Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 c5 1.8T LPG] - auto wpadło w rezonans, drgania wewnątrz?

Silniki benzynowe
stawr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 wrz 2013, 20:00
Lokalizacja: Góry

[A6 c5 1.8T LPG] - auto wpadło w rezonans, drgania wewnątrz?

Post autor: stawr0 » 12 paź 2014, 20:33

Witam,

eh.... zacznijmy od początku:
A6 C5 1.8T 99rok silnik APU,quattro, 240tys naloty (przyjmijmy, że ori) Gaz od 200tyś czyli 40 tyś na gazie.

Wracam dzisiaj z żonką z zakupów niedzielnych między Wrockiem a W-ch na trasie i podczas wyprzedzania (normalnego wyprzedzania a nie katowania auta) nagle poczułem lekkie drżenie na sprzęgle takie lekkie drgania....

Jadę sobie dalej i zaczynam dziwne rzeczy widzieć:

1. Jadę na 5 biegu kładę lekko nogę na sprzęgło i słyszę jak drży, jakb wpadło w rezonans (na jałowym nic nie czuć)
2. zatrzymuje się przy światłach i czuje jak całe auto drży, kierownica, kokpit, siedzenia <???>
3. ja dalej wszystko ok <??>
4. jadę dalej i nagle czuje jakoś dziwnie działa "silnik" tak jakby terkotał (ciężko to opisać
5. jade dalej i czuje podczas przyspieszania dziwną pracę "silnika" oraz w aucie jest takie uczucie jakbym jechał po tarce - dosłownie. Takie samo uczucie jak np są te "progi" zwalniające na drogach te takie wypustki bordowe co tak chroboczą opny- identyczne uczucie w aucie mimo, że droga igła
6. mam wrażenie podczas jazdy, że (czasami) idą obroty na zegarach ale autko jakby troche straciło mocy - napradę troche więc nie wiem czy sobie tego nie wkręciłem
....
7. Na gazie jeździ tak samo jak na benzynie

pkt 5 opisuje dokładnie to co się dzieje z autem podczas jazdy

Zyczliwi mi ludzie wyciągają kompa i podłączają się do Vaga i to kolejny zonk nie mogą się podłączyć nie ma sygnału, podłączają się kolejnym programem dalej zonk nic nie można sprawdzić ;/ wrrr

dostałęm dwie rady:
1. Cewki,
2. świece
3. przepływka

aaa i jeszcze jedno od 2tyg pali mi się ikonka ABS jeżeli coś to podpowie


Teraz moje pytania:

1. Czy mogę jeździć autem czy nie narobie bidy? (chce oczywiście jak najszybciej to usunąć).

2. Co do licha się stało??

3. Dlaczego nie można się podłączyć i zrobić diagnozy? Gościu, który mi to robił jest ponoć obcykany w VAGu i powiedział, że to pierwszy raz kiedy nie mógł się podłączyć. Macie jakieś triki na podłączenie (on próbował wyciągnąć bezpiecznik zegarów czy coś takiego ale nie dało rady, nie wiem czy coś tam w przewodach nie jest namącone ;/)

Proszę o pomoc
M.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 12 paź 2014, 22:27

tak jak to opisujesz to wyglada na to ze rozsypal sie dwumas. nie radze ci jezdzic bo jeszcze w najgorszym wypadku skrzynie rozwali

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 13 paź 2014, 10:47

Najlepiej jednak byłoby podpiąc vaga, moze porady kolegi nie sa złe i jedna cewka wypadła dlatego drgania, jakie masz cewki jeszcze oryginalne czy byłu już kiedys wymieniane?, org. cewki i lpg sie nie lubia i kiedys i tak padną. Pytanie czy nie można połaczyć sie tylko z silnikiem czy wogóle z rzadnym innym komponentem? może linia k odłczona takie zabezpieczenie przed kradzieża?
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

stawr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 wrz 2013, 20:00
Lokalizacja: Góry

Post autor: stawr0 » 13 paź 2014, 13:51

mam nadziej, że to nie dwumasa...

co do podłączenia do kompa to robił to ktoś kto się na tym zna i naprawdę był w ciężkim szoku, że nie mógł się podłączyć.

Nie ma w ogóle ppołączenia nic się nie wyświetla tak jak kabel zamiast do wtyczki był podłączony do kontakty - nic totalne zero

dzisiaj podmienie cewki i będe sprawdzał. Dzwoniłem do poprzedniego właściciela i mówił, że były cewki ze dwie wymieniane jakieś 30tyś temu licząc od dzisiaj. Wymienił też jedną czy ze dwie świece 30tyś temu oraz nową oryginalną przepływkę.

Dwumasa była też sprawdzana podczas wymiany sprżegła i docisku to znaczy "jacyś" mechanicy sprawdzali ją i uznali, że jest w bdb stanie i nie trzeba nic robić. Poprzedni właściciel mówi, że przepływka jak i dwumasa jest niemożliwa i na 99% obstawia "coś" innego.

Na dzisiaj planuej sprwdzić cewki (kumepl pod blokiem na 1.8T APU w passacie) oraz wykręce świece i rzuce okiem.

Jutro poszukiwania kogoś kto mi pod kompa się podepnie (kolega z forum się zaoferował z w-ch) i będziemy dalej szukać.....dzisiaj do pracy pojechałem Mazdą....a żona 5km Audi...

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 13 paź 2014, 13:56

stawr0 pisze:dostałęm dwie rady:
1. Cewki,
2. świece
3. przepływka
na odpalonym silniku odpinaj pokolei cewki bedziesz widzial czy jaks jest uwalona czy bedzie róznica jak po odpieciu nie bedzie różnicy to ta cewka lub ta swieca pod nia , na cewkach jak bedzie różnica podmien z innym cylindrem bedzie pewnosc , swiece jak bedzie zle wykrec i sprawdz na tej cewce zlej , a przepływka odepnij wtyczke i zobacz czy lepiej bedziesz tez wiedzial czy przeplywka , to tak na szybko zeby wiedziec czy cos z tych 3 rzeczy , pozdro

lmarrio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 10 gru 2010, 22:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: lmarrio » 13 paź 2014, 14:19

być może nie możesz się podłączyć do kompa, bo robi to pierwszy sterownik LPG?
u siebie mogę się połączyć przez kilka minut po wyłączeniu zapłonu, spróbuj

stawr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 wrz 2013, 20:00
Lokalizacja: Góry

Post autor: stawr0 » 13 paź 2014, 20:22

Pare, rzeczy, które mogą pomóc:

1. Samochód trekocze,drży, wpada w rezonans (jak zwął tak zwał) jak stoi na luzie (bez obciążenia)
2. Drży na luzie 5 na 10 zatrzymań, Raz drży raz nie
3. Podczas jazdy ma wibrację od samego dołu od 1000 obrotów w góre. Oczywiście im wyższe obroty tym bardziej jest to widoczne

no i dzisiaj podmieniłem cewki..nic nie dało.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 13 paź 2014, 22:36

Czekaj czekaj ktos wymienial sprzeglo i nie wymienil 2masa? Masakra. Dalej obstaeiam na to.


Jak wygladaja swiece? Sa okopcone mokre?

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 13 paź 2014, 22:37

Czekaj czekaj ktos wymienial sprzeglo i nie wymienil 2masa? Masakra. Dalej obstaeiam na to.


Jak wygladaja swiece? Sa okopcone mokre?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 14 paź 2014, 14:16

Zrób kolego tak jak napisał egoonn, bo może świece i cewki są dobre, a przerwa jest gdzieś na przewodach. Jeżeli po odpięciu cewki nie będzie żadnej różnicy to ewidentnie jest coś z zapłonem.
Kiedyś jak miałem uwalony wtryskiwacz to było tak samo jak piszesz. Im więcej dawało się gazu tym bardziej telepało autem. Skoro u Ciebie na benzynie i LPG jest tak samo to wtryski odpadają, ale cały układ zapłonowy trzeba dokładnie sprawdzić.

greghoryy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 18 maja 2013, 09:38
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: greghoryy » 14 paź 2014, 19:04

Odepnij wtyczke od przepływomierza tak jak kolega wyżej radzi i zobacz czy cos sie zmienia. Jeżeli wogole nie łączy Ci się z vagiem to spróbuj jeszcze odpiąć klemy od akumulatora na dłuższą chwile.

stawr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 wrz 2013, 20:00
Lokalizacja: Góry

Post autor: stawr0 » 16 paź 2014, 19:40

Po wczorajszych sprawdzaniach:

1. kolejny mechanik nie mógł się połączyć z Vagiem
2. stwierdza po jeździe że to dwumas ;/

dzisiaj sprawdzę przewody od cewek tak jak pisaliście i przepłwyke sprawdzę odłączając ją.

[ Dodano: 2014-10-16, 19:40 ]
żyby było ciekawiej (jakbym miał mało wrażeń) to zauważyem dzisiaj, że spalanie samochodu skoczło (przynajmniej na FISie)

a) moje średnie spalanie z 11,3 (zrobione na 10000km) skoczyło na 14,5 po przejchaniu 100km na tej awarii <???????> jak to możliwe?
b) zuważyłem też, że np jadąc pod lekkie wzniesienie np na 2 lub 3 przy obrotach 1,5tyś-2tyś pokazuje mi spalanie 25 chwilowe.....tak chyba wcześniej nie było...

czy coś to może oznaczać?

(cewki powyłączam w weekend bo nie mam czasu ;/)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 17 paź 2014, 05:54

Ale spalanie czego? Pb czy lpg?

asderty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 paź 2014, 18:38
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: asderty » 17 paź 2014, 19:37

kolego powiem tobie tak ostatnio przerabiałem ten temat i tez drgania tylko ze u mnie jeszcze przy przyspieszaniu było strasznie głośno w kabinie dwumasa się okazała rozsypana i z tego co czytam to u ciebie tez mój mechanik szukał i szukał innej przyczyny ale nie znalazł wiec nie marnuj kasy tylko ściągnij skrzynie i będziesz wiedział. dwumas kupiłem za 1450zl ze sprzęgłem w kpl. A zanim kupiłem auto to koleś tez szukał dlaczego drga wymienił cewki przeplywke nowy rozrząd założył świece nowe i nie mógł tez dojść a nie chciał dobierać się do skrzyni.

stawr0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 wrz 2013, 20:00
Lokalizacja: Góry

Post autor: stawr0 » 18 paź 2014, 18:27

Schiller:

Z tego co mi wiadomo to FIS pokazuje spalanie PB.....

[ Dodano: 2014-10-18, 18:27 ]
Po odłączeniu każdej z cewek (przewodów od cewek), auto zdecydowanie gorzej chodziło tzn puszczało tak zwane "marchewki" z rury więc różnica była ewidentna.

Plan na najbliższe dni:

1. Wymiana wszystkich świec
2. Ogarniecię kompa
3. Zobaczymy co dalej...jak nie będzie pomyslu to pewnie zrzucenie skrzyni i oględziny dwumasy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja