertera.
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
W takiej sytuacji najbezpieczenij byloby wyrwac cala skrzynie i przejrzec w srodku. Sama wymiana konwertera przy tym przebiegu moze juz nie pomoc. (na pewno przydaloby sie zweryfikowanie stanu sterowania hydraulicznego), wymienic tarczki cierne, uszczelnienia....duzo by o tym gadac;)Filipppc6 pisze:Ok, poszukam na laptopie flashy do sterowników - z tego co pamiętam to mam tam nowy do skrzyni....
[ Dodano: 2015-01-15, 19:39 ]
Więc soft do skrzyni wgrany. Narazie nie ślizga/drga lecz mało jeździłem. Jutro mam dłuższą trasę więc wszystko wyjdzie. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić konwerter??????????????? bo oddaję samochód na pełen rozrząd czyli silnik będzie wyciągany - jest to okazja do pogrzebania przy konwerterze. Mam obawy czy wymiana softu pomoże więc zastanawiam się czy nie zregenerować konwertera.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga