Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Kodowanie pilota

Elektryka
ODPOWIEDZ
radii777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2013, 12:15
Lokalizacja: Łódź

Kodowanie pilota

Post autor: radii777 » 24 cze 2014, 23:09

Dziś kolejny dzień borykam się z zakodowaniem pilota. Działał jeszcze w niedziele i pod marketem przestał reagować.Podszedłem do tylnej klapy i otworzyłem zamek manualnie.
Jeszcze tego samego dnia próbowałem zakodować kluczyk : wkładam do stacyjki serwisowy kluczyk i przekręcam zapłon idę na tył samochodu zamykam manualnie i naciskam w tym samym momencie otwieranie na pilocie , zaświecą się na sekundę kierunkowskazy następnie otwieram manualnie wyjmuje kluczyk serwisowy i wkładam do stacyjki z pilotem i nie działa.
Próbowałem również naciskać 2 razy w ciągu 5 sek i po 5 sekundach. Próbowałem również trzymać przycisk , próbowałem również skierować na odbiornik w kabinie i nic.
Zakupiłem kabel KKL i uruchomiłem VAG-COM robie tak jak jest w opisach i tu na forum adaptacja 00 zapisuje ale jak wpisuje 21 czy jakiś inny chanel wyskakuje error. I w opisach błędu modułu 35 podaje mi przekroczony limit kodowania kod 09-00.
Postanowiłem dziś dobrać się do modułu komfortu pod dywanikiem ale wygląda na sprawny nie jest zalany piny wręcz wzorowe białe zrobiłem nawet fotę temu modułowi.
Dodam tylko że do modułu komfortu VAGiem nie mogę się dostać ale tak jak tu czytałem nie w każdym modelu on może być odkodowany.Dodam jeszcze że dziś przeprowadziłem scan i wszystko jest ok. Zaprogramowałem sobie jeszcze zamykanie centralnego przy 30 km/h i działa .
Przy robieniu testu centralnego przez log 35 następnie Otput test 03 po kolei wszystkie opcje działają kierunki,zamykanie,otwieranie.
Nie mam już pomysłu co dalej.
Jak wciskam pilot w trakcie logów 35 następnie 08 wybieram 007 naciskając guziki w pilocie wyświetla się w II okienku jak nacisnę przycisk otwierania 100 a jak zamykania 1000. w ostatnim okienku 1100. w pierwszym nic a powinno 1 lub 2,3,4
Baterie w pilocie sprawdzałem miernikiem jedna ma 2,98 druga 3,00 V
Może ktoś ma pomysł... co dalej .
1.zakup nowego pilota.
2.podmianka modułu komfortu.
3.Wizyta u specjalisty . <uoee>
Ostatnio zmieniony 26 cze 2014, 00:56 przez radii777, łącznie zmieniany 1 raz.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 25 cze 2014, 04:18

Może ktoś ma pomysł... co dalej .
zobacz tu

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=&t=90198

radii777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2013, 12:15
Lokalizacja: Łódź

Post autor: radii777 » 25 cze 2014, 13:20

Dziś podjechałem do jednej z firm która naprawia piloty stwierdzili że pilot jest sprawny.Pan próbował otworzyć samochód pilotem ale bezskutecznie.Powiedział że może odbiornik nie jest sprawny w samochodzie,powiedział że może by się podjął naprawy modułu komfortu, ale jeszcze nie jest do końca pewien co w tym samochodzie się dzieje.I że szczerze nie robili jeszcze czegoś takiego i musi zaczerpnąć informacji.
Nie wiem w VAG-u widać że pilot sygnał wysyła ,więc moim zdaniem odbiornik widzi pilota.
Pan po próbie otwarcia samochodu zaproponował mi próbę zakodowania innego pilota.
Metodą tradycyjną tak jak piszę kolega wyżej za co dziękuje.
Ale tak jak pisałem wcześniej ta metoda w moim przypadku nie działa.
Może ten pilot jest jednak uszkodzony...sam już nie wiem. <mysli>

Dziś jeszcze się będę widział z kolejnym specjalistą i napiszę jak to się zakończyło.
Będzie diagnozował problem VAS em mam tylko nadzieje że znajdzie usterkę..
...a i pozdrowienia dla P.Bartka <okok>

Awatar użytkownika
pelo177
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 16 sie 2012, 16:58
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: pelo177 » 25 cze 2014, 23:00

Mam identyczny problem od kilku dni. Nastapil po innej naprawie i odlaczeniu akusa na dluzej. Nie wiem , czy to mialo wplyw, w kazdym razie dostaje cholery juz i probowalem kodowania na wszelkie sposoby. Pisz jak u Ciebie sie sytuacja potoczy ;)

radii777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2013, 12:15
Lokalizacja: Łódź

Post autor: radii777 » 26 cze 2014, 00:24

No niestety Vas też nie rozwiązał problemu.Pilot wysyła sygnał ale nie komunikuje się z modułem.Próbował koleś z serwisu metodę również manualną.Czyli kluczyk serwisowy w stacyjce nast. zapłon nast.zamek zamknąć i nacisnąć otwieranie kierunki migną i nic się nie dzieje błąd połączenia i centralny nie reaguje a powinien <wnerw> tak jak ja próbowałem na początku i jak powinno się to robić w tym modelu i roczniku samochodu...
Wypisywał sygnał pilota z centralnego zamka i próbował zgrać od nowa wczytując sygnał pilota ale d$#a nic.Cały czas pilot nie komunikuje się z modułem.
Powiedział że chyba moduł i stawia na uszkodzony odbiornik w module.I podpowiedział mi kilka pomysłów co można zrobić,bo w instrukcji tego Vas-a jest napisane że powinno się zamykać kluczyk manualnie od strony kierowcy a nie tak jak w moim modelu zamykać w kufrze bagażnika.I twierdzi że to jest jakaś przeróbka własna, nie mam zdania ponieważ nie wiem czy ktoś wcześniej to przerobił.Ale do rzeczy... powiedział aby odnaleźć kabel od sygnału zamka w drzwiach kierowcy i "zmusić" zamek do zamknięcia i wtedy może się uda.Może ktoś ma wiedzę czy brak zamka od strony kierowcy w audi jest fabryczne w niektórych egzemplarzach.
I nasunął mi się jeden pomysł i muszę to jutro sprawdzić zapożyczone z innego forum :

aby ocenić sprawność kasety zamka należy jak wspomniałem zrobić podgląd grupy 001 pozycja 3 i 4. Na pozycji 3 mamy "Feedback Driver Door" po otwarciu z klucza powinno być "odblokowany" po zamknięciu "zablokowany" natomiast na pozycji 4 (tu miałem usterkę) mamy "SAFE- Feedback Driver Door" po otwarciu z klucza powinno być "niezabezpieczony" po zamknięciu "zabezpieczony". Za kontrolę funkcji SAFE odpowiada w zamku styk (mikrostyk) F243 i odpowiadający mu przewód żółto-niebieski, po otwarciu wystawia masę po zamknięciu jest &#8734; (rozwarcie). u mnie na tym przewodzie zawsze była masa zarówno przy otwarciu jak i zamknięciu. Aby nie rozbierać kasety przeciąłem przewód żółto-nieb a w miejsce przecięcia wstawiłem przełącznik monostabilny ( switch ). W czasie programowania czyli po zamknięciu auta rozwierałem nim obwód SAFE przy otwieraniu zwierałem symulując tym samym poprawna pracę styku F243.
Uwaga : mikrostyki i powiązane z nimi luty w kasecie mogą być sprawne uszkodzone(pęknięte) lub nie "napędzane" mogą być natomiast dźwignie lub ramiona z nimi współpracujące!!


I może to to kaseta któregoś zamka (np w moim przypadku w kufrze bagażnika ) nie komunikuje się z modułem centralnego <stres>
Jutro sprawdzę i dam znać koledze pelo177 co powiedział VAG-COM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja