Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Kilka bolączek mojego egzemplarza

Silniki benzynowe
rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[A6 C5]Kilka bolączek mojego egzemplarza

Post autor: rafio83 » 30 lip 2014, 18:22

Witam Panowie

Jak u każdego i mój egzemplarz nie jest pozbawiony wad, obecnie zmagam się z poniższymi tematami i będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.

1.Falujące obroty na LPG - problem występuje tylko przy dużym obciążeniu silnika lub do momentu kiedy nie osiągnie 90stopni. Po diagnozie w zakładzie LPG muszę wyczyścić przepustnicę. Czy ktoś może wrzucić jakaś instrukcję jak to zrobić? Co po kolei odkręcać, itd.

2.Duże korekty mieszanki podczas przyspieszania, u mnie w tym momencie około 25% podczas gdy gazownik mówił ze powinno być 2-3%,dzieje się tak zarówno na LPG jak i PB. Przepływomierz przy 6000 obrotów wskazuje 118g/s podczas gdy (podobno) powinno być w okolicach 180g/s.
Czy winne mogą być przytkane katalizatory? Do grona podejrzanych zaliczam jeszcze samą przepływkę jak i nieszczelności w układzie dolotowym, co o tym myślicie?

Co sadzicie o pomyśle montażu poniższych katalizatorów? Dylemat tylko czy wspawać sondy przed kata czy całkowicie je usunąć fizycznie oraz ze sterownika auta?

http://rpmotorsport.pl/katalizator-meta ... 16339.html

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 lip 2014, 20:11

Ad.1 jeśli problem występuje do czasu kiedy się nie rozgrzeje do 90 to stawiałbym na regulację LPG , wiele aut ma z tym problem , tu masz filmik poglądowy demontażu przepustnicy ale w 2.8 V6 : mniej więcej powinno być to samo

Ad.2 W jakim stanie jest filtr powietrza?
Czy to jest +25% czy -25% - bo jeśli na + ( czyli mieszanka uboga ) to przepływka jest padnięta bo powietrza jest dosyć tylko komputer myśli że jest mniejszy przepływ i daje za mało paliwa ( a powietrza jest dużo )
Drobne nieszczelności w układzie dolotowym miałyby większy wpływ na obrotach jałowych
Najlepiej zrobić logi przepływomierza , w dziale diagnostyka jest to dobrze opisane.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 30 lip 2014, 20:36

bendzji pisze:Ad.2 W jakim stanie jest filtr powietrza?
Czy to jest +25% czy -25% - bo jeśli na + ( czyli mieszanka uboga ) to przepływka jest padnięta bo powietrza jest dosyć tylko komputer myśli że jest mniejszy przepływ i daje za mało paliwa ( a powietrza jest dużo )
Drobne nieszczelności w układzie dolotowym miałyby większy wpływ na obrotach jałowych
Najlepiej zrobić logi przepływomierza , w dziale diagnostyka jest to dobrze opisane.
Filtr powietrza wymieniany około 10k km temu, korekta wali na + co czasem potwierdza błąd ubogiej mieszanki. Zrobię logi przepływki i wrzucę wyniki do oceny
Warto czyścić tą przeplywkę czy raczej nadaje się do wymiany?
Katalizatory nie mają na to wpływu bo wiem z VCDS-a ze są już przytkane <mysli>

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 lip 2014, 21:45

Spróbuj wyczyścić i zloguj to nic nie kosztuje ;)

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 31 lip 2014, 18:05

Które grupy mam zrobić logując przepływomierz? Jak dokonać logów?

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 31 lip 2014, 18:26

Pozdrawiam...

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 10 sie 2014, 08:26

yaszczur znam ten temat. Dalej nie wyjaśnia mi to jakie grupy logować w celu sprawdzenia przepływomierza

[ Dodano: 2014-08-10, 08:26 ]
Witam

Czy jest ktoś z okolic Wałbrzycha, Świdnicy kto mógłby pomóc w wyczyszczeniu przepustnicy?
Nigdy tego nie robiłem a sądząc po powyższym filmiku nie jest to prosta robótka na godzinkę.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 sie 2014, 10:22

Co do logów ten temat widziałeś: viewtopic.php?t=62567


Czyszczenie nie jest takie trudne sam to pierwszy raz robiłem , mało miejsca , przydadzą się bity hex , jakaś grzechotka i trochę cierpliwości - nie wiem jak to wygląda w 3.0 ale pewno jest podobnie:

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 19 wrz 2014, 13:56

[ Dodano: 2014-09-19, 13:56 ]
Dynamiczne do oceny, 003; 033; 036; 090

http://vaglog.rtnet.pl/log_186686.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_186687.html

Widać ewidentnie ze przepływomierz ma małe wskazania. W grupie 90 duże korekty na plus, które (jak wyżej stwierdzono <okok> ) świadczą o ubogiej mieszance :(

Co jeszcze możecie z tego wyczytać?

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 19 wrz 2014, 16:31

Czemu te pierwsze logi takie krótkie? na jedynce robiłes? :| Fakt jest że przepłyka bardzo mało wskazuje, korekty sa z tego powodu na plus ale w gr. 033. Co do 90 to jest praca nastawników i tam jest wszystko w porządku, zób jeszcze raz 002+033 ale przepływka będzie raczej do wymiany.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 19 wrz 2014, 16:40

Łukasz13 pisze:Czemu te pierwsze logi takie krótkie? na jedynce robiłes? :|
robiłem na 3 od 1500 obrotów gaz w podłogę i do zmiany biegu... po załączeniu kick down'a dzieje się to szybko (kick down chyba zrzuca bieg do 2 dlatego tak krótko <mysli> )

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 19 wrz 2014, 16:50

Ale logi robi się na trójce bez kickdown'a - bo jak wciśniesz za głęboko, to robisz na 2 :(

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 19 wrz 2014, 17:03

Przerzuciłem na manuał w skrzyni (3 bieg i 1500 obrotow) i dałem gaz do dechy... tak ciągnąłem aż do zmiany biegu.
Nie mam szans wyczuć momentu 100% otwarcia przepustnicy bez załączenia kick down'a.

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 19 wrz 2014, 17:29

W każdym bądz razie najlepiej robić maks dwa kanały na raz, większa częstotliwość próbkowania.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 19 wrz 2014, 17:37

Łukasz13 pisze:W każdym bądz razie najlepiej robić maks dwa kanały na raz, większa częstotliwość próbkowania.
Robiłem 3 kanały na raz...Sugerujesz żeby zacząć od biegu nr 2 i ciągnąć do 4
Tak czy siak wolałbym się skoncentrować na logach... Czy trzeba wymieniać przeływkę czy może coś innego może być przyczyną? Jakieś ewentualne nieszczelności w dolocie? Sondy też coś dziwnie wskazują <mysli>

Podobno u mnie przepływka jest ta sama co w 4.2? Może jest ktoś w okolicy kto pozwoli podmienić tę część i zrobić logi? Nie chce generować niepotrzebnych kosztów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga