[ AKE 2.5 180 KM] Gdy postoi po rozgrzaniu gorzej odpala
[ AKE 2.5 180 KM] Gdy postoi po rozgrzaniu gorzej odpala
Witam,
szukałem ale nie znalazłem do końca odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Gdy rozgrzeje porządnie silnik, gaszę go i po pewnym czasie, gdy przestygnie trochę, odpalam, auto kręci i kręci z 5sek zanim odpali. Na zimnym i na ciepłym gdy zgaszam i od razu odpalam - odpala od strzała. Dzisiaj jechałem autostradą i nie powiem że trochę go przegoniłem bo ponad 150km z prędkością ~150km/h i na stacji gdy go zgasiłem i po 15 minutach chciałem odpalić zonk. Nie chciał odpalić, dopiero za którymś razem odpalił i potem jeszcze przez chwilę falowały obroty.. Kąt wtrysku nie dawno poprawiłem bo był trochę rozjechany ale nie pomogło. Czujnik temperatury badałem VAGiem i wygląda na dobry.
Pacjent: A6 AKE 2002
Pozdrawiam i z gory dziekuję za rady
szukałem ale nie znalazłem do końca odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Gdy rozgrzeje porządnie silnik, gaszę go i po pewnym czasie, gdy przestygnie trochę, odpalam, auto kręci i kręci z 5sek zanim odpali. Na zimnym i na ciepłym gdy zgaszam i od razu odpalam - odpala od strzała. Dzisiaj jechałem autostradą i nie powiem że trochę go przegoniłem bo ponad 150km z prędkością ~150km/h i na stacji gdy go zgasiłem i po 15 minutach chciałem odpalić zonk. Nie chciał odpalić, dopiero za którymś razem odpalił i potem jeszcze przez chwilę falowały obroty.. Kąt wtrysku nie dawno poprawiłem bo był trochę rozjechany ale nie pomogło. Czujnik temperatury badałem VAGiem i wygląda na dobry.
Pacjent: A6 AKE 2002
Pozdrawiam i z gory dziekuję za rady
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 337
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
kolego, mam podobnie chociaż w benzynie... jak jest ciepły i nie chce odpalić odłącz kostkę od czujnika temp, G62, tego z tyłu silnika i spróbuj wtedy. u mnie raz na vagu pokazało że coś tam z tym czujnikiem ale potem już takiego błędu vag nie pokazywał.. dzisiaj wstawiłem do mechanika, zobaczę co on wymyśli. z tym czujnikiem może być tak że pokazuje błędne wskazania na komp a na zegarach jest ok.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
no to czujnik wykluczyłeś...
mam właśnie identyczne objawy. może czujnik położenia wału szwankuje? u mnie może słabe ciśnienie na listwie, może ten czujnik ciśnienia? miałem przez chwile suberba 2.5 TDi i też po rozgrzaniu nie chciał palić ale z czasem i nawet zimny miał problem, okazało się że pompa sie zapowietrza bo jakieś uszczelniacze puściły.. ale tam było widać zapowietrzenie na wężyku. w innym temacie koledzy piszą żeby zrobić logi, ja sie nie znam (jak bym poczytał to bym i zrobił tylko że w lapku mam uszkodzoną baterię więc i tak odpada) ale może ty u siebie byś takowe zrobił?
mam właśnie identyczne objawy. może czujnik położenia wału szwankuje? u mnie może słabe ciśnienie na listwie, może ten czujnik ciśnienia? miałem przez chwile suberba 2.5 TDi i też po rozgrzaniu nie chciał palić ale z czasem i nawet zimny miał problem, okazało się że pompa sie zapowietrza bo jakieś uszczelniacze puściły.. ale tam było widać zapowietrzenie na wężyku. w innym temacie koledzy piszą żeby zrobić logi, ja sie nie znam (jak bym poczytał to bym i zrobił tylko że w lapku mam uszkodzoną baterię więc i tak odpada) ale może ty u siebie byś takowe zrobił?
Dzięki, znalazłem trochę informacji że to może być czujnik położenia wału. Wie ktoś jak go sprawdzić czy tylko podmiana? I gdzie on się znajduje dokładnie bo nie mogłem go wypatrzyć?
[ Dodano: 2014-06-07, 15:00 ]
Na ciepłym silniku czujnik trzymał wartość ponad 1000 (nie znam się ale tj chyba ponad 1ohm). Taka wartość jest prawidłowa?
[ Dodano: 2014-06-07, 15:00 ]
Na ciepłym silniku czujnik trzymał wartość ponad 1000 (nie znam się ale tj chyba ponad 1ohm). Taka wartość jest prawidłowa?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Znalazłem wtyczkę wyprowadzoną wtyczkę
Na rysunku nr 4, chociaż w moim AKE wygląda to ciut inaczej ale duża 3 pinowa szara po prawej stronie wtyczka jest od czujnika G28, po odpięciu auto bardzo nie równo chodzi no i oporowość na ciepłym mierzyłem ~1100, po odpaleniu oporowość jest raczej stała tzn nie zmienia się (nie wiem czy tak powinno być), na zimnym jutro rano zmierze :P
Na rysunku nr 4, chociaż w moim AKE wygląda to ciut inaczej ale duża 3 pinowa szara po prawej stronie wtyczka jest od czujnika G28, po odpięciu auto bardzo nie równo chodzi no i oporowość na ciepłym mierzyłem ~1100, po odpaleniu oporowość jest raczej stała tzn nie zmienia się (nie wiem czy tak powinno być), na zimnym jutro rano zmierze :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Auto trochę postało i ostygło do ok 70st (ciecz). Rezystancja spadła z 1122 do 1000.
Auto niestety musiało już trochę zakręcić żeby odpalić + po odpaleniu falowały obroty.
Nie chcę załatwić pompy dlatego zależy mi na znalezieniu przyczyny. Myślę, że czujnik położenia wału jest OK, no bo rozgrzany wiadomo zawsze będzie miał większą rezystancje niż zimny, a sprawdzając tą metodą:
u mnie nie występuje tzn. przejście tak jak na filmie.
Idąc dalej, może to być wina samej pompy?
Auto niestety musiało już trochę zakręcić żeby odpalić + po odpaleniu falowały obroty.
Nie chcę załatwić pompy dlatego zależy mi na znalezieniu przyczyny. Myślę, że czujnik położenia wału jest OK, no bo rozgrzany wiadomo zawsze będzie miał większą rezystancje niż zimny, a sprawdzając tą metodą:
u mnie nie występuje tzn. przejście tak jak na filmie.
Idąc dalej, może to być wina samej pompy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Wszystko możliwe, sprawdziłem jeszcze na zimnym oporowość czujnika wału G28 - wynosi 908
[ Dodano: 2014-06-08, 11:00 ]
Potwierdziłem info, w TDI na zimnym właśnie taka powinna być rezystancja.
Zobaczyłem aż w AFNie moim drugim i tam również w tych okolicach się kręci opór.
Więc pewnie pompa. Jak stygnie to się może gdzieś rozszczelnia albo coś i kręci dłużej
[ Dodano: 2014-06-08, 11:00 ]
Potwierdziłem info, w TDI na zimnym właśnie taka powinna być rezystancja.
Zobaczyłem aż w AFNie moim drugim i tam również w tych okolicach się kręci opór.
Więc pewnie pompa. Jak stygnie to się może gdzieś rozszczelnia albo coś i kręci dłużej
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga