Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

TIPTRONIC, działa tylko 1 i 2 bieg.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
lskx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2012, 15:44
Lokalizacja: Lubelskie

TIPTRONIC, działa tylko 1 i 2 bieg.

Post autor: lskx » 20 lip 2014, 08:51

Awaria Tiptronic: A6 C5 FWD (bez quattro), tiptronic. Wczoraj podczas podróży zdarzyła mi się niemiła awaria. Samochód jedzie normalnie na 1, 2 biegu, po wrzuceniu trójki wciskam gaz - efekt jakby był wrzucony "luz", obroty mogę docisnąć do 7 tys, auto nie przyspiesza, to samo na 4. Po około 10 sekundach na biegu 3 lub 4 skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.

Po zatrzymaniu się i ponownym uruchomieniu samochodu, skrzynia działa poprawnie, ale tylko na 1,2 biegu.

Pod samochodem zauważyłem mały wyciek, prawdopodobnie olej (nie klima - sprawdzałem) - możliwe, że taki efekt mamy przy niskim poziomie oleju?

I do sedna - do jakiego warsztatu w Lublinie się udać? Poza Panem Płocheciem od ASB, który rzucając okiem na przebieg wciska generalkę na dzień dobry.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 20 lip 2014, 09:14

wszystko wskazuje na skrzynię. O Płocheciu można spokojnie zapomnieć zabierze auto na pół roku i wyczyści portfel. Możesz spróbować na Mickiewicza 16 u G.Śliczniaka (605 645 485), ma pojęcie o audi i tip'ach (wszyscy w rodzinie mają u niego audi).

CZIROKEZ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 14 maja 2014, 23:12
Lokalizacja: Kielce

Post autor: CZIROKEZ » 20 lip 2014, 09:38

To chyba multi jak bez quattro :]

lskx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 15 gru 2012, 15:44
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: lskx » 20 lip 2014, 09:55

Tiptronic i FWD, ok spróbuje do G. Śliczaka. Myślałem jeszcze o Gorzymie z Kraśnickich (pare mcy temu obdzwoniłem wszystkich w sprawie wymiany oleju i tylko oni powiedzieli, ze zajmują się automatami, oprócz sławnego już Płochecia).

Zastanawiam się jaką strategie obrać, w razie powaznej awarii czy wymieniać w ciemno na jakiś inny tiptronic z allegro, czy próbować wkładac manuala. Regeneracja raczej nie wchodzi w gre, chyba, że po ludzkich cenach :).

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 20 lip 2014, 11:28

wymiana to gorsze rozwiązanie niż regeneracja bo kupujesz w ciemno skrzynię która też może za chwilę się rozlecieć. Jak to poważna awaria to 4-6tysi może kosztować. Podjedź do Grześka i poproś o diagnozę. Podepną kompa sprawdzą co i jak. Olej też wymienią jak potrzeba.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 20 lip 2014, 18:13

lskx pisze:Tiptronic i FWD, ok spróbuje do G. Śliczaka. Myślałem jeszcze o Gorzymie z Kraśnickich (pare mcy temu obdzwoniłem wszystkich w sprawie wymiany oleju i tylko oni powiedzieli, ze zajmują się automatami, oprócz sławnego już Płochecia).

Zastanawiam się jaką strategie obrać, w razie powaznej awarii czy wymieniać w ciemno na jakiś inny tiptronic z allegro, czy próbować wkładac manuala. Regeneracja raczej nie wchodzi w gre, chyba, że po ludzkich cenach :).
Podejrzewam, ze w tej cenie to i Plochec Ci zrobi (do tych 4-6 tys).
Taniej Ci nie wyjdzie zadne z przedstawionych rozwiazan, uzywka kosztuje przynajmniej 1,5k zl (taka ktora chociaz wyglada jak skrzynia wymontowana z samochodu, a nie przejechana przez czolg) wyjecie + wlozenie, olej + konwerter i wyjdzie dobre 3k bez zadnej pewnosci ze bedzie jezdzilo i jak jezdzilo i jak dlugo jezdzilo.

Swap'a na manual to nawet nie komentuje... bo od skrzyni, pewnie innych polosiek sie dopiero zacznie, a do tego jeszcze zestaw sprzegla, olej, masa samo zaparcia, modyfikacja instalacji elektrycznej, wkladanie pedalu sprzegla, ciegienka od wybieraka... moim zdaniem gra nie warta swieczki... Podejrzewam ze na 4k zl to sie zacznie zabawa...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja