A6C5 Dziwny dźwięk 1,8 turbo przy spadku obrotów od 3000obr
A6C5 Dziwny dźwięk 1,8 turbo przy spadku obrotów od 3000obr
Witam wszystkich klubowiczów. Jestem początkujący na forum wiec proszę o wyrozumiałość, szukałem podobnego tematu na forum lecz nic nie mogę dopasować do swojego problemu. Od 3 tygodni jestem posiadaczem audi a6c5 1.8 turbo sedan/limuzyna. Problem polega na tym ze po przejechaniu dłuższego dystansu ok 70km słyszę dziwny dźwięk i tylko przy spadku obrotów od 3000obr w dół najgłośniej jest przy 2000obr, przy przyspieszaniu nic nie słychać i przy zimnym silniku tez nic. podobny dźwięk mogę porównać do fiata 126p jak ma przebicie cewki na radio wiem ze dziwne porównanie ale tylko z tym mi się kojarzy. dodam że kompletny rozrząd został wymieniony.
dziękuje z góry za pomoc pozdrawiam
dziękuje z góry za pomoc pozdrawiam
Ciężko mi stwierdzić czy dźwięku już nie ma bo dziennie pokonuje 15km a ten dźwięk był słyszalny tak po 60km po dobrym rozgrzaniu silnika. Jutro jadę do mechanika powiedziałem mu że coś spiep.... przy montażu rozrządu i musi to poprawić bo klima nie działa :P czy brak sprawności klimy może zależeć od niskiego stanu gazu
jeszcze jedno wiem że może banalne dla nie których ale co powinienem wymienić w klimatyzacji chodzi mi o eksploatacje
?? pierwsza autko z klimą 
jeszcze jedno wiem że może banalne dla nie których ale co powinienem wymienić w klimatyzacji chodzi mi o eksploatacje


- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Oczywiście że takmiron00 pisze:czy brak sprawności klimy może zależeć od niskiego stanu gazu

Sam tego nie jesteś w stanie prawidłowo wykonać. Najlepiej podjedź do dobrego warsztatu zajmującego się serwisem klimatyzacji. Na Twoim miejscu dołożyłbym i pojechał tam jeszcze przed tym zanim pojedziesz do gościa co robił Ci rozrząd.miron00 pisze:co powinienem wymienić w klimatyzacji chodzi mi o eksploatacje
Polecam Ci np. ten artykuł na temat klimatyzacji http://www.mowimyjak.pl/newsy/motoryzac ... 60228.html
Warsztat, naprawy Audi A6.
miron00, Jedź do dobrego serwisu klimy. Niekoniecznie z super duper urządzeniami, ale do polecanego z ludźmi którzy wiedzą co robią a nie tylko wciskają przyciski.
Po rozgrzaniu silnika do temp. roboczej elementy metalowe się rozszerzają, więc możliwe że coś zaczyna dopiero wtedy 'wydawać odgłosy'.
Po spuszczeniu czynnika (nie martw się oddadzą
) Niech wykonają test szczelności. Do kontroli masz zaworek dławiący - wymiana zaworka to 5 minut roboty i koszt części to 5 zł... Od razu wyjdzie czy nie masz opiłków metalu dużo w układzie. Dalej idąc nie nabija się tylko 'gazu' trzeba też skontrolować ilość oleju w układzie - na sucho sprężara długo nie podziała
Wpuszcza się go razem z freonem za jednym zamachem.
Jeśli układ szczelny to jeszcze niech ci sprawdzą sprzęgło magnetyczne i sprężarkę - dobry szpec jest w stanie 'na ucho' stwierdzić czy nic złego się nie dzieje.
Jeśli wszystko to będzie OK to wtedy już tylko nabić układ czynnikiem, ozonowanie (powinno trwać minimum 30 minut najlepiej 45 minut - krócej jest pozbawione sensu) i już można cieszyć się jazdą.
Teraz jeśli idzie o koszty - to w około 500 zł (choć powinna być suma sporo niższa) powinieneś się z tym wszystkim zamknąć.
Może wydawać się dużo ale za samo nabicie płaci się 200 zł i w górę a moim zdaniem lepiej dopłacić niż później spotkać się z rozsypaniem sprzęgła i sprężarki na trasie w +35 stopniach
Powodzonka :D
Po rozgrzaniu silnika do temp. roboczej elementy metalowe się rozszerzają, więc możliwe że coś zaczyna dopiero wtedy 'wydawać odgłosy'.
Po spuszczeniu czynnika (nie martw się oddadzą


Jeśli układ szczelny to jeszcze niech ci sprawdzą sprzęgło magnetyczne i sprężarkę - dobry szpec jest w stanie 'na ucho' stwierdzić czy nic złego się nie dzieje.
Jeśli wszystko to będzie OK to wtedy już tylko nabić układ czynnikiem, ozonowanie (powinno trwać minimum 30 minut najlepiej 45 minut - krócej jest pozbawione sensu) i już można cieszyć się jazdą.
Teraz jeśli idzie o koszty - to w około 500 zł (choć powinna być suma sporo niższa) powinieneś się z tym wszystkim zamknąć.
Może wydawać się dużo ale za samo nabicie płaci się 200 zł i w górę a moim zdaniem lepiej dopłacić niż później spotkać się z rozsypaniem sprzęgła i sprężarki na trasie w +35 stopniach

Powodzonka :D
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, samochód jest u mechanika padł czujnik g65 czy coś takiego. I co za obserwowałem że ten dźwięk zniknął to musiała być klima. Dzisiaj odbieram autko i zobaczę co i jak.
[ Dodano: 2014-06-14, 19:22 ]
I znowu problem mam jakiś nietypowy czujnik G65 mechanik zamawiał już 2 i żaden nie pasuje
pomocy.... ma ktoś taki czujnik albo gdzie mogę go dostać
??
[ Dodano: 2014-06-14, 19:22 ]
I znowu problem mam jakiś nietypowy czujnik G65 mechanik zamawiał już 2 i żaden nie pasuje


No własnie o to chodzi że oryginalny o tych samych numerach nie pasuje
znalazłem na innym forum informacje na temat problemu z uzyskaniem tego czujnika zgodnego z moim
"Rozwiązanie... wymieniłem czujnik wysokiego ciśnienia G65 - znajduje się z prawej strony samochodu na wysokości reflektora.. można go wykręcić bez obawy utraty gazu, gdyż jest pod nim cos w rodzaju wentyla i słychac tylko delikatne syknięcie...należy tylko wcześniej odłączyć z zaworka wtyczkę aby kabelkow nie urwać.
Dla tych którzy posiadają zaworek o nr: 8z0959123 - ta część juz wycofana.. jej następcą jest 8e0959126c taką informację dostalem u dealera, taką kupiłem i założyłem.. wszsytko dziala jak nalezy. Można ją zamówić także w VW i seat (w skodzie powiedzieli ze tylko u audi).
Co do panela clim,atronika.. aby miec pewność ze problem z wyłączeniem funkcji econ nie leży w panelu spróbowałem włączyć tryb serwisowy.. zadziałał, czyli panel reagował.. "

"Rozwiązanie... wymieniłem czujnik wysokiego ciśnienia G65 - znajduje się z prawej strony samochodu na wysokości reflektora.. można go wykręcić bez obawy utraty gazu, gdyż jest pod nim cos w rodzaju wentyla i słychac tylko delikatne syknięcie...należy tylko wcześniej odłączyć z zaworka wtyczkę aby kabelkow nie urwać.
Dla tych którzy posiadają zaworek o nr: 8z0959123 - ta część juz wycofana.. jej następcą jest 8e0959126c taką informację dostalem u dealera, taką kupiłem i założyłem.. wszsytko dziala jak nalezy. Można ją zamówić także w VW i seat (w skodzie powiedzieli ze tylko u audi).
Co do panela clim,atronika.. aby miec pewność ze problem z wyłączeniem funkcji econ nie leży w panelu spróbowałem włączyć tryb serwisowy.. zadziałał, czyli panel reagował.. "