Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Nierówna praca silnika

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

[ANK 4.2 340 KM] Nierówna praca silnika

Post autor: Mazdomania » 13 lis 2014, 19:42

Hejka :)

Tym razem to ja mam problem :( i potrzebuję Waszej pomocy <okok>

Silnik do porządku rozgrzany, ale zaczęło delikatnie telepać na benzynie na wolnych obrotach, więc zrobiłam logi (tylko statyczne, bo taka sytuacja trwa chwilę) i wyszło tak:
http://vaglog.pl/log_192959.html
Między markerami 1-2 oraz 3-4 jest praca na benzynie. Pozostałe to LPG. Na gazie chodzi równiutko, natomiast na benzynie telepie w środku - ma takie naloty raz lub dwa razy w miesiącu. Jak jest na benzynie i nie równo pracuje to po chwili łapie checka. Do tego wywala błąd:
1 Fault Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000

Najdziwniejsze w tym wszystkim, że przez chwilę w bankach jest tak jak wyżej, a przez następne 2-4 tygodnie korekty mieszczą się w granicy +/- 5% i to zarówno krótko i długoterminowe :|

Ma ktoś z Was pomysł co może być przyczyną takich anomalii <mysli>
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 20:13 przez Mazdomania, łącznie zmieniany 1 raz.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 13 lis 2014, 21:34

Witaj sprawdz wezyki w n80,moze ktorys sparcialy,lub n80 sie zapchal,sprawdz takze wezyki dochodzace do baku,zapewne gdzies lapie lewizne

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 14 lis 2014, 06:32

Skasuj błąd i zobacz czy nie powróci. Jeśli tak to sprawdź zaworek N80 na obudowie filtra powietrza. Możesz go wyjąć i dmuchnąć w niego , powinien być szczelny ( dopiero impuls z Ecu go otwiera) . Może się też przycinać ( ja tam miałem) . Rozebrałem go a w środku pęknięta była blaszka która przytrzymuje zaworek. Efekt był taki ze czasem zaciąl się w pozycji OPEN i dopiero wstrząśnięcie nim pomagało. Możesz podłaczyć go do Aku i sprawdzić czy sie nie blokuje .
Jeśłi błąd powróci to błąd pewnie lezy gdzie indziej np. filtr węgla aktywnego ( przytkany) . NIe zasysa baku ?


Co do logu to cos się dzieje z Bank 2 na pb . Wygląda na problem z wtryskiem PB ( przynajmniej dla mnie) poniewaz korekty długie są zachowane i na lpg chodzi równo i ładnie .

[ Dodano: 2014-11-14, 06:32 ]
Możesz sprawdzić czy winny jest wtrysk PB w taki sam sposób w jaki sprawdza sie wtryski lpg. Przełączaj pojedyncze wtryski z poziomu sterownika lpg np. wszystkie chodzą na lpg i korekty sa w normie więc kolejno załączaj ręcznie wtryski na PB . W momencie gdy korekty skoczą jak na logu znajdziesz winowajcę.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 lis 2014, 10:29

Dzięki za wskazówki <okok> W niedzielę zacznę od sprawdzenia N80 i wężyków idących do niego. Wczoraj jak grzebałam pod maską to zauważyłam, że jeden wężyk, który powinien być spinkami przymocowany do filtra powietrza od strony silnika latał luzem i dotykał silnika. Przymocowałam go - ale nie wiem, czy to nie jest właśnie wężyk od N80 <mysli> sprawdzę <okok>

Właśnie chodzi mi o to co się dzieje w banku 2 ;/ Dzisiaj było wszystko ok, a jak w VAG-u pokazał tak jak wczoraj to telepie silnikiem i w środku czuć, że coś jest nie tak ;/ Jakiś czas temu robiłam tylko statyczny 032, przez wcześniejsze ok. 10tkm nic nie było kasowane, nie miał objawów jak teraz i wyszło tak:
http://vaglog.pl/log_178548.html
motostacja - części samochodowe.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 14 lis 2014, 21:21

Koleżanko miałaś -4% na minusie w 032 dlatego mogło iść na plus po przełaczeniu na pb, skasuj błedy korekty się wyzeruja i wtedy zobacz prace sondy w 033 na wolnych na pb.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 14 lis 2014, 23:56

Łukasz13 pisze:Koleżanko miałaś -4% na minusie w 032 dlatego mogło iść na plus po przełaczeniu na pb, skasuj błedy korekty się wyzeruja i wtedy zobacz prace sondy w 033 na wolnych na pb.
ale korekty krótkie idą na ponad +20 więc to -4 długich to za mało.

Awatar użytkownika
wircik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 mar 2012, 21:25
Lokalizacja: WIELUŃ

Post autor: wircik » 15 lis 2014, 10:20

witam. Ten zaworek od podciśnienia N80 u was pracuje non stop?
Bo u mnie zaczyna pracować dopiero jak wypnę wtyczkę i ją na nowo załączę i to nie zawsze.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 lis 2014, 13:36

No i dziwna sprawa. Od ostatniego log-owania nic niekasowane i sprawa ma się tak:
http://vaglog.pl/log_193721.html
początek gaz, a później pomiędzy markerami na przemian z benzyną. Błąd od EVAP jak najbardziej był, skasowane wszystko i ponowny log:
http://vaglog.pl/log_193722.html
początek na samej benzynie, a później na przemian między markerami z gazem.

Autko trochę pochodziło sobie na wolnych obrotach i ponowny log:
http://vaglog.pl/log_193723.html
początek na gazie, a później na przemian z benzyną między markerami.

Na wolnych obrotach błąd od EVAP nie wrócił, a więc chciałam sprawdzić z poziomu VAG-a zgodnie z tą instrukcją: http://www.audi.a6klub.pl/viewtopic.php?t=17065, ale u mnie cały czas jest w polu 4 napis &#8222;EVAP OK.&#8221; i nic innego - czyli TEV, ani TEST się nie pojawia ;/

EDIT:
Przegoniłam szybciej auto, wróciłam i pod komputer:
http://vaglog.pl/log_193726.html
Początek na gazie, później na zmianę.
Tym razem udało się zrobić cały test EVAP-u i wynik końcowy EVAP OK, błędu od niego nie było.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 lis 2014, 10:40

http://vaglog.pl/log_193722.html

W tym logu, między 5, 6, 7 - wyraźna zmiana korekt - pytanie na jakim paliwie 6 a na jakim 7 - wygląda jakby coś lało (albo wtrysk Pb, albo LPG)

Szukaj uwalonego wyłączając sekwencyjnie wtryski gazowe i obserwując korekty - jak się pojawi anomalia - to masz winnego.
Czy na którymkolwiek z paliw pracuje stabilnie?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 lis 2014, 11:23

Ten log był robiony bezpośrednio po skasowaniu błędów.
Początek jest sama benzyna (tak jak wyżej Łukasz13 mówił zrobiłam), pozostałe to:
5-6, 7-8, 9 do końca -LPG
6-7, 8-9 - PB

Bezpośrednio po kasowaniu nierówno chodzi (widać po korektach), ale wystarczy, że kawałek się przejadę i już jest OK. Na LPG chodzi stabilnie (ale też nie zawsze, bo i na tym paliwie potrafi "zatelepać" w środku - kilka razy mi się tak zdarzyło, ale to było bezpośrednio po przełączeniu z PB), na PB nie.
Wg. gazownika to wina PB, ponieważ między bankami (na PB) jest rozjazd, ale nie jest mi w stanie powiedzieć co boli moje auto. Wywaliło mi jakiś czas temu błąd kata, wymieniłam (na Magnaflow 200cpsi), myśleliśmy, że pomoże, ale niestety nie :(
Myślałam, że to może być wina rozrządu (-9,-9), ale gazownik sam ma D3 4.2 i u niego też był rozjechany, zrobił na 0,0 ale w korektach nic się nie zmieniło, więc i u mnie rozrząd wyklucza.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
wircik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 mar 2012, 21:25
Lokalizacja: WIELUŃ

Post autor: wircik » 28 lis 2014, 22:17

Sprawdź cewki. U mnie też tak elepało żadnych błędów nie wywalało, aż w końcu padła cewka.
Wymieniłem i przestało telepać.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 gru 2014, 16:22

Ogarnęłam rozrząd (teraz jest -3, -3), pojeździłam ponad tydzień bez kasowania błędów i wygląda w logach dobrze:
http://vaglog.pl/log_196836.html
Natomiast dzisiaj wywaliło mi błąd:
17775 - Cylinder 5 Ignition Circuit: Open Circuit
P1367 - 35-00 - -

Skasowałam, chwilę popatrzyłam czy w innych grupach mam błędy i nagle silnik jakby miał się rozpaść, szybko sprawdziłam błędy i zgasiłam auto. Wyrzuciło:
3 Faults Found:
17775 - Cylinder 5 Ignition Circuit: Open Circuit
P1367 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -

Czyli chyba faktycznie cewka pada. Poczekałam trochę i odpaliła bez problemu i po skasowaniu nie było błędów w silniku, jednak jutro podjadę do motoryzacyjnego i kupię cewkę - tylko teraz jakiej z firmy najlepiej wziąć ? Bo akurat cewki jeszcze nigdy nie kupowałam.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 15 gru 2014, 16:37

Beru siedzą w oryginale. Kup jeszcze świecę, przynajmniej na ten jeden cylinder dla pewności.

Awatar użytkownika
wircik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 mar 2012, 21:25
Lokalizacja: WIELUŃ

Post autor: wircik » 15 gru 2014, 22:46

oryginał to Hitachi nr 06B905115E - przynajmniej u mnie takie siedzą ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 gru 2014, 23:59

metyoo, Cewkę będę miała jutro, a świecy jednej nie będę wymieniać, bo je się kompletem wymienia, więc wpadnie 8 sztuk :). Z tym, że cewka trzyma się na 4 śrubach i ją chwila moment wymienić, natomiast ze świecami na ostatnich cylindrach już nie jest tak łatwo ;/ Mogę jutro wymienić samą cewkę, a świece (które będę miała w środę) dopiero jak wrócę z trasy czyli w weekend ?? Czy mimo wszystko kupić na te kilka dni 1 sztukę ??
wircik, Przed wyjazdem z rana zdejmę osłonę i sprawdzę jakie u mnie siedzą <okok>

P.S. Cylinder 5 to pierwszy od pasa przedniego po stronie kierowcy ?
motostacja - części samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga