Podczas jazdy samochodem na takich srednich obrotach szarpie mocno nie wiem z czym może być to zwiazane mam mnustwo błedów z sonda lamba ktora niebawem usune ale jest problem odnosnie o to tych błedów na ktorych temat nic nie moge konkretnego znależć-17930,17927.
[ Dodano: 2014-05-12, 12:44 ]
Dodam ze jak ruszam rano to silnik nie może wkręcic się na obroty powyzej 2tys. dławi sie ale to tylko jak po stoi przez noc.
[ Dodano: 2014-05-12, 12:48 ]
ostatnio doszedłem do tego ze jeśli odłacze przepływomierz to samochodem nie trzesie na wolnych obrotach na postoju i jest bardziej dynamiczny od 1tys. obrotów.
[ALF 2.4 165 KM] Szarpie silnikiem i weryfikacja błedów
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jest dokładnie tak jak piszesz, ale zła regulacja instalacji lpg wpływa na wystrojenie map paliwowych i jeśli wystrojone jest za ubogo to zwiększa się ilość paliwa aby mieszanka była odpowiednia a dane te zostają zapisane i po odpaleniu na benzynie dawka pozostaje zwiększona niepotrzebnie i wtedy zalewanie i duszenie się silnika. to tak w uproszczeniu i skrócie. temat wielokrotnie poruszany na tym forum.mrporpoise pisze:grzałka - Przecież sterownik przełącza na zasilanie LPG dopiero po rozgrzaniu silnika do co najmniej 30 stopni. Rozruch jest zawsze, poza awaryjnym rozruchem, na benzynie.
a co do błędów;
17930-Czujnik położenia wału korbowego CMP bank 2- uszkodzony
17927-Czujnik położenia wału korbowego CMP bank 1- uszkodzony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
- Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie
Ja też długo borykałem się z szarpiącym silnikiem. Jeżeli masz vaga to sprawdź przede wszystkim czujnik temperatury ( jego wskazania od temp otoczenia aż do pełnego rozgrzania, czy rośnie liniowo i czy osiąga 90 st) przepływkę ( powinna wskazywać na jałowym pomiędzy 4 a 5g/s). Bardzo tez jest prawdopodobne, że jest źle wystrojone lpg i tak jak koledzy wyżej napisali rozjechały się korekty (do sprawdzenia korekty długie i krótkie w vagu). Na końcu sprawdź przewody WN i świece. Na lpg przerwa powinna być zmniejszona do 0,8 mm ponieważ na lpg mieszanka ciężej się zapala.
grupa 001 kratka 2 - temp płynu chłodzącego
grupa 002 kratka 4 - masa zasysanego powietrza
grupa 032 - Adaptacja składu mieszanki wyrażona w %. Po przekroczeniu -25…25 % Sterownik przechodzi w tryb awaryjny, Zapala się Check
Dopuszczalne wartośd to -10…+10 %, ale im bliżej 0% tym lepiej. Korekty długie = LTFT
grupa 033 Kratka 1 i 3 - Adaptacja składu mieszanki wyrażona w %
Zakres: -25…25 %. Dopuszczalne wartośd to -10…+10 %, ale im bliżej 0% tym lepiej.
Korekty krótkie = STFT. Kratka 2 i 4 - Napięcie z sond. Sygnał ma oscylowad w granicach 0,3…0,7 V. Bogata Mieszanka 0,7…1,1 V. Uboga Mieszanka 0,0…0,3 V
mam nadzieje, że pomogłem. Powodzenia
grupa 001 kratka 2 - temp płynu chłodzącego
grupa 002 kratka 4 - masa zasysanego powietrza
grupa 032 - Adaptacja składu mieszanki wyrażona w %. Po przekroczeniu -25…25 % Sterownik przechodzi w tryb awaryjny, Zapala się Check
Dopuszczalne wartośd to -10…+10 %, ale im bliżej 0% tym lepiej. Korekty długie = LTFT
grupa 033 Kratka 1 i 3 - Adaptacja składu mieszanki wyrażona w %
Zakres: -25…25 %. Dopuszczalne wartośd to -10…+10 %, ale im bliżej 0% tym lepiej.
Korekty krótkie = STFT. Kratka 2 i 4 - Napięcie z sond. Sygnał ma oscylowad w granicach 0,3…0,7 V. Bogata Mieszanka 0,7…1,1 V. Uboga Mieszanka 0,0…0,3 V
mam nadzieje, że pomogłem. Powodzenia

Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, 14:41 przez snoopi21, łącznie zmieniany 1 raz.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: