Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zrobienie wiazki z pomoca ELSA

Elektryka
ODPOWIEDZ
jocker01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2013, 22:16
Lokalizacja: Abingdon

Zrobienie wiazki z pomoca ELSA

Post autor: jocker01 » 01 lip 2014, 14:00

Witam,
Potrzebuje zrobic wiazke przewodow do modulu przyczepy, Audi chce duzo za duzo za taki zestaw, wiec postanowilem ze sam sobie poskladam wiazke. Mam schematy z ELSA jednak chcialbym wiedziec czy numery na przewodach oznaczaja glubosc przewodow? np 0.5 i pod numerem jest kolor przewodu jaki powinien byc. Skad wziasc info jaka ma byc dlugosc danego przewodu?
Pozdrawiam
Jocker01

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 02 lip 2014, 20:03

A moduł masz?

falubaz1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 19 cze 2014, 15:53
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: falubaz1 » 06 lip 2014, 12:07

tak 0.5 to grubość przewodu a co do długości to musisz sam sobie pomierzyć ile kabla potrzebujesz
Regulamin.

jocker01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2013, 22:16
Lokalizacja: Abingdon

Post autor: jocker01 » 15 lip 2014, 02:10

krischm pisze:A moduł masz?
tak mam, dziś odebralem wtyczki. Zacząłem tez rozkładać wiązkę z golfa która kupiłem na zlomie.

[ Dodano: 2014-07-15, 01:10 ]
falubaz1 pisze:tak 0.5 to grubość przewodu a co do długości to musisz sam sobie pomierzyć ile kabla potrzebujesz
dzięki. Tak trzeba będzie zrobić.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 15 lip 2014, 12:24

Proponuję Ci nie zarabiać wcześniej wiązki od strony sterownika a jedynie od strony haka. Pamiętaj tylko że przewody wchodzą do bagażnika przez otwór na środku i rozdzielają się do pokrętła i sterownika. Po przełożeniu kabli (z zapasem) do bagażnika, zmontuj hak mechanicznie. Dopiero wówczas zarabiaj końcówki kostek - łatwo wtedy wymierzysz ile jest potrzebnego przewodu. Na koniec zaizoluj całą wiązkę i przyłap do istniejących instalacji np. opaskami.
Jak to mówią "...lepiej kijek pocienkować, niż go później pogrubasić...".
Aha.... pamiętaj o gumie w przepuście do bagażnika aby założyć ją przed zarabianiem kostek.... później będzie trudno uszczelnić...

jocker01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2013, 22:16
Lokalizacja: Abingdon

Post autor: jocker01 » 15 lip 2014, 23:59

Bart_d pisze:Proponuję Ci nie zarabiać wcześniej wiązki od strony sterownika a jedynie od strony haka. Pamiętaj tylko że przewody wchodzą do bagażnika przez otwór na środku i rozdzielają się do pokrętła i sterownika. Po przełożeniu kabli (z zapasem) do bagażnika, zmontuj hak mechanicznie. Dopiero wówczas zarabiaj końcówki kostek - łatwo wtedy wymierzysz ile jest potrzebnego przewodu. Na koniec zaizoluj całą wiązkę i przyłap do istniejących instalacji np. opaskami.
Jak to mówią "...lepiej kijek pocienkować, niż go później pogrubasić...".
Aha.... pamiętaj o gumie w przepuście do bagażnika aby założyć ją przed zarabianiem kostek.... później będzie trudno uszczelnić...
Dzieki wielkie za porady, moglbys mi powiedziec jak wyjac linke z pokretla? wyjalem zaslepke I probowalem ciagnac i nic, niechce wyjsc, niechce nic uszkodzic bo wtedy bede mogl to wszystko wyzucic!
Moglbys zerknac na te dodatkowe wytyczki ktore lacza wiazki ze soba, te male, dwu, trzy przewodowe, czy sa na nich jakies numery?
a to zdjecie mojego haka:
Obrazek
I obciete przewody:
Obrazek

Pozdrawiam
Jocker01

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 16 lip 2014, 06:35

Aby wyjąć linkę trzeba wyjąć plastikowe zabezpieczenie (które zapewne już wyjąłeś) następnie lekko pociągnąć pokrętło do siebie i kręcić pokrętłem przeciwnie do wskazówek zegara..chyba..(mechanizm analogiczny jak w kluczu typu francuz).
Co do wtyczek małych przy samym haku to nie spisywałem numerów ale kojarzę tylko wtyczkę 2 pinową od mikrostyku kuli. Śmiało można ją zastąpić jakąś uniwersalną... tam jest tylko sygnał zawarte/rozwarte.

jocker01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2013, 22:16
Lokalizacja: Abingdon

Post autor: jocker01 » 01 sie 2014, 09:38

WItam,
wiazka zrobiona :D
Zajelo mi to troche czasu, w sumie najtrudniejsze bylo rozlozenie starej wiazki, ciecie starej izolacji ktora sie strasznie kleji do rak!
Potem dobieranie przewodow: kolory, odpowiednia grubosci i dlugosc.
Nie obylo sie bez lutowania :D
Najdluzszy przewod od pokretla do modulu ma ok 186cm dlugosci.
Dzieki Bart_d za pomoc :D
Nic tak nie cieszy jak wlasnorecznie wykonana robota :D
https://www.dropbox.com/s/puov9as26av27 ... .27.00.jpg
Pozdrawiam
Jocker01

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja