Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Tip / BMK 3.0 ] Drgania przy zmianie biegu 3 na 4

Układ napędowy i skrzynie biegów
Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

[Tip / BMK 3.0 ] Drgania przy zmianie biegu 3 na 4

Post autor: Filipppc6 » 26 gru 2014, 20:32

Witam,


Mam problem z Tipem ASB w moim A6 C6 3.0 TDI Q.

Przy zmianie biegu z 3 na 4 samochód samochód ma delikatne drgania/szarpnięcia i dłużej niż zwykle zmienia bieg ( przeciąga ) . Problem występuje TYLKO przy delikatnej jeździe ( na niskich obrotach ) Problem nie występuje przy zmianie biegów łopatkami. Występuje tylko na pełnym automacie. Innych problemów ze skrzynią nie zaobserwowałem, ładnie zmienia i redukuje biegi.

Dodam że 1,5 roku temu przy redukcji z 4 na 3 miałem znany dźwięk "jęknięcia :) " Wymieniłem olej i od tamtej pory jest cisza....


Co byście doradzili ? jechać ponownie na wymianę oleju?



Pozdrawiam
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 26 gru 2014, 21:45

jaki masz przebieg koleszko i przy jakim wymieniłes olej w tipie??

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 26 gru 2014, 21:47

Obecnie mam 250 tys. Olej wymieniałem ok. 15 tys (1,5 roku temu w Samko )
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

antonio_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2009, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: antonio_ » 26 gru 2014, 22:18

koszyk forward chyba umiera
Seryjny 3.0TDI [BMK] 224PS++ zastąpiony poliftowym 3.0TDI [CCW] 239PS++ :)

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 27 gru 2014, 07:55

Koszyk= konwerter ? wydaje mi się że jak koszyk padałby to objaw występowałby również przy ręcznej zmianie biegów, lub na innych biegach.... oczywiście mogę się mylić.


Edit.

Wyczytałem że konwerter może się ślizgać na trybie automatycznym lecz na tipie już nie. Jest to prawda?
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 29 gru 2014, 09:50

Na trybie S, tez powinien "lepiej" jezdzic. Teoretycznie moze, z tego wzgledu, ze tryb tip / sport, agresywniej i mocniej zmienia biegi.

Sprobuj wycofac adaptacje.

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 29 gru 2014, 17:55

Na "S" jedzie pięknie lecz szkoda grzać niepotrzebnie samochód na sporcie.

Adaptacji w mojej skrzyni niestety nie można wycofać. Temat adaptacji wałkowałem kiedyś na forum i dostałem potwierdzenie że nie ma możliwości. Za starą skrzynie mam ( pierwszy rok produkcji C6 )


Co do drgania/poślizgu nie zawsze to występuje. Dziś wystąpiło to dwa razy ( pasażer nawet tego nie zauważył )


Chyba podjadę do Samko - zrobię najpierw wymianę oleju.
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1362
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 29 gru 2014, 20:34

Filipppc6 pisze:Adaptacji w mojej skrzyni niestety nie można wycofać.
Co do tego zgoda pełna. Natomiast nie wierzę by nie można było adaptacji wyzerować w jakimkolwiek automacie. Chodzi o to, że wymiana oleju w jakiejkolwiek skrzyni na nowy bez zresetowania adaptacji narażałaby hydraulikę skrzyni na awarię. Reset adaptacji przeciwdziała zbyt dużemu ciśnieniu oleju na elektrozaworach zwłaszcza na zaworze sterującym <okok>
Nawet ponowne wgranie softu skrzyni sprawia, że mamy "czyste konto" i sterownik musi od nowa nauczyć się wszystkich ustawień - a nie tylko naszego stylu jazdy :)

Wielu ludzi popełnia natomiast ten błąd - wymienia olej (statycznie, bądź dynamicznie) pozostawiając starą adaptację. Narzekając, że po zmianie oleju praca skrzyni uległa znacznemu pogorszeniu... :/

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 30 gru 2014, 21:33

Filipppc6 pisze:Na "S" jedzie pięknie lecz szkoda grzać niepotrzebnie samochód na sporcie.

Adaptacji w mojej skrzyni niestety nie można wycofać. Temat adaptacji wałkowałem kiedyś na forum i dostałem potwierdzenie że nie ma możliwości. Za starą skrzynie mam ( pierwszy rok produkcji C6 )


Co do drgania/poślizgu nie zawsze to występuje. Dziś wystąpiło to dwa razy ( pasażer nawet tego nie zauważył )


Chyba podjadę do Samko - zrobię najpierw wymianę oleju.
to zaprogramuj ja jeszcze raz jaka kolwiek nowsza lub starsza wersja a pozniej wroc do swojej jak ja lubisz ;)

Jezeli nie chcesz jej programowac - to adaptacje w Twojej skrzyni biegow mozna wykonac za pomoca urzadzenia diagnostycznego zf. Do wykonania np. w ASB Dlugoleka.

Pozdrawiam

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 30 gru 2014, 21:53

Tzn. wrzucić VCP nowy soft do skrzyni? i wtedy adaptacja będzie od zera?
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 31 gru 2014, 08:43

Nie wszystkie adaotacje i statystyki zostana skasowane ta metoda, ale te najwazniejsze zostana wycofane.

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 15 sty 2015, 19:39

Ok, poszukam na laptopie flashy do sterowników - z tego co pamiętam to mam tam nowy do skrzyni....

[ Dodano: 2015-01-15, 19:39 ]
Więc soft do skrzyni wgrany. Narazie nie ślizga/drga lecz mało jeździłem. Jutro mam dłuższą trasę więc wszystko wyjdzie. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić konwerter??????????????? bo oddaję samochód na pełen rozrząd czyli silnik będzie wyciągany - jest to okazja do pogrzebania przy konwerterze. Mam obawy czy wymiana softu pomoże więc zastanawiam się czy nie zregenerować konwertera.
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

antonio_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2009, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: antonio_ » 15 sty 2015, 20:21

Filipppc6 pisze:Tzn. wrzucić VCP nowy soft do skrzyni?
co to znaczy?
Seryjny 3.0TDI [BMK] 224PS++ zastąpiony poliftowym 3.0TDI [CCW] 239PS++ :)

Filipppc6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 160
Rejestracja: 02 cze 2013, 22:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filipppc6 » 15 sty 2015, 21:24

Wgrać Vag Can Pro nowe oprogramowanie do skrzyni
S7/RS 640HP/850NM + 428 Mper 300hp +G30 5??HP + C6

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 18 sty 2015, 07:44

Filipppc6 pisze:Ok, poszukam na laptopie flashy do sterowników - z tego co pamiętam to mam tam nowy do skrzyni....

[ Dodano: 2015-01-15, 19:39 ]
Więc soft do skrzyni wgrany. Narazie nie ślizga/drga lecz mało jeździłem. Jutro mam dłuższą trasę więc wszystko wyjdzie. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić konwerter??????????????? bo oddaję samochód na pełen rozrząd czyli silnik będzie wyciągany - jest to okazja do pogrzebania przy konwerterze. Mam obawy czy wymiana softu pomoże więc zastanawiam się czy nie zregenerować konwertera.
W takiej sytuacji najbezpieczenij byloby wyrwac cala skrzynie i przejrzec w srodku. Sama wymiana konwertera przy tym przebiegu moze juz nie pomoc. (na pewno przydaloby sie zweryfikowanie stanu sterowania hydraulicznego), wymienic tarczki cierne, uszczelnienia....duzo by o tym gadac;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga