Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 2.7 BiT vs S4 B5

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
D4V3113
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:17
Lokalizacja: Toruń

A6 C5 2.7 BiT vs S4 B5

Post autor: D4V3113 » 01 gru 2014, 15:03

Hej,

Załóżmy, że mam A6 C5 2.7 BiT w manualu na sofcie podobnym z S4 B5, powiedzmy zrobionego na 265KM jak w S4. Jak bardzo będzie takie A6 odstawać od S4, albo ile koksu trzeba by dowalić do A6 żeby jechała równo z S4, pomijając to że S4 ma inne hamulce, zawieszenie i mniejszą bude?
Ostatnio zastanawiam się czy warto zmienić Tiptrona na manuala, czy po prostu zamienić A6 na S4.. Czytałem też na innych forach że A6 z tym samym silnikiem ma po prostu łagodniejszy soft i dlatego gorzej idzie.
Pozdrawiam
Dawid

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 gru 2014, 17:54

Różnica w masie własnej może wynieść nawet 200kg, w zależności od wersji wyposażenia.
Więc nawet gdyby teoretycznie miały taką samą moc, to A6 zostaje daleko z tyłu...
A6 to ciężka krowa i tyle w temacie. W manualu, na pewno będzie to lepiej się odpychać, ale szału się nie spodziewaj.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 01 gru 2014, 18:49

Dlatego, jak chcesz szybciej, to S6 ;)

200 kg to bardzo dużo dla auta. A6C5 ma bardzo dobry współczynnik oporu powietrza, więc tutaj samą wielkością budy nie ma się co kierować. Niestety waga... to byś musiał wypruć z wyposażenia co się da, wywalić kanapy, wygłuszenia itd. i nadal by raczej lepiej nie poszło.

Co do softu agresywnego - próbujesz porównać S z A ... czyli auto nastawione na 'usportowioną' jazdę z autem nastawionym na 'wygodną' jazdę :)

A teraz tak - jak chcesz mieć auto które fajnie zapierdziela bez względu na wymiary budy - to zakup sobie Subaru - o tu dopiero jest frajda z jazdy <rotfl>

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 gru 2014, 18:57

mrporpoise pisze:Dlatego, jak chcesz szybciej, to S6 ;)
Nie do końca to prawda. Bo dobrze zrobione i zdrowe A6 2.7T potrafi zapier... równie szybko, a nawet lepiej niż S6.

milosik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 30 sty 2011, 17:35
Lokalizacja: Lubki

Post autor: milosik » 01 gru 2014, 20:44

metyoo pisze:
mrporpoise pisze:Dlatego, jak chcesz szybciej, to S6 ;)
Nie do końca to prawda. Bo dobrze zrobione i zdrowe A6 2.7T potrafi zapier... równie szybko, a nawet lepiej niż S6.
niby tak tylko pytanie czy lepiej dłubać 2.7t czy kupić eske, co kto lubi :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 gru 2014, 21:01

Jeśli dłubać 2.7T, V8 jedzie i brzmi i to ogromna zaleta.

Awatar użytkownika
D4V3113
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:17
Lokalizacja: Toruń

Post autor: D4V3113 » 02 gru 2014, 08:21

Robił albo słyszał ktoś z Was o testach A6 po wirusie vs S4?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 02 gru 2014, 08:57

Pewnie pojadą podobnie.

Awatar użytkownika
D4V3113
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2012, 22:17
Lokalizacja: Toruń

Post autor: D4V3113 » 02 gru 2014, 11:25

No to teraz pozostaje pytanie, czy robic przekladke na manuala + wirus (A6 jest sprawdzone i wiem co mam), czy sprzedać i kupic S4 i miec juz to w "pakiecie"

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 gru 2014, 11:32

Obecnie wiesz czym jeździsz, a co kupisz to loteria. No i S4 jest strasznie małym "pudełkiem" w porównaniu do A6.

martin s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:07
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: martin s4 » 06 sty 2015, 00:01

i tu powiem wam S4 wazy 1680 a moja w manuala 1735 czyli 55kg dużo nie sadze a jednak S4 ma 265 ps i 400nm a A6 250 i 310nm co niestety czuć została mi jeszcze jedna strona DP i wymiana IC i soft zobaczymy co wtedy bo tez sie nad tym zastanawiam czy warto inwestowac w a6 czy kupic S4 a poprzednio miałem 2xS4 i troche jestem wku ale za to wygodniej :D

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 06 sty 2015, 00:07

martin s4 pisze:A6 250 i 310nm
350Nm w polifcie.
Niestety S4 to szybki dupowozik, a A6 to ociężała krowa. Moja A6 waży 1790kg+instalacja LPG+paliwo (benzyna i gaz) + ja i mam grubo ponad 2t. Po sofcie ryjek uśmiecha się na nowo <lol>

martin s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:07
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: martin s4 » 06 sty 2015, 00:17

z tego co wyczytałem to 310 nm tez mnie to dziwiło

[ Dodano: 2015-01-06, 00:17 ]
sam juz niewiem co robic :D

Ostry820202
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 13 paź 2010, 19:01
Imię: Rafal
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Grudziadz

Post autor: Ostry820202 » 06 sty 2015, 11:07

martin s4 pisze:z tego co wyczytałem to 310 nm tez mnie to dziwiło

[ Dodano: 2015-01-06, 00:17 ]
sam juz niewiem co robic :D

A na czym Ci zależy? Na tym aby Twoje A6 jeździło podobnie jak seria s4? Na 15s do 200km/h? Jaki masz budżet? :) Przy dobrym sofcie jesteś w stanie uzyskać ok. 290-300koni z seryjnej a6 wiec będzie podobnie biorąc pod uwagę wszelkie różnice w samochodach. Licz się jednak z tym, że mało juz seryjnych s4. Wiekszosc tez jest z wirusami i maja ponad 300koni, a sporo juz jest z 400+...

martin s4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 2014, 20:07
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: martin s4 » 06 sty 2015, 12:56

zależy mi na wgniataniu w fotel :D tu jest przykład pytanie czy prawdziwy


[ Dodano: 2015-01-06, 12:56 ]
ta tylko s4 300koni a a6 300koni to a6 zostaje w tyle tak jak mówicie waga robi swoje szukam sedana FL ale mało jest juz w miarę dobrym stanie najlepiej ori bez modów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja