[A6 C5]Kilka bolączek mojego egzemplarza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
[A6 C5]Kilka bolączek mojego egzemplarza
Witam Panowie
Jak u każdego i mój egzemplarz nie jest pozbawiony wad, obecnie zmagam się z poniższymi tematami i będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
1.Falujące obroty na LPG - problem występuje tylko przy dużym obciążeniu silnika lub do momentu kiedy nie osiągnie 90stopni. Po diagnozie w zakładzie LPG muszę wyczyścić przepustnicę. Czy ktoś może wrzucić jakaś instrukcję jak to zrobić? Co po kolei odkręcać, itd.
2.Duże korekty mieszanki podczas przyspieszania, u mnie w tym momencie około 25% podczas gdy gazownik mówił ze powinno być 2-3%,dzieje się tak zarówno na LPG jak i PB. Przepływomierz przy 6000 obrotów wskazuje 118g/s podczas gdy (podobno) powinno być w okolicach 180g/s.
Czy winne mogą być przytkane katalizatory? Do grona podejrzanych zaliczam jeszcze samą przepływkę jak i nieszczelności w układzie dolotowym, co o tym myślicie?
Co sadzicie o pomyśle montażu poniższych katalizatorów? Dylemat tylko czy wspawać sondy przed kata czy całkowicie je usunąć fizycznie oraz ze sterownika auta?
http://rpmotorsport.pl/katalizator-meta ... 16339.html
Jak u każdego i mój egzemplarz nie jest pozbawiony wad, obecnie zmagam się z poniższymi tematami i będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.
1.Falujące obroty na LPG - problem występuje tylko przy dużym obciążeniu silnika lub do momentu kiedy nie osiągnie 90stopni. Po diagnozie w zakładzie LPG muszę wyczyścić przepustnicę. Czy ktoś może wrzucić jakaś instrukcję jak to zrobić? Co po kolei odkręcać, itd.
2.Duże korekty mieszanki podczas przyspieszania, u mnie w tym momencie około 25% podczas gdy gazownik mówił ze powinno być 2-3%,dzieje się tak zarówno na LPG jak i PB. Przepływomierz przy 6000 obrotów wskazuje 118g/s podczas gdy (podobno) powinno być w okolicach 180g/s.
Czy winne mogą być przytkane katalizatory? Do grona podejrzanych zaliczam jeszcze samą przepływkę jak i nieszczelności w układzie dolotowym, co o tym myślicie?
Co sadzicie o pomyśle montażu poniższych katalizatorów? Dylemat tylko czy wspawać sondy przed kata czy całkowicie je usunąć fizycznie oraz ze sterownika auta?
http://rpmotorsport.pl/katalizator-meta ... 16339.html
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7171
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Ad.1 jeśli problem występuje do czasu kiedy się nie rozgrzeje do 90 to stawiałbym na regulację LPG , wiele aut ma z tym problem , tu masz filmik poglądowy demontażu przepustnicy ale w 2.8 V6 : mniej więcej powinno być to samo
Ad.2 W jakim stanie jest filtr powietrza?
Czy to jest +25% czy -25% - bo jeśli na + ( czyli mieszanka uboga ) to przepływka jest padnięta bo powietrza jest dosyć tylko komputer myśli że jest mniejszy przepływ i daje za mało paliwa ( a powietrza jest dużo )
Drobne nieszczelności w układzie dolotowym miałyby większy wpływ na obrotach jałowych
Najlepiej zrobić logi przepływomierza , w dziale diagnostyka jest to dobrze opisane.
Ad.2 W jakim stanie jest filtr powietrza?
Czy to jest +25% czy -25% - bo jeśli na + ( czyli mieszanka uboga ) to przepływka jest padnięta bo powietrza jest dosyć tylko komputer myśli że jest mniejszy przepływ i daje za mało paliwa ( a powietrza jest dużo )
Drobne nieszczelności w układzie dolotowym miałyby większy wpływ na obrotach jałowych
Najlepiej zrobić logi przepływomierza , w dziale diagnostyka jest to dobrze opisane.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Filtr powietrza wymieniany około 10k km temu, korekta wali na + co czasem potwierdza błąd ubogiej mieszanki. Zrobię logi przepływki i wrzucę wyniki do ocenybendzji pisze:Ad.2 W jakim stanie jest filtr powietrza?
Czy to jest +25% czy -25% - bo jeśli na + ( czyli mieszanka uboga ) to przepływka jest padnięta bo powietrza jest dosyć tylko komputer myśli że jest mniejszy przepływ i daje za mało paliwa ( a powietrza jest dużo )
Drobne nieszczelności w układzie dolotowym miałyby większy wpływ na obrotach jałowych
Najlepiej zrobić logi przepływomierza , w dziale diagnostyka jest to dobrze opisane.
Warto czyścić tą przeplywkę czy raczej nadaje się do wymiany?
Katalizatory nie mają na to wpływu bo wiem z VCDS-a ze są już przytkane
![<mysli> <mysli>](https://a6klub.pl/images/smilies/mysli.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
yaszczur znam ten temat. Dalej nie wyjaśnia mi to jakie grupy logować w celu sprawdzenia przepływomierza
[ Dodano: 2014-08-10, 08:26 ]
Witam
Czy jest ktoś z okolic Wałbrzycha, Świdnicy kto mógłby pomóc w wyczyszczeniu przepustnicy?
Nigdy tego nie robiłem a sądząc po powyższym filmiku nie jest to prosta robótka na godzinkę.
[ Dodano: 2014-08-10, 08:26 ]
Witam
Czy jest ktoś z okolic Wałbrzycha, Świdnicy kto mógłby pomóc w wyczyszczeniu przepustnicy?
Nigdy tego nie robiłem a sądząc po powyższym filmiku nie jest to prosta robótka na godzinkę.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7171
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Co do logów ten temat widziałeś: viewtopic.php?t=62567
Czyszczenie nie jest takie trudne sam to pierwszy raz robiłem , mało miejsca , przydadzą się bity hex , jakaś grzechotka i trochę cierpliwości - nie wiem jak to wygląda w 3.0 ale pewno jest podobnie:
Czyszczenie nie jest takie trudne sam to pierwszy raz robiłem , mało miejsca , przydadzą się bity hex , jakaś grzechotka i trochę cierpliwości - nie wiem jak to wygląda w 3.0 ale pewno jest podobnie:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
[ Dodano: 2014-09-19, 13:56 ]
Dynamiczne do oceny, 003; 033; 036; 090
http://vaglog.rtnet.pl/log_186686.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_186687.html
Widać ewidentnie ze przepływomierz ma małe wskazania. W grupie 90 duże korekty na plus, które (jak wyżej stwierdzono
) świadczą o ubogiej mieszance ![:( :(](https://a6klub.pl/images/smilies/smutny.gif)
Co jeszcze możecie z tego wyczytać?
Dynamiczne do oceny, 003; 033; 036; 090
http://vaglog.rtnet.pl/log_186686.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_186687.html
Widać ewidentnie ze przepływomierz ma małe wskazania. W grupie 90 duże korekty na plus, które (jak wyżej stwierdzono
![<okok> <okok>](https://a6klub.pl/images/smilies/okok.gif)
![:( :(](https://a6klub.pl/images/smilies/smutny.gif)
Co jeszcze możecie z tego wyczytać?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 476
- Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
- Imię: Łukasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Czemu te pierwsze logi takie krótkie? na jedynce robiłes?
Fakt jest że przepłyka bardzo mało wskazuje, korekty sa z tego powodu na plus ale w gr. 033. Co do 90 to jest praca nastawników i tam jest wszystko w porządku, zób jeszcze raz 002+033 ale przepływka będzie raczej do wymiany.
![:| :|](https://a6klub.pl/images/smilies/yyyy.gif)
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
- Imię: Szymon
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Dolnyśląsk
Robiłem 3 kanały na raz...Sugerujesz żeby zacząć od biegu nr 2 i ciągnąć do 4Łukasz13 pisze:W każdym bądz razie najlepiej robić maks dwa kanały na raz, większa częstotliwość próbkowania.
Tak czy siak wolałbym się skoncentrować na logach... Czy trzeba wymieniać przeływkę czy może coś innego może być przyczyną? Jakieś ewentualne nieszczelności w dolocie? Sondy też coś dziwnie wskazują
![<mysli> <mysli>](https://a6klub.pl/images/smilies/mysli.gif)
Podobno u mnie przepływka jest ta sama co w 4.2? Może jest ktoś w okolicy kto pozwoli podmienić tę część i zrobić logi? Nie chce generować niepotrzebnych kosztów?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga