[ANK 4.2 340 KM] Nierówna praca silnika
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
[ANK 4.2 340 KM] Nierówna praca silnika
Hejka
Tym razem to ja mam problem i potrzebuję Waszej pomocy
Silnik do porządku rozgrzany, ale zaczęło delikatnie telepać na benzynie na wolnych obrotach, więc zrobiłam logi (tylko statyczne, bo taka sytuacja trwa chwilę) i wyszło tak:
http://vaglog.pl/log_192959.html
Między markerami 1-2 oraz 3-4 jest praca na benzynie. Pozostałe to LPG. Na gazie chodzi równiutko, natomiast na benzynie telepie w środku - ma takie naloty raz lub dwa razy w miesiącu. Jak jest na benzynie i nie równo pracuje to po chwili łapie checka. Do tego wywala błąd:
1 Fault Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Najdziwniejsze w tym wszystkim, że przez chwilę w bankach jest tak jak wyżej, a przez następne 2-4 tygodnie korekty mieszczą się w granicy +/- 5% i to zarówno krótko i długoterminowe
Ma ktoś z Was pomysł co może być przyczyną takich anomalii
Tym razem to ja mam problem i potrzebuję Waszej pomocy
Silnik do porządku rozgrzany, ale zaczęło delikatnie telepać na benzynie na wolnych obrotach, więc zrobiłam logi (tylko statyczne, bo taka sytuacja trwa chwilę) i wyszło tak:
http://vaglog.pl/log_192959.html
Między markerami 1-2 oraz 3-4 jest praca na benzynie. Pozostałe to LPG. Na gazie chodzi równiutko, natomiast na benzynie telepie w środku - ma takie naloty raz lub dwa razy w miesiącu. Jak jest na benzynie i nie równo pracuje to po chwili łapie checka. Do tego wywala błąd:
1 Fault Found:
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
P0441 - 35-00 - -
Readiness: 0000 0000
Najdziwniejsze w tym wszystkim, że przez chwilę w bankach jest tak jak wyżej, a przez następne 2-4 tygodnie korekty mieszczą się w granicy +/- 5% i to zarówno krótko i długoterminowe
Ma ktoś z Was pomysł co może być przyczyną takich anomalii
Ostatnio zmieniony 30 maja 2018, 20:13 przez Mazdomania, łącznie zmieniany 1 raz.
motostacja - części samochodowe.
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Skasuj błąd i zobacz czy nie powróci. Jeśli tak to sprawdź zaworek N80 na obudowie filtra powietrza. Możesz go wyjąć i dmuchnąć w niego , powinien być szczelny ( dopiero impuls z Ecu go otwiera) . Może się też przycinać ( ja tam miałem) . Rozebrałem go a w środku pęknięta była blaszka która przytrzymuje zaworek. Efekt był taki ze czasem zaciąl się w pozycji OPEN i dopiero wstrząśnięcie nim pomagało. Możesz podłaczyć go do Aku i sprawdzić czy sie nie blokuje .
Jeśłi błąd powróci to błąd pewnie lezy gdzie indziej np. filtr węgla aktywnego ( przytkany) . NIe zasysa baku ?
Co do logu to cos się dzieje z Bank 2 na pb . Wygląda na problem z wtryskiem PB ( przynajmniej dla mnie) poniewaz korekty długie są zachowane i na lpg chodzi równo i ładnie .
[ Dodano: 2014-11-14, 06:32 ]
Możesz sprawdzić czy winny jest wtrysk PB w taki sam sposób w jaki sprawdza sie wtryski lpg. Przełączaj pojedyncze wtryski z poziomu sterownika lpg np. wszystkie chodzą na lpg i korekty sa w normie więc kolejno załączaj ręcznie wtryski na PB . W momencie gdy korekty skoczą jak na logu znajdziesz winowajcę.
Jeśłi błąd powróci to błąd pewnie lezy gdzie indziej np. filtr węgla aktywnego ( przytkany) . NIe zasysa baku ?
Co do logu to cos się dzieje z Bank 2 na pb . Wygląda na problem z wtryskiem PB ( przynajmniej dla mnie) poniewaz korekty długie są zachowane i na lpg chodzi równo i ładnie .
[ Dodano: 2014-11-14, 06:32 ]
Możesz sprawdzić czy winny jest wtrysk PB w taki sam sposób w jaki sprawdza sie wtryski lpg. Przełączaj pojedyncze wtryski z poziomu sterownika lpg np. wszystkie chodzą na lpg i korekty sa w normie więc kolejno załączaj ręcznie wtryski na PB . W momencie gdy korekty skoczą jak na logu znajdziesz winowajcę.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Dzięki za wskazówki W niedzielę zacznę od sprawdzenia N80 i wężyków idących do niego. Wczoraj jak grzebałam pod maską to zauważyłam, że jeden wężyk, który powinien być spinkami przymocowany do filtra powietrza od strony silnika latał luzem i dotykał silnika. Przymocowałam go - ale nie wiem, czy to nie jest właśnie wężyk od N80 sprawdzę
Właśnie chodzi mi o to co się dzieje w banku 2 Dzisiaj było wszystko ok, a jak w VAG-u pokazał tak jak wczoraj to telepie silnikiem i w środku czuć, że coś jest nie tak Jakiś czas temu robiłam tylko statyczny 032, przez wcześniejsze ok. 10tkm nic nie było kasowane, nie miał objawów jak teraz i wyszło tak:
http://vaglog.pl/log_178548.html
Właśnie chodzi mi o to co się dzieje w banku 2 Dzisiaj było wszystko ok, a jak w VAG-u pokazał tak jak wczoraj to telepie silnikiem i w środku czuć, że coś jest nie tak Jakiś czas temu robiłam tylko statyczny 032, przez wcześniejsze ok. 10tkm nic nie było kasowane, nie miał objawów jak teraz i wyszło tak:
http://vaglog.pl/log_178548.html
motostacja - części samochodowe.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
No i dziwna sprawa. Od ostatniego log-owania nic niekasowane i sprawa ma się tak:
http://vaglog.pl/log_193721.html
początek gaz, a później pomiędzy markerami na przemian z benzyną. Błąd od EVAP jak najbardziej był, skasowane wszystko i ponowny log:
http://vaglog.pl/log_193722.html
początek na samej benzynie, a później na przemian między markerami z gazem.
Autko trochę pochodziło sobie na wolnych obrotach i ponowny log:
http://vaglog.pl/log_193723.html
początek na gazie, a później na przemian z benzyną między markerami.
Na wolnych obrotach błąd od EVAP nie wrócił, a więc chciałam sprawdzić z poziomu VAG-a zgodnie z tą instrukcją: http://www.audi.a6klub.pl/viewtopic.php?t=17065, ale u mnie cały czas jest w polu 4 napis „EVAP OK.” i nic innego - czyli TEV, ani TEST się nie pojawia
EDIT:
Przegoniłam szybciej auto, wróciłam i pod komputer:
http://vaglog.pl/log_193726.html
Początek na gazie, później na zmianę.
Tym razem udało się zrobić cały test EVAP-u i wynik końcowy EVAP OK, błędu od niego nie było.
http://vaglog.pl/log_193721.html
początek gaz, a później pomiędzy markerami na przemian z benzyną. Błąd od EVAP jak najbardziej był, skasowane wszystko i ponowny log:
http://vaglog.pl/log_193722.html
początek na samej benzynie, a później na przemian między markerami z gazem.
Autko trochę pochodziło sobie na wolnych obrotach i ponowny log:
http://vaglog.pl/log_193723.html
początek na gazie, a później na przemian z benzyną między markerami.
Na wolnych obrotach błąd od EVAP nie wrócił, a więc chciałam sprawdzić z poziomu VAG-a zgodnie z tą instrukcją: http://www.audi.a6klub.pl/viewtopic.php?t=17065, ale u mnie cały czas jest w polu 4 napis „EVAP OK.” i nic innego - czyli TEV, ani TEST się nie pojawia
EDIT:
Przegoniłam szybciej auto, wróciłam i pod komputer:
http://vaglog.pl/log_193726.html
Początek na gazie, później na zmianę.
Tym razem udało się zrobić cały test EVAP-u i wynik końcowy EVAP OK, błędu od niego nie było.
motostacja - części samochodowe.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
http://vaglog.pl/log_193722.html
W tym logu, między 5, 6, 7 - wyraźna zmiana korekt - pytanie na jakim paliwie 6 a na jakim 7 - wygląda jakby coś lało (albo wtrysk Pb, albo LPG)
Szukaj uwalonego wyłączając sekwencyjnie wtryski gazowe i obserwując korekty - jak się pojawi anomalia - to masz winnego.
Czy na którymkolwiek z paliw pracuje stabilnie?
W tym logu, między 5, 6, 7 - wyraźna zmiana korekt - pytanie na jakim paliwie 6 a na jakim 7 - wygląda jakby coś lało (albo wtrysk Pb, albo LPG)
Szukaj uwalonego wyłączając sekwencyjnie wtryski gazowe i obserwując korekty - jak się pojawi anomalia - to masz winnego.
Czy na którymkolwiek z paliw pracuje stabilnie?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ten log był robiony bezpośrednio po skasowaniu błędów.
Początek jest sama benzyna (tak jak wyżej Łukasz13 mówił zrobiłam), pozostałe to:
5-6, 7-8, 9 do końca -LPG
6-7, 8-9 - PB
Bezpośrednio po kasowaniu nierówno chodzi (widać po korektach), ale wystarczy, że kawałek się przejadę i już jest OK. Na LPG chodzi stabilnie (ale też nie zawsze, bo i na tym paliwie potrafi "zatelepać" w środku - kilka razy mi się tak zdarzyło, ale to było bezpośrednio po przełączeniu z PB), na PB nie.
