Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Dziwne odgłosy z "Torsena"

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
m3q
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 mar 2012, 17:36
Lokalizacja: Tarnów

[ TIP+Q] Dziwne odgłosy z "Torsena"

Post autor: m3q » 21 lip 2014, 14:16

Witam forumowiczów,

Od lat śledzę forum i się dowiaduję ciekawych rzeczy, tym razem jednak nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie, dlatego ten nowy temat.

Otóż - po wymianie tylnich sprężyn mechanik poruszał tylnimi kołami i okazuje się, że Torsen wydaje niepokojące odgłosy. Nie słychać ich, ani nie czuć drgań podczas jazdy (ani wolnej, ani "autostradowej"). Kilka miesięcy temu w tej okolicy wymieniałem ośkę (od strony silnika), rok wcześniej filtr i olej w skrzyni. Mechanik sugeruje otwarcie i ew. wymianę Torsena na używkę. Jak już to nie on będzie to robił, bo czas mnie goni a u niego terminów brak, więc to raczej nie kwestia naciągania na kasę - od lat u niego naprawiam auto i jestem zadowolony.

Proszę o informację co należy sprawdzić, lub czym się sugerować, aby stwierdzić, czy faktycznie coś padło i należy wymienić na używkę. Jakie sa alternatywy? Lepiej swojego Torsena regenerować?

Czas mnie goni bo muszę wyjechać w ten piątek, więc proszę o jakiekolwiek informacje. Czy torsen jak "pada" daje jakieś konkretne oznaki? Czy można podjąć jakieś "tymczasowe kroki" (inne niż wykupienie holowania na Europę) i jechać na wakacje licząc na szczęście?

Czy po prostu wsadzić używkę i jechać?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

norx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 20:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: norx » 22 mar 2015, 19:44

Witam,
Odświeżam temat.. U mnie np. pojawił się luz przy wybieraniu biegu. Najbardziej odczuwalne puknięcie jest przy ruszaniu, jak by wybierał luz. Kolega wszedł pod auto na kanale i stwierdził, ze stuki wyraźnie idą ze strony torsena.
Czy ktoś ma jakiś sposób na zdiagnozowanie stanu torsena?

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 10 kwie 2015, 23:03

Sprawdz wał napedowy. Mozliwe ze masz wyrobione krzyzaki.

norx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 lip 2014, 20:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: norx » 23 lut 2016, 19:10

Minął prawie rok i w między czasie doczekałem się wymiany kompletu sprzęgła z dwumasą. Pomogło dużo, ale nie w 100%. Lewarek chodzi jakby ciaśniej, bardziej miękko się wysprzęgla teraz, nie szarpie, itp. Jednak delikatne stuki przy zmianie biegów jeszcze są odczuwalne/słyszalne. Bede musiał jeszcze dokładnie przepatrzeć cały układ napędowy od torsena, przez wał, most i wszystkie przeguby + krzyżak jak kolega wspomniał. Ale to nie teraz, bo na razie check w oczy pali i sondy muszę ogarnąć, eh.. :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja