[ARE 2,7 BiT 250 KM] Brak eżektora - czy to możliwe ???????
[ARE 2,7 BiT 250 KM] Brak eżektora - czy to możliwe ???????
Witam
Mam pytanie do wszystkich posiadaczy audi A6 C5 z silnikiem 2,7 Bit o oznaczeniu ARE z 2002 roku lub do osób które mogą się w miarodajny sposó wypowiedziec:
CZY JEST MOŻLIWE ŻE W SILNIKU 2,7 BiT Z 2002 NIE WYSTĘPUJE TAKI ELEMENT JAK EŻEKTOR ?
Otóż postanowiłem wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów i przy okazji poczyścić przed zimą odmy i wymienić eżektor ( bo do tej pory nie zaglądałem do niego ) . Udałem się do ASO...zakupiłem wyżej wymieniony eżektor...ale ku mojemu zaskoczeniu i ku zaskoczeniu mojego mechanika nie jesteśmy w stanie zlokalizować go w silniku.
Czy jest możliwe że jakieś silniki wychodziły już bez tego eżektora
Mam pytanie do wszystkich posiadaczy audi A6 C5 z silnikiem 2,7 Bit o oznaczeniu ARE z 2002 roku lub do osób które mogą się w miarodajny sposó wypowiedziec:
CZY JEST MOŻLIWE ŻE W SILNIKU 2,7 BiT Z 2002 NIE WYSTĘPUJE TAKI ELEMENT JAK EŻEKTOR ?
Otóż postanowiłem wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów i przy okazji poczyścić przed zimą odmy i wymienić eżektor ( bo do tej pory nie zaglądałem do niego ) . Udałem się do ASO...zakupiłem wyżej wymieniony eżektor...ale ku mojemu zaskoczeniu i ku zaskoczeniu mojego mechanika nie jesteśmy w stanie zlokalizować go w silniku.
Czy jest możliwe że jakieś silniki wychodziły już bez tego eżektora
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Podałem vin jak najbardziej...i wyszło że eżektor powinien być. Byłoby super gdyby ktoś z takim silnikiem pstryknął fotkę i zamieścił..wtedy wiedziałbym gdzie szukac.
Tak na marginesie w jakimś wątku na forum wyczytałem że 2,7 BiT z silnikiem AJK 230KM już takiego eżektora nie posiada. Może u mnie jest podobnie ?
Tak na marginesie w jakimś wątku na forum wyczytałem że 2,7 BiT z silnikiem AJK 230KM już takiego eżektora nie posiada. Może u mnie jest podobnie ?
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tu masz fotkę, nawet fotki viewtopic.php?t=43661Molly pisze:Byłoby super gdyby ktoś z takim silnikiem pstryknął fotkę i zamieścił
Lektor.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 73
- Rejestracja: 13 wrz 2013, 08:05
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
No więc postanowiłem wziąść sprawy we własne ręce i uruchomiłem ETK'Ę. Po półgodzinnym wertowaniu okazuje się że owszem..eżektor występuje w silnikach 2,7 Bit ale tylko w wersji z manualną skrzynią biegów. Dzieje się tak dlatego że te silniki ( PRZYNAJMNIEJ WG ETKI ) NIE sa wyposażone w ELEKTRYCZNĄ pompę wspomagania siły hamowania. W wersji z automatyczną skrzynią biegów taka elektryczna pompa wspomagania siły hamowania występuje ( siedzi pod taką czarna pokrywką w prawym dolnym rogu przedziału silnikowego ) i to ona wspomaga układ hamulcowy...przy manualnej skrzyni biegów podcisnienie do układu brane jest własnie z eżektora.
Takie są moje przemyslenia po analizie schematów podcisnien w programie ETKA.
Prosiłbym jednak żeby ktoś kto ma dostęp do ETKI i mógłby i chciałby sięnad tym tematem pochylić albo potwierdził albo też zaprzeczył moim twierdzeniom ,bo problem ten "spędza mi sen z powiek"
Takie są moje przemyslenia po analizie schematów podcisnien w programie ETKA.
Prosiłbym jednak żeby ktoś kto ma dostęp do ETKI i mógłby i chciałby sięnad tym tematem pochylić albo potwierdził albo też zaprzeczył moim twierdzeniom ,bo problem ten "spędza mi sen z powiek"
Tak jak obiecałem wklejam schematy dotyczące silnika 2.7 BiT z 2002 roku ( moje tutaj rozważania dotyczą na razie tylko tego silnika )
Układ podciśnienia w silniku 2.7 Bit 2002 rok
Jak sie zdołacie zorientowac na schemacie pod numerem 26 ( w czerwonym kóleczku ) występuje eżektor. Postanowiłem więc przyjrzeć się tylko temu elementowi i tutaj kolejny schemat, tym razem samego eżektora
Ku mojemu zdziwieniu okazało się że dla silników z automatyczną skrzynią biegów jest odnośnik do innego schematu ( patrz opis po lewej stronie w czerwonej ramce ).
Postanowiłem wiec przyjrzeć się rysunkowi 611-76 .. oto on poniżej
I tutaj jak widać nie ma mowy o żadnym eżektorze...są tylko wężyki z zaworkami zwrotnymi.
Prosiłbym jeszcze żeby ktoś kompetentny rzucił okiem na te schematy, bo być może moję rozumowanie jest błędne i pominąłem tu jakieś szczegóły.
Układ podciśnienia w silniku 2.7 Bit 2002 rok
Jak sie zdołacie zorientowac na schemacie pod numerem 26 ( w czerwonym kóleczku ) występuje eżektor. Postanowiłem więc przyjrzeć się tylko temu elementowi i tutaj kolejny schemat, tym razem samego eżektora
Ku mojemu zdziwieniu okazało się że dla silników z automatyczną skrzynią biegów jest odnośnik do innego schematu ( patrz opis po lewej stronie w czerwonej ramce ).
Postanowiłem wiec przyjrzeć się rysunkowi 611-76 .. oto on poniżej
I tutaj jak widać nie ma mowy o żadnym eżektorze...są tylko wężyki z zaworkami zwrotnymi.
Prosiłbym jeszcze żeby ktoś kompetentny rzucił okiem na te schematy, bo być może moję rozumowanie jest błędne i pominąłem tu jakieś szczegóły.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7164
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Z tych schematów wynika że a manualu ezektor jest zintegrowany w tym przewodzie: 078133701AD
Wygląda że automacie jest rurka bez ezektora . no chyba że rurka z trzeciego schematu do twojego nr.9 ( 2.7T to PR-T7T ) 4B0611931BF ma coś w sobie oprócz zaworka zwrotnego , nie mogę znaleźć zdjęcia w necie tej części. Poszukaj go pod maską i zobacz.
Wygląda że automacie jest rurka bez ezektora . no chyba że rurka z trzeciego schematu do twojego nr.9 ( 2.7T to PR-T7T ) 4B0611931BF ma coś w sobie oprócz zaworka zwrotnego , nie mogę znaleźć zdjęcia w necie tej części. Poszukaj go pod maską i zobacz.
Rurkę nr. 9 już oglądałem na żywo...tam faktycznie jest tylko zaworek zwrotny i nic więcej. Popatrzyłem też czy nie było coś "modzone" w w układzie podciśnienia, ale wszystkie wężyki i wszystkie opaski wyglądają na fabryczne. Skoro więc pojazd jeździ poprawnie i wszystko gra to przestanę szukać dziury w całym
Dzięki za zainteresowanie tematem i ... gratuluję tak małego zużycia LPG, ja niestety muszę wlać 17 litrów LPG na setkę. Na jakich gratach masz zbudowaną instalację ?
Dzięki za zainteresowanie tematem i ... gratuluję tak małego zużycia LPG, ja niestety muszę wlać 17 litrów LPG na setkę. Na jakich gratach masz zbudowaną instalację ?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7164
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Stag , kme gold i Barracudy - jeżdżę głównie trasy tak 100-130 km/h ( po DE 160-170 km/h wyszło mi 13.2 l /100 km) - u Ciebie Quattro , Tiptronic i dwie turbiny - musi swoje spalić
Multitronic jest bardzo ekonomiczny - zaskakująco niskie spalanie , na benzynie miałem około 9,5l /100 km.
Wcześniej miałem B5 1.9TDI z Tipem - z 4 lat jeźdżenia miałem średnią 6,96l
Multitronic jest bardzo ekonomiczny - zaskakująco niskie spalanie , na benzynie miałem około 9,5l /100 km.
Wcześniej miałem B5 1.9TDI z Tipem - z 4 lat jeźdżenia miałem średnią 6,96l
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga