Witam. Niedawno zakupiłem A6 2.7 biturbo i mam mały problem. Po odczytaniu błędów pokazało ze wszystkie 4 sondy do wymiany. Po wymianie sond i skasowaniu bledow nadal wywala te same błędy ze wszystke 4 sondy... Ma ktos jakis pomysl co to moze byc? Dodam ze sondy kupilem oryginaly Boscha, auto pali ok 17l w miescie co nie wydaje mi sie raczej normalnym spalaniem przy tym silniku
Jeszcze podczas jazdy przy delikatnie wcisnietym pedale gazu obroty lekko faluja, troszke mocniej wcisne albo calkiem puszcze nic nie faluje...
[A6 C5 2.7 biturbo 230km] Po wymianie sond nadal błędy
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
Witam. Okazało sie ze pan pseudo-mechanik u ktorego zostawilem auto na wymiane sond wogole ich nawet nie ruszal tylko usunal bledy i chyba stwierdzil ze wszystko bedzie ok!
Teraz wymienilem tylko sondy przed katem bo okazalo sie ze mam wyciete katalizatory wiec i tak bedzie wywalalo bledy sond za katem. Tylko caly czas mi delikatnie obroty faluja podczas jazdy, na postoju jest wszystko ok...


- dontomalone
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 sie 2010, 21:08
- Lokalizacja: Śląskie
Witam
Też mam 2.7 (juz od 4 lat) co prawda u mnie są tylko 2 sondy z przodu, ale znajomy ma allroada i ma 4 i tak ja u Ciebie 1wszystkie padnięte
Wymienił tylko 2 przed katami (regulacyjne) silnik zaczął równiej pracować i oczywiście spalanie spadlo do normy
Sondy za katami (diagnostyczne) nie mają wpływu na regulowanie korekty czy skład mieszanki ( mogę sie mylić ) ale wydaje mi sie żę
kontrolują one jednynie stan zużycia katalizatora, a jeśli u Ciebie katy są wycięte to drugie sondy są zbędne.
Pozostaje jedynie kwestia rażącej w oczy pomarańczowej kontrolki CHECK
A tak z ciekawości spytam
? jakie masz spalanie po wymianie tych sond??
Bo szczerze mówiąc ja poniżej 15 ciężko mam zejść (50/50 miasto/trasa ) :D
Bo po samej trasie to takie 2.7BT potrafi być oszczędne jak Dieselek
Raz w życiu na trasie katowice-kraków oko. 80km jadąc za sznurem aut nie wyprzedzając nikogo jadąc max do 80km/h udało mi sie zejść do 6l/100km
tylko to już jest takie bardziej tasianie a nie jazda
Co do drugiego problemu falujących obrotów to zwykłe czyszczenie przepustnicy powinno rozwiązać problem :D ewentualnie trzeba można poszukać nieszczelności w układzie dolotowym ( jakiś pęknięty wąż czy zluzowana opaska )
Dobrze by było gdybyś sprawdził i podał KODY BŁĘDÓW
TO JEST PODSTAWA bez tego mógłbym snuć tu teorie godzinamii
! Oczywiście po czyszczeniu konieczna jest adaptacja przepustnicy
!
Do tego celu bedzie potrzeby interfejs obd2 i program diagnostyczny jeśli nie posiadasz to lepiej poszukaj sobie kumpla z okolicy który ma
Wydaje mi sie że na forum znajdziesz kogoś kto z chęcią pomoże za piwko czy 2
Też mam 2.7 (juz od 4 lat) co prawda u mnie są tylko 2 sondy z przodu, ale znajomy ma allroada i ma 4 i tak ja u Ciebie 1wszystkie padnięte
Wymienił tylko 2 przed katami (regulacyjne) silnik zaczął równiej pracować i oczywiście spalanie spadlo do normy
Sondy za katami (diagnostyczne) nie mają wpływu na regulowanie korekty czy skład mieszanki ( mogę sie mylić ) ale wydaje mi sie żę
kontrolują one jednynie stan zużycia katalizatora, a jeśli u Ciebie katy są wycięte to drugie sondy są zbędne.
Pozostaje jedynie kwestia rażącej w oczy pomarańczowej kontrolki CHECK
A tak z ciekawości spytam
? jakie masz spalanie po wymianie tych sond??
Bo szczerze mówiąc ja poniżej 15 ciężko mam zejść (50/50 miasto/trasa ) :D
Bo po samej trasie to takie 2.7BT potrafi być oszczędne jak Dieselek

Raz w życiu na trasie katowice-kraków oko. 80km jadąc za sznurem aut nie wyprzedzając nikogo jadąc max do 80km/h udało mi sie zejść do 6l/100km
tylko to już jest takie bardziej tasianie a nie jazda

Co do drugiego problemu falujących obrotów to zwykłe czyszczenie przepustnicy powinno rozwiązać problem :D ewentualnie trzeba można poszukać nieszczelności w układzie dolotowym ( jakiś pęknięty wąż czy zluzowana opaska )
Dobrze by było gdybyś sprawdził i podał KODY BŁĘDÓW
TO JEST PODSTAWA bez tego mógłbym snuć tu teorie godzinamii



Do tego celu bedzie potrzeby interfejs obd2 i program diagnostyczny jeśli nie posiadasz to lepiej poszukaj sobie kumpla z okolicy który ma

Wydaje mi sie że na forum znajdziesz kogoś kto z chęcią pomoże za piwko czy 2
dontomalone, spalanie przed i po wymianie wynosi ok 17 litrow co jakos specjalnie mnie nie przeraza bo mniej wiecej takiego spalania sie spodziewalem przy tym silniku
wiadomo w korkach to i srednio 20 pokaze... Co do tego falowania to wczesniej myslalem ze to moze byc wina tych sond przed katem ale teraz tez zaczalem podejrzewac ze to moze byc jakas nieszczelnosc lub cos z przepustnica. Jesli jest ktos z Podkarpacia kto wiedzialby jak to ogarnac to z checia sie przykoleguje 