Wg. gazownika to wina PB, ponieważ między bankami (na PB) jest rozjazd, ale nie jest mi w stanie powiedzieć co boli moje auto. Wywaliło mi jakiś czas temu błąd kata, wymieniłam (na Magnaflow 200cpsi), myśleliśmy, że pomoże, ale niestety nie
Myślałam, że to może być wina rozrządu (-9,-9), ale gazownik sam ma D3 4.2 i u niego też był rozjechany, zrobił na 0,0 ale w korektach nic się nie zmieniło, więc i u mnie rozrząd wyklucza.
Początek jest sama benzyna (tak jak wyżej Łukasz13 mówił zrobiłam), pozostałe to:
5-6, 7-8, 9 do końca -LPG
6-7, 8-9 - PB
Bezpośrednio po kasowaniu nierówno chodzi (widać po korektach), ale wystarczy, że kawałek się przejadę i już jest OK. Na LPG chodzi stabilnie (ale też nie zawsze, bo i na tym paliwie potrafi "zatelepać" w środku - kilka razy mi się tak zdarzyło, ale to było bezpośrednio po przełączeniu z PB), na PB nie.
Wg. gazownika to wina PB, ponieważ między bankami (na PB) jest rozjazd, ale nie jest mi w stanie powiedzieć co boli moje auto. Wywaliło mi jakiś czas temu błąd kata, wymieniłam (na Magnaflow 200cpsi), myśleliśmy, że pomoże, ale niestety nie
Myślałam, że to może być wina rozrządu (-9,-9), ale gazownik sam ma D3 4.2 i u niego też był rozjechany, zrobił na 0,0 ale w korektach nic się nie zmieniło, więc i u mnie rozrząd wyklucza.
motostacja - części samochodowe.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ogarnęłam rozrząd (teraz jest -3, -3), pojeździłam ponad tydzień bez kasowania błędów i wygląda w logach dobrze:
http://vaglog.pl/log_196836.html
Natomiast dzisiaj wywaliło mi błąd:
17775 - Cylinder 5 Ignition Circuit: Open Circuit
P1367 - 35-00 - -
Skasowałam, chwilę popatrzyłam czy w innych grupach mam błędy i nagle silnik jakby miał się rozpaść, szybko sprawdziłam błędy i zgasiłam auto. Wyrzuciło:
3 Faults Found:
17775 - Cylinder 5 Ignition Circuit: Open Circuit
P1367 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
Czyli chyba faktycznie cewka pada. Poczekałam trochę i odpaliła bez problemu i po skasowaniu nie było błędów w silniku, jednak jutro podjadę do motoryzacyjnego i kupię cewkę - tylko teraz jakiej z firmy najlepiej wziąć ? Bo akurat cewki jeszcze nigdy nie kupowałam.
http://vaglog.pl/log_196836.html
Natomiast dzisiaj wywaliło mi błąd:
17775 - Cylinder 5 Ignition Circuit: Open Circuit
P1367 - 35-00 - -
Skasowałam, chwilę popatrzyłam czy w innych grupach mam błędy i nagle silnik jakby miał się rozpaść, szybko sprawdziłam błędy i zgasiłam auto. Wyrzuciło:
3 Faults Found:
17775 - Cylinder 5 Ignition Circuit: Open Circuit
P1367 - 35-00 - -
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16689 - Cylinder 5 Misfire Detected
P0305 - 35-00 - -
Czyli chyba faktycznie cewka pada. Poczekałam trochę i odpaliła bez problemu i po skasowaniu nie było błędów w silniku, jednak jutro podjadę do motoryzacyjnego i kupię cewkę - tylko teraz jakiej z firmy najlepiej wziąć ? Bo akurat cewki jeszcze nigdy nie kupowałam.
motostacja - części samochodowe.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
metyoo, Cewkę będę miała jutro, a świecy jednej nie będę wymieniać, bo je się kompletem wymienia, więc wpadnie 8 sztuk . Z tym, że cewka trzyma się na 4 śrubach i ją chwila moment wymienić, natomiast ze świecami na ostatnich cylindrach już nie jest tak łatwo Mogę jutro wymienić samą cewkę, a świece (które będę miała w środę) dopiero jak wrócę z trasy czyli w weekend Czy mimo wszystko kupić na te kilka dni 1 sztukę
wircik, Przed wyjazdem z rana zdejmę osłonę i sprawdzę jakie u mnie siedzą
P.S. Cylinder 5 to pierwszy od pasa przedniego po stronie kierowcy ?
wircik, Przed wyjazdem z rana zdejmę osłonę i sprawdzę jakie u mnie siedzą
P.S. Cylinder 5 to pierwszy od pasa przedniego po stronie kierowcy ?
motostacja - części samochodowe.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga