Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] Gdy postoi po rozgrzaniu gorzej odpala

Silniki wysokoprężne
kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

[ AKE 2.5 180 KM] Gdy postoi po rozgrzaniu gorzej odpala

Post autor: kamilsdz » 06 cze 2014, 22:07

Witam,
szukałem ale nie znalazłem do końca odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Gdy rozgrzeje porządnie silnik, gaszę go i po pewnym czasie, gdy przestygnie trochę, odpalam, auto kręci i kręci z 5sek zanim odpali. Na zimnym i na ciepłym gdy zgaszam i od razu odpalam - odpala od strzała. Dzisiaj jechałem autostradą i nie powiem że trochę go przegoniłem bo ponad 150km z prędkością ~150km/h i na stacji gdy go zgasiłem i po 15 minutach chciałem odpalić zonk. Nie chciał odpalić, dopiero za którymś razem odpalił i potem jeszcze przez chwilę falowały obroty.. Kąt wtrysku nie dawno poprawiłem bo był trochę rozjechany ale nie pomogło. Czujnik temperatury badałem VAGiem i wygląda na dobry.
Pacjent: A6 AKE 2002
Pozdrawiam i z gory dziekuję za rady

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 06 cze 2014, 23:28

A spróbuj zwiększyć dawkę rozruchowa może pomoże

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 07 cze 2014, 08:48

Myślę że to nie kwestia dawki ponieważ zimny lub całkowicie ciepły odpala idealnie

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 07 cze 2014, 09:31

kolego, mam podobnie chociaż w benzynie... jak jest ciepły i nie chce odpalić odłącz kostkę od czujnika temp, G62, tego z tyłu silnika i spróbuj wtedy. u mnie raz na vagu pokazało że coś tam z tym czujnikiem ale potem już takiego błędu vag nie pokazywał.. dzisiaj wstawiłem do mechanika, zobaczę co on wymyśli. z tym czujnikiem może być tak że pokazuje błędne wskazania na komp a na zegarach jest ok.

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 07 cze 2014, 09:35

Witam kolego,
zapomniałem napisać że jak we Wrocławiu nie chciał odpalić, po odpięciu kostki również nie chciał.
Jak już ruszył to nie gasiłem go do samego domu ;p Tam zgasiłem i odpaliłem od razu i poszedł za strzała. Rano też nie ma problemu, tylko jak postoi trochę po dobrym rozgrzaniu

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 07 cze 2014, 09:46

no to czujnik wykluczyłeś...
mam właśnie identyczne objawy. może czujnik położenia wału szwankuje? u mnie może słabe ciśnienie na listwie, może ten czujnik ciśnienia? miałem przez chwile suberba 2.5 TDi i też po rozgrzaniu nie chciał palić ale z czasem i nawet zimny miał problem, okazało się że pompa sie zapowietrza bo jakieś uszczelniacze puściły.. ale tam było widać zapowietrzenie na wężyku. w innym temacie koledzy piszą żeby zrobić logi, ja sie nie znam (jak bym poczytał to bym i zrobił tylko że w lapku mam uszkodzoną baterię więc i tak odpada) ale może ty u siebie byś takowe zrobił?

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 07 cze 2014, 15:00

Dzięki, znalazłem trochę informacji że to może być czujnik położenia wału. Wie ktoś jak go sprawdzić czy tylko podmiana? I gdzie on się znajduje dokładnie bo nie mogłem go wypatrzyć?

[ Dodano: 2014-06-07, 15:00 ]
Na ciepłym silniku czujnik trzymał wartość ponad 1000 (nie znam się ale tj chyba ponad 1ohm). Taka wartość jest prawidłowa?

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 07 cze 2014, 15:18

oporność tego czujnika to chyba 480-1000 omów chyba... ale znalazłeś gdzie on jest jak widzę?

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 07 cze 2014, 15:30

Znalazłem wtyczkę wyprowadzoną wtyczkę
Obrazek
Na rysunku nr 4, chociaż w moim AKE wygląda to ciut inaczej ale duża 3 pinowa szara po prawej stronie wtyczka jest od czujnika G28, po odpięciu auto bardzo nie równo chodzi no i oporowość na ciepłym mierzyłem ~1100, po odpaleniu oporowość jest raczej stała tzn nie zmienia się (nie wiem czy tak powinno być), na zimnym jutro rano zmierze :P

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 07 cze 2014, 15:45

o ile sie orientuję to ten czujnik jest od strony kierowcy w bloku silnika prawie w miejscu łączenia się silnika ze skrzynią biegów.. on ma za zadanie sczytywać stopnie (chyba) z zębów koła zamachowego

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 07 cze 2014, 17:21

Auto trochę postało i ostygło do ok 70st (ciecz). Rezystancja spadła z 1122 do 1000.
Auto niestety musiało już trochę zakręcić żeby odpalić + po odpaleniu falowały obroty.
Nie chcę załatwić pompy dlatego zależy mi na znalezieniu przyczyny. Myślę, że czujnik położenia wału jest OK, no bo rozgrzany wiadomo zawsze będzie miał większą rezystancje niż zimny, a sprawdzając tą metodą:

u mnie nie występuje tzn. przejście tak jak na filmie.

Idąc dalej, może to być wina samej pompy?

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 07 cze 2014, 17:41

No nie wiem czy aby napewno to nie czujnik. Podałem ci zakres opornosci tego czujnika i wydaje mi się że tam jest już uwzględniona temp. Więc wychodziloby że u ciebie jest za duży opór.dobrze by było żeby jeszcze ktoś się wypowiedział. Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie na listwie wtryskowej

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 07 cze 2014, 20:49

na 90%wydaje mi się ze pada ci pompa wtryskowa <uoee>
a dokładnie plastikowa membrana w pompie się przyciera(do 2001 była metalowa ;) )
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 07 cze 2014, 22:28

Czyli by wychodziło podobnie jak u mnie w skodzie, za regeneracje ( a to było około 2 lata wstecz ) płaciłem chyba 600 stowek i była to regeneracja bez wymiany jakiegoś modułu w środku który ponoć powinno się wymienić bo niby też się sypie z czasem.

kamilsdz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 06 kwie 2014, 18:52
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kamilsdz » 08 cze 2014, 11:00

Wszystko możliwe, sprawdziłem jeszcze na zimnym oporowość czujnika wału G28 - wynosi 908

[ Dodano: 2014-06-08, 11:00 ]
Obrazek
Potwierdziłem info, w TDI na zimnym właśnie taka powinna być rezystancja.
Zobaczyłem aż w AFNie moim drugim i tam również w tych okolicach się kręci opór.

Więc pewnie pompa. Jak stygnie to się może gdzieś rozszczelnia albo coś i kręci dłużej

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga