Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALF 2.4 165 KM] Szarpie silnikiem i weryfikacja błedów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
karniak19
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 25 sie 2013, 15:09
Lokalizacja: Biała Podlaska

[ALF 2.4 165 KM] Szarpie silnikiem i weryfikacja błedów

Post autor: karniak19 » 12 maja 2014, 12:48

Podczas jazdy samochodem na takich srednich obrotach szarpie mocno nie wiem z czym może być to zwiazane mam mnustwo błedów z sonda lamba ktora niebawem usune ale jest problem odnosnie o to tych błedów na ktorych temat nic nie moge konkretnego znależć-17930,17927.

[ Dodano: 2014-05-12, 12:44 ]
Dodam ze jak ruszam rano to silnik nie może wkręcic się na obroty powyzej 2tys. dławi sie ale to tylko jak po stoi przez noc.

[ Dodano: 2014-05-12, 12:48 ]
ostatnio doszedłem do tego ze jeśli odłacze przepływomierz to samochodem nie trzesie na wolnych obrotach na postoju i jest bardziej dynamiczny od 1tys. obrotów.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 12 maja 2014, 13:31

do sprawdzenia czujnik położenia wału i cewki. poza tym dławienie po odpaleniu zimnego silnika może świadczyć o złym wystrojeniu instalacji lpg i rozjechanych korektach paliwowych. zrób logi i wklej je tutaj a na pewno ktoś kumaty powie więcej.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 12 maja 2014, 13:40

grzałka - Przecież sterownik przełącza na zasilanie LPG dopiero po rozgrzaniu silnika do co najmniej 30 stopni. Rozruch jest zawsze, poza awaryjnym rozruchem, na benzynie.

Karniak - jak dla mnie to właśnie wygląda jak przepływka uszkodzona.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 12 maja 2014, 14:00

mrporpoise pisze:grzałka - Przecież sterownik przełącza na zasilanie LPG dopiero po rozgrzaniu silnika do co najmniej 30 stopni. Rozruch jest zawsze, poza awaryjnym rozruchem, na benzynie.
jest dokładnie tak jak piszesz, ale zła regulacja instalacji lpg wpływa na wystrojenie map paliwowych i jeśli wystrojone jest za ubogo to zwiększa się ilość paliwa aby mieszanka była odpowiednia a dane te zostają zapisane i po odpaleniu na benzynie dawka pozostaje zwiększona niepotrzebnie i wtedy zalewanie i duszenie się silnika. to tak w uproszczeniu i skrócie. temat wielokrotnie poruszany na tym forum.
a co do błędów;

17930-Czujnik położenia wału korbowego CMP bank 2- uszkodzony
17927-Czujnik położenia wału korbowego CMP bank 1- uszkodzony

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 12 maja 2014, 14:30

Ja też długo borykałem się z szarpiącym silnikiem. Jeżeli masz vaga to sprawdź przede wszystkim czujnik temperatury ( jego wskazania od temp otoczenia aż do pełnego rozgrzania, czy rośnie liniowo i czy osiąga 90 st) przepływkę ( powinna wskazywać na jałowym pomiędzy 4 a 5g/s). Bardzo tez jest prawdopodobne, że jest źle wystrojone lpg i tak jak koledzy wyżej napisali rozjechały się korekty (do sprawdzenia korekty długie i krótkie w vagu). Na końcu sprawdź przewody WN i świece. Na lpg przerwa powinna być zmniejszona do 0,8 mm ponieważ na lpg mieszanka ciężej się zapala.

grupa 001 kratka 2 - temp płynu chłodzącego
grupa 002 kratka 4 - masa zasysanego powietrza
grupa 032 - Adaptacja składu mieszanki wyrażona w %. Po przekroczeniu -25…25 % Sterownik przechodzi w tryb awaryjny, Zapala się Check
Dopuszczalne wartośd to -10…+10 %, ale im bliżej 0% tym lepiej. Korekty długie = LTFT
grupa 033 Kratka 1 i 3 - Adaptacja składu mieszanki wyrażona w %
Zakres: -25…25 %. Dopuszczalne wartośd to -10…+10 %, ale im bliżej 0% tym lepiej.
Korekty krótkie = STFT. Kratka 2 i 4 - Napięcie z sond. Sygnał ma oscylowad w granicach 0,3…0,7 V. Bogata Mieszanka 0,7…1,1 V. Uboga Mieszanka 0,0…0,3 V

mam nadzieje, że pomogłem. Powodzenia :)
Ostatnio zmieniony 12 maja 2014, 14:41 przez snoopi21, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 12 maja 2014, 14:32

i najlepiej wklej wszystkie błędy jakie się Tobie pojawiają

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja