Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AMX 2,8 193KM] Układ lubryfikacji

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

[AMX 2,8 193KM] Układ lubryfikacji

Post autor: zediii » 10 gru 2014, 02:36

Czy ma ktoś założony takowy układ w swoich niuńkach na LPG???
Czy warto zapłacić 300zł za coś co niby wydłuża żywotność zaworów, uszczelniaczy i komór spalania LPG <mysli>
Są tacy co widzą różnicę w spalaniu, widzieli po rozebraniu zaworów że coś to daję.

Chce założyć zestaw JLM + dwa rozdzielacze na 3 cylindry do każdego się wwiercić przed wtryskami LPG (necam) nitonakrętki M6 z oring na wysoką temp.

Czy gra warta świeczki



Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 gru 2014, 12:11

A czemu ma to służyć? Co to w ogóle robi?

ostry0077
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 13 wrz 2012, 23:24
Lokalizacja: Białystok

Post autor: ostry0077 » 10 gru 2014, 12:37

Z tego, co się orientuję, to lubryfikację stosuje się w przypadku silników, których głowica nie wytrzymuje jazdy na gazie (wyższa temperatura - wypalanie się zaworów, czy pękanie głowic), głównie w przypadku samochodów japońskich (choć oczywiście nie tylko). W silnikach audi nie ma takiej potrzeby, ponieważ elementy głowicy są odporne na warunki pracy na gazie - wiele z tych silników (w szczególności wolnossących) przejeżdża na gazie dziesiątki, jeśli nie setki tysięcy kilometrów bez żadnego problemu spowodowanego zasilaniem LPG, oczywiście pod warunkiem odpowiedniego doboru komponentów i regularnego serwisu. Te pieniądze radziłbym raczej przeznaczyć na lepsze wtryski, filtry, reduktor, olej silnikowy, świece (najlepiej irydowe), cewkę, kable zapłonowe, poprawne zestrojenie (najlepiej hamownia), a jeśli wszystko jest zrobione idealnie, to po prostu na paliwo.
Co do spalania, to nie wiem, ale nie sądzę, by była jakakolwiek zauważalna różnica, lecz by takie porównanie przeprowadzić, należałoby przetestować samochód przed i po zamontowaniu układu lubryfikacji w identycznych warunkach pomiarowych.

Co do przebiegów na gazie, to mój samochód jest dobrym przykładem braku wpływu LPG na silnik - sam przejechałem nim na LPG ok 50 000km, a samochód kupiłem już z założoną instalacją gazową, na której przejechał pewnie drugie tyle i nie miałem żadnych problemów z silnikiem, nie licząc osprzętu - układu zapłonowego, czy przepływomierza, eżektora i odm, ale są to standardowe przypadłości naszych V6 niezależnie, czy były zasilane benzyną, czy LPG

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 gru 2014, 12:50

Jak będzie jeździł na ubogo to czy z lubryfikacją, czy bez, popali zawory.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 gru 2014, 20:32

a z tym całą lubryfikacją to nie jest jak z magnetyzerami czy jonizatorami powietrza :) która mają zmniejszać spalanie <lol>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 gru 2014, 20:45

bendzji, dokładnie tak samo uważam.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 10 gru 2014, 20:57

Nie to nie jonizatory itp Układ ma tylko za zadanie chronić zawory i resztę podczas spalania LPG, który spala się w wyższej temperaturze niż Pb.
Moja instalacja ma też już 9 lat i założona w 2006r. przy przebiegu 90500 aktualnie 200500
no i jest ok z silnikiem kompresja po 12bar na każdym cylindrze
Parownik już troszkę niedomaga bo po wciśnięciu pedału max przełącza już na Pb
no i jeden wtrysk już troszeczkę niedomaga ale tylko na jałowym nierówna praca.
Lubryfikacja na pewno wydłuża żywotność silnika ale jak pisze ostry0077 nasze audi są twarde <lol>


PS.
Lepiej zapobiegać niż leczyć

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 10 gru 2014, 21:19

W takim razie co ten system lubryfikacji smaruje? Gdzie on jest podłączany? Od lubryfikacji jest układ smarowania silnika. Gaz owszem ma wyższą temperaturę spalania ze względu na swoją kaloryczność, ale przy prawidłowo pracującej instalacji nie ma prawa się nic stać. Zużycie elementów głowicy jest normalne, szczególnie w samochodach używanych o nie do końca znanej historii. W końcu ten element jest najbardziej obciążony, więc prędzej czy później głowica ulegnie zużyciu.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 10 gru 2014, 21:33

Olej lubryfikacyjny wprowadzasię w kolektor ssący jak LPG. Wystarczy Youtb i JLM lubryfikacja

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 gru 2014, 08:24

Chcesz to montuj, twój pieniądz, twój wybór. Ja w to nie wierzę.
Ludzie wierzą w takie pierdoły do tego stopnia, że 2 miesiące temu znajomy chciał spuścić olej z silnika, żeby mi udowodnić, że na ceramizerze jeszcze długo pojeździ <lol>

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 11 gru 2014, 10:14

Właśnie nie wierze tylko może ktoś już uwierzył i chce się podzielić emocjami

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 11 gru 2014, 10:57

Nowy MB Sprinter z fabrycznym gazem też ma tą instalację więc coś to chyba jednak daje. Jednak nie przekonuje mnie to :p

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 11 gru 2014, 13:28

Ja nadal nie wiem co miałoby być smarowane w kolektorze ssącym <rotfl>

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 11 gru 2014, 14:29

Działa pewnie to na zasadzie dodatków do paliwa, które czyszczą wtryski itp.
do zbiornika gazu jest problem to wlać więc rozwiązali to w ten sposób i nazwali po swojemu.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 12 gru 2014, 05:56

Ten uklad jest po to by zmiejszyc zuzywanie sie silnika. Poniewaz jak wiadomo gaz jest ,suchym' paliwem i poza tym spalajac sie osiaga wieksza temp. ma to niby zastapic wlasnosci smarujace benzyny. Tyle z teorii. W niemczech czesto spotykam takie instalacje. Tylko przewaznie zbiorniki na ten olej sa puste ;p bo nikt tego nie dolewa. Czy to cos daje? Nie wiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja