C5 2.8 faluje i gaśnie błąd 16514
C5 2.8 faluje i gaśnie błąd 16514
Witam od 3 tyg jestem posiadaczem a6 c5 2.8 quattro która ma jedną bolączkę, na biegu jałowym wyraźnie falują obroty, przy pełnym bucie czuć poszarpywanie przerywanie... Często potrafi zgasnąć kiedy np na sprzęgle dolatuję do skrzyżowania. Auto posiada instalację lpg sterownik stag 300 reduktor KME silver wtryski valtec więcej o instalacji lpg nie wiem w temacie LPG jestem zupełnie zielony dodam tylko ,że szarpanie i przerywanie występuje na BP i LPG. Dzisiaj zakupiłem interfejs połączyłem auto programem vag com 311.2 i wypluło mi błąd nr 16514 Obwód czujnika O2 - usterka (bank1 czujnik 1), tydzień temu kolega podłączał auto ten błąd występował poza nim było coś z przepustnicą i mieszanką lecz powtórzył się tylko ten błąd. czy to znak że sonda ma już dość ? sonda jest wpięta w sterownik gazu? bo gdzieś w tamte rejony przewód idzie? może ktoś miał taki problem czekam na odp Dodam ,że spalanie gazu na trasie 12,30l w trybie mieszanym 14,5l
Dorzucam takie screeny auto rozgrzane do 90 stopni na biegu jałowym na lpg, nie wiem czy się przydadzą.
http://zapodaj.net/77d4e3a915dd2.jpg.html
http://zapodaj.net/ee4a351b76c4b.jpg.html
http://zapodaj.net/231445c705cb2.jpg.html
http://zapodaj.net/5005443c9d45c.jpg.html
Dorzucam takie screeny auto rozgrzane do 90 stopni na biegu jałowym na lpg, nie wiem czy się przydadzą.
http://zapodaj.net/77d4e3a915dd2.jpg.html
http://zapodaj.net/ee4a351b76c4b.jpg.html
http://zapodaj.net/231445c705cb2.jpg.html
http://zapodaj.net/5005443c9d45c.jpg.html
- st.john
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 463
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1. instalacja lpg źle ustawiona - bo sondy walą błędy, tym bardziej, że Ci gaśnie po bucie czyli się dławi.
2. sprawność sondy można sprawdzić - katalizatory też pewnie są do kosza. Patrząc na spalanie sondy pracują - więc gaz.
3. falowanie prócz przepustnicy może mieć też swoje podłoże w elektryce - kable świece itd
2. sprawność sondy można sprawdzić - katalizatory też pewnie są do kosza. Patrząc na spalanie sondy pracują - więc gaz.
3. falowanie prócz przepustnicy może mieć też swoje podłoże w elektryce - kable świece itd
Jutro na 11 jadę na regulację gazu bo poza szarpaniem z BP na LPG przełącza mi się przy 90 stopniach, a później postaram się wywalić katy zobaczymy czy to coś da choć wątpię by regulacja gazu wniosła jakieś zmiany bo problem występuje też na BP, dodam że wtryski są nowe i nie mają jeszcze miesiąca.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2014, 21:03 przez kompas9, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzisiaj byłem u gazownika, w sterowniku były wpisane inne wtryskiwacze gazu niż te na aucie, poza tym padł czujnik temperatury w reduktorze. Przestawił mi temp przełączania z BP na gaz oraz zrobił adaptację wtrysków. Szarpanie już ustało auto równo ciągnie zostało tylko gaśnięcie na wolnych obrotach. Jakoś w tyg jadę na wymianę czujnika, skrócenie i wyrównanie przewodów od wtryskiwaczy do dysz sprawdzenie dysz i reduktora, poinformuję o efektach
[ Dodano: 2014-06-04, 15:18 ]
Panowie, jakie są objawy padniętego czujnika temperatury w reduktorze ? za co on odpowiada dokładnie?
[ Dodano: 2014-06-04, 15:18 ]
Panowie, jakie są objawy padniętego czujnika temperatury w reduktorze ? za co on odpowiada dokładnie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
jeśli jest padnięty instalacja nie przełączy się na lpg. jego wskazania nie są brane do nieczego innego poza własnie pomiarem temperatury przy której załaczy sie instalacja.kompas9 pisze: Dodano: 2014-06-04, 15:18 ]
Panowie, jakie są objawy padniętego czujnika temperatury w reduktorze ? za co on odpowiada dokładnie?
Dzięki kolego za odpowiedz,u mnie był temat że temperatura skakała od 20 do 80 stopni a mimo to przełączał się na gaz. wracając do przygasania, dzisiaj podłączyłem auto do kompa były 2 błędy od przepustnicy, na szybko wyrwałem przepustnice wyczyściłem zrobiłem adaptację, przy okazji znalazłem urwany przewód podciśnienia chyba od egr (taka gruszka jak bajpas od turbo za lewą głowicą). Zrobiłem 10 km po krętych drogach i nic zero szarpania drgań nie gaśnie, zobaczymy co będzie po dłuższej jeździe. Natomiast jest inna sprawa, w trakcie wyciągania przepustnicy pękł mi przewód plastikowy (widać na foto), na razie załatałem to na szybko i jest szczelnie ale chciał bym to wymienić ? jak się nazywa ten wężyk?
http://zapodaj.net/3c018d8a3b551.jpg.html
http://zapodaj.net/3c018d8a3b551.jpg.html
Jeśli dobrze widzę, jest to odmakompas9 pisze:jak się nazywa ten wężyk?
http://zapodaj.net/3c018d8a3b551.jpg.html
http://www.motointegrator.pl/produkty/454745-przewod-odmy-silnika-hans-pries-111-303
Dzisiaj, jeszcze raz byłem u gazownika bo jednak idealnie nie było, wymienił wężyki od wtryskiwaczy na silikonowe, krótsze i równe. Poza tym auto ciągle nie jechało tak jak powinno, padło na dysze wtryskiwaczy, auto dostało komplet nowych mniejszych dysz, nie potrafię powiedzieć jakie średnice, po za tym stare dysze różniły się między sobą, po wymianie dysz korekta mapy i jest super. Jedzie tak samo jak na BP nie gaśnie. Za kilka dni napisze jak sprawa wygląda po przejechaniu większej ilości km. Na razie mogę polecić gazownika ze Strykowa dane kontaktowe na PW .
[ Dodano: 2014-06-18, 18:37 ]
Panowie pytanie na szybko, to normalne ,że po odpięciu wtyczek od 2 sond nie wchodzą żadne błędy auto pracuje normalnie?
[ Dodano: 2014-06-18, 18:37 ]
Panowie pytanie na szybko, to normalne ,że po odpięciu wtyczek od 2 sond nie wchodzą żadne błędy auto pracuje normalnie?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga